F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2018
GP Australii
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Azerbejdżanu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Francji
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Rosji
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2018
Klasyfikacje generalne 2018
Statystyki z sezonu 2018

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Spa-Francorchamps.
Johnnie Walker Belgian Grand Prix 201826 sierpnia
Circuit de Spa-Francorchamps
Długość toru: 7,004 km
Liczba okrążeń: 44
Pełny dystans: 308,052 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:42,553 - Lewis Hamilton (Mercedes), 2017
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:46,577 - Sebastian Vettel (Ferrari), 2017
Największa średnia prędkość wyścigu:
229,266 km/h - Kimi Raikkonen (Ferrari), 2007
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 1  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.5Sebastian VettelFerrari SF71H1:44,358--19
2.33Max VerstappenRed Bull RB141:44,5090,1510,15120
3.44Lewis HamiltonMercedes W09 EQ Power+1:44,6760,3180,16722
4.7Kimi RaikkonenFerrari SF71H1:44,7180,3600,04217
5.77Valtteri BottasMercedes W09 EQ Power+1:44,7240,3660,00625
6.3Daniel RicciardoRed Bull RB141:45,5581,2000,8344
7.31Esteban OconForce India VJM111:45,7861,4280,22822
8.27Nico HulkenbergRenault R.S.181:45,9511,5930,16519
9.11Sergio PerezForce India VJM111:46,1691,8110,21821
10.55Carlos SainzRenault R.S.181:46,2101,8520,04119
11.10Pierre GaslyToro Rosso STR131:46,3001,9420,09025
12.8Romain GrosjeanHaas VF-181:46,3872,0290,08720
13.16Charles LeclercSauber C371:46,5542,1960,16720
14.9Marcus EricssonSauber C371:46,5572,1990,00319
15.28Brendon HartleyToro Rosso STR131:46,9322,5740,37523
16.18Lance StrollWilliams FW411:46,9652,6070,03325
17.20Kevin MagnussenHaas VF-181:47,0122,6540,04721
18.47Lando NorrisMcLaren MCL331:47,3643,0060,35226
19.35Siergiej SirotkinWilliams FW411:47,3673,0090,00323
20.2Stoffel VandoorneMcLaren MCL331:47,4523,0940,08513
107% najlepszego czasu: 1:51,663

Embed from Getty Images

Po upalnych wyścigach przed letnią przerwą przyszedł czas na powrót do akcji na zdecydowanie chłodniejszym torze w Spa. Legendarna pętla już do w tym tygodniu przyniosła nam wiele emocji i niespodzianek, a jeszcze nikt nie wyjechał na tor.

Tymczasem niebo nad Spa wyglądało jak to często w tych rejonach, ciemne chmury i możliwe opady deszczu nikogo nie dziwiły. Dlatego też wielu kierowców szybko wyjechało na tor W tym Lando Norris, debiutujący podczas weekendu Grand Prix, na razie w formie kierowcy testowego.

Po okrążeniach instalacyjnych na chwilę mieliśmy ciszę na torze, którą przerwał Max Verstappen. On też jako pierwszy wykręcił czas na poziomie 1:46. Czas Holendra po chwili poprawili kierowcy Ferrari, a Kimi Raikkonen już meldował o pierwszych kroplach deszczu. Prawie pół sekundy lepiej od Raikkonena pojechał Bottas i meldował się z wynikiem 1:44,998.

Kolejnym liderem był Hamilton, jednak jechał na miękkich oponach, w przeciwieństwie do super-miękkich w bolidzie Bottasa. W międzyczasie inżynierowie Haasa uspokajali Grosjeana w kwestii nadchodzącego deszczu. Miało się skończyć na delikatnych opadach.

Daniel Ricciardo pojawił się na torze dopiero po 40 minutach. Problemy miał również Vandoorne, który stracił sporo sesji z powodu problemu z hamulcem. W tym czasie na drugim przejeździe pojawił się Sebastian Vettel i wskoczył na pierwsze miejsce z czasem 1:44,358. Całkiem niezłe tempo prezentował również Red Bull, gdzie Verstappen wskoczył tuż za Vettela z niewielką stratą.

Po wcześniejszym kółku instalacyjnym, dopiero na 4 minuty przed końcem sesji Ricciardo pojawił się ponownie na torze. Ogólnie rzecz biorąc sesja jak na to, co dzieje się w padoku Spa, nie należała do zbyt emocjonujących.


Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 45°C
Temperatura powietrza: 28°C
Prędkość wiatru: 1,1 m/s
Wilgotność powietrza: 48%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
piro, 24.08.2018 12:39[!]
Nad garażem FI nadal wisi napis "Sahara" gdyby ktoś nie oglądał transmisji.
kovalf122, 24.08.2018 12:49[!]
Kto wie, może Racing Point Force India już w swoim pierwszym starcie przeskoczy Williamsa w klasyfikacji zespołów ;)
piro, 24.08.2018 12:53[!]
Jest taka szansa, Hulk startuje z ostatniego rzędu z Bottasem więc jedno Renault z głowy. Jeżeli Hass nie poprawi tempa to podwójne punkty powinny wpaść dla RPFI (dobrze że w przyszłym roku zmienią nazwę).
Damos, 24.08.2018 13:53[!]
Podobno Vandoorne krzyczał "GP2 engine!", ale powiedzieli mu przez radio, że ma taki sam silnik, jak Verstappen - więc zamilkł ;)
Foryster, 24.08.2018 14:07[!]
Cytat Damos :
ale powiedzieli mu przez radio, że ma taki sam silnik, jak Verstappen - więc zamilkł


Dobre :)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca