F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2018
GP Australii
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Azerbejdżanu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Francji
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Rosji
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2018
Klasyfikacje generalne 2018
Statystyki z sezonu 2018

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Spa-Francorchamps.
Johnnie Walker Belgian Grand Prix 201826 sierpnia
Circuit de Spa-Francorchamps
Długość toru: 7,004 km
Liczba okrążeń: 44
Pełny dystans: 308,052 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:42,553 - Lewis Hamilton (Mercedes), 2017
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:46,577 - Sebastian Vettel (Ferrari), 2017
Największa średnia prędkość wyścigu:
229,266 km/h - Kimi Raikkonen (Ferrari), 2007
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 2  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.7Kimi RaikkonenFerrari SF71H1:43,355--29
2.44Lewis HamiltonMercedes W09 EQ Power+1:43,5230,1680,16828
3.77Valtteri BottasMercedes W09 EQ Power+1:43,8030,4480,28029
4.33Max VerstappenRed Bull RB141:44,0460,6910,24325
5.5Sebastian VettelFerrari SF71H1:44,1290,7740,08331
6.3Daniel RicciardoRed Bull RB141:44,2500,8950,12131
7.11Sergio PerezForce India VJM111:44,6621,3070,41227
8.55Carlos SainzRenault R.S.181:45,4812,1260,81929
9.9Marcus EricssonSauber C371:45,5372,1820,05624
10.16Charles LeclercSauber C371:45,6222,2670,08525
11.27Nico HulkenbergRenault R.S.181:45,7532,3980,13128
12.8Romain GrosjeanHaas VF-181:45,8172,4620,06429
13.31Esteban OconForce India VJM111:45,9352,5800,11824
14.20Kevin MagnussenHaas VF-181:46,0782,7230,14329
15.10Pierre GaslyToro Rosso STR131:46,0802,7250,00233
16.14Fernando AlonsoMcLaren MCL331:46,1532,7980,07328
17.28Brendon HartleyToro Rosso STR131:46,3372,9820,18435
18.35Siergiej SirotkinWilliams FW411:46,4513,0960,11435
19.18Lance StrollWilliams FW411:46,4703,1150,01934
20.2Stoffel VandoorneMcLaren MCL331:46,4963,1410,02625
107% najlepszego czasu: 1:50,590


Kimi Raikkonen uzyskał najlepszy czas okrążenia w drugim treningu do Grand Prix Belgii. Za kierowcą Ferrari uplasował się w tabeli duet Mercedesa – Lewis Hamilton oraz Valtteri Bottas.

Pierwszym kierowcą na torze, który wykręcił konkurencyjny czas był Kimi Raikkonen, który okrążył Spa w 1:44,400. Z kolei piętnaście minut po rozpoczęciu sesji Stoffel Vandoorne zgłosił McLarenowi, że „bolidu nie da się prowadzić” i zjechał do garażu. Po kilku minutach model MCL33 znalazł się na podnośniku, a ekipa rozpoczęła poszukiwania źródła problemów. Jak wcześniej poinformowano, w planach jest kolejna wymiana podłogi.

Około 15:18 na czele tabeli znalazł się Lewis Hamilton z wynikiem 1:44,369, podczas gdy Valtteri Bottas, Daniel Ricciardo oraz Max Verstappen walczyli by pozostać na torze. Każdy z wymienionych kierowców na swoich szybkich okrążeniach zaliczył wycieczkę na pobocze, a najpoważniejszą miał Verstappen, który z powodu nadsterowności całkowicie przestrzelił dwunasty zakręt.

Piętnaście minut później tempo podkręcił Kimi Raikkonen na supermiękkich oponach, który podniósł poprzeczkę o ponad sekundę – 1:43,355. Z kolei partner Fina, Sebastian Vettel, stracił kontrolę nad przodem w czternastym zakręcie i odebrał sobie szansę na konkurencyjny rezultat. Wicelider mistrzostw utrzymał się jednak na torze i kontynuował udział w zajęciach.

Na półmetku zajęć do akcji powrócił Stoffel Vandoorne, który przy okazji na wyjeździe z pit lane wykonał próbę startu. Z kolei reszta stawki tradycyjnie rozpoczęła przejazdy z wysokim poziomem paliwa i jakiekolwiek poprawy czasów były mało prawdopodobne. Pewne problemy z prowadzeniem bolidu miał Lewis Hamilton, który najpierw przestrzelił krawężnik w czwartym zakręcie, by później zblokować koła w pierwszym oraz ósmym wirażu. Brytyjczyk spłaszczył swoje supermiękkie opony i od razu zjechał do mechaników na ich szybką wymianę.

Końcówka sesji przebiegała bardzo spokojnie, choć około piętnaście minut przed flagą w szachownicę Max Verstappen informował o kropelkach deszczu nad torem. Mimo to do samego końca tor Spa-Francorchamps był suchy, a pozycje w czołówce pozostały bez zmian.


Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 27°C
Temperatura powietrza: 17°C
Prędkość wiatru: 1,3 m/s
Wilgotność powietrza: 47%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
marios76, 24.08.2018 21:47[!]
Chlopaki z Saubera troche odlecieli... Silnik Ferrari ;)
idylla, 25.08.2018 06:46[!]
Co z VAN, problemów z hamulcami ciąg dalszy czy presja go dopadła?
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca