F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2018
GP Australii
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Azerbejdżanu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Francji
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Rosji
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2018
Klasyfikacje generalne 2018
Statystyki z sezonu 2018

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Monza.
Gran Premio Heineken d'Italia 20182 wrze?nia
Autodromo Nazionale di Monza
Długość toru: 5,793 km
Liczba okrążeń: 53
Pełny dystans: 306,720 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:19,525 - Q1, Juan Pablo Montoya (Williams), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:21,046 - Rubens Barrichello (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
247,586 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2003
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 1  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.11Sergio PerezForce India VJM111:34,000--18
2.7Kimi RaikkonenFerrari SF71H1:34,5500,5500,55028
3.31Esteban OconForce India VJM111:34,5930,5930,04317
4.28Brendon HartleyToro Rosso STR131:35,0241,0240,43117
5.3Daniel RicciardoRed Bull RB141:35,2071,2070,18313
6.10Pierre GaslyToro Rosso STR131:35,4381,4380,23119
7.33Max VerstappenRed Bull RB141:35,6651,6650,22710
8.55Carlos SainzRenault R.S.181:35,9951,9950,33015
9.27Nico HulkenbergRenault R.S.181:36,1072,1070,11215
10.77Valtteri BottasMercedes W09 EQ Power+1:36,2382,2380,1318
11.44Lewis HamiltonMercedes W09 EQ Power+1:36,5462,5460,3086
12.16Charles LeclercSauber C371:36,6482,6480,10210
13.20Kevin MagnussenHaas VF-181:37,0663,0660,41813
14.14Fernando AlonsoMcLaren MCL331:37,4263,4260,36014
15.8Romain GrosjeanHaas VF-181:37,6833,6830,25713
16.9Marcus EricssonSauber C371:37,7903,7900,10711
17.5Sebastian VettelFerrari SF71H1:37,8673,8670,0774
18.35Siergiej SirotkinWilliams FW411:37,9293,9290,06210
19.18Lance StrollWilliams FW411:38,2534,2530,3248
20.47Lando NorrisMcLaren MCL331:38,2824,2820,0299
107% najlepszego czasu: 1:40,580


Sergio Perez uzyskał najlepszy czas okrążenia w trakcie deszczowego pierwszego treningu przed GP Włoch.

Pierwszy aleję serwisową opuścił Lando Norris, który w trakcie FP1 zastępował etatowego kierowcę McLarena – Stoffela Vandoorne'a. Krótko po wyjeździe na tor Daniel Ricciardo zgłosił utratę mocy silnika. Sytuacja była o tyle podejrzana, iż Australijczyk otrzymał do swojego bolidu nową jednostkę napędową.

Pomimo obaw o akcję na torze kierowcy nie marnowali czasu i ochoczo przystępowali do pokonywania okrążeń instalacyjnych na mokrym torze. W powszechnym użyciu były "niebiskie" opony Cinturato. Już po siedmiu minutach Kimi Raikkonen wyjechał jednak z garażu Ferrari na przejściowym ogumieniu.

Podczas gdy kierowcy pokonywali kolejne kilometry w deszczowych warunkach, Renault pracowało nad wyeliminowaniem usterki silnika Ricciardo. W rozmowie z Tedem Kravitzem Christian Horner z Red Bulla zaznaczył, że awaria nie ma podłoża mechanicznego i zdradził, że inżynierowie francuskiego koncernu dokonują wymiany oprogramowania jednostki.

Po trzydziestu minutach najlepszym czasem okrążenia mógł pochwalić się Carlos Sainz, któremu udało się wykręcić wynik na poziomie 1:37,424s. Deszcz padał z różną intensywnością – zdarzały się momenty, gdy zamieniał się w lekką mżawkę lecz później znów przybierał na sile. Śliski tor nie pomagał kierowcom, którzy obracali swoje bolidy tracąc przyczepność na zdradliwych kałużach. Sebastian Vettel przestrzelił drugą szykanę, podczas gdy Max Verstappen obrócił swojego Red Bulla RB14 na wjeździe w Parabolikę.

W połowie sesji do pracy przystąpili reprezentanci Mercedesa. Lewis Hamilton awansował na pierwsze miejsce z rezultatem 1:36,866s, a następnie podniósł poprzeczkę do poziomu 1:36,546s. Wkrótce na P1 znalazł się jednak zespołowy partner Brytyjczyka – Valtteri Bottas, który wykręcił kółko w tempie 1:36,238s. Na trzecim miejscu plasował się Charles Leclerc z Saubera.

Kimi Raikkonen znajdował się na odległym, trzynastym miejscu. Gdy Fin rozpoczynał kolejny stint na przejściówkach Sebastian Vettel znajdował się poza garażem i pozował do zdjęć z fanami. Wkrótce Ferrari potwierdziło, że w bolidzie Niemica przeprowadzana jest wymiana skrzyni biegów. Po interwencji Renault do realizacji programu RBR z powodzeniem powrócił Ricciardo. Red Bull testował dwie wersje silników: Australijczyk korzystał z nowej specyfikacji, a Verstappen używał starszej wersji.

W samo południe Holender trafił na pierwszą pozycję w klasyfikacji osiągając czas 1:35,665s. Warunki na torze uległy poprawie, ale nawierzchnia wciąż była zbyt mokra, by zawodnicy mogli bezpiecznie przejść na ogumienie typu slick. Piątkowy poranek okazał się pracowity dla kierowców Renault, którzy zajmowali drugą i trzecią pozycję w tabeli. Na drugim biegunie znajdowali się Bottas, Hamilton, Norris, Stroll i Vettel – żaden z nich nie miał na koncie więcej niż dziesięciu kółek.

Na dziesięć minut przed wywieszeniem flagi w szachownicę w czołówce doszło do istotnych zmian. Za Verstappenem znalazł się jego przyszły zespołowy kolega – Pierre Gasly. Na P3 wskoczył z kolei Ricciardo. Stan ten nie utrzymał się zbyt długo, bo już dwie minuty później najlepszym czasem legitymował się inny kierowca z rodziny Red Bulla – Brendon Hartley, któremu udało się pokonać okrążenie Monzy z czasem 1:35,024s.

Konkurencyjnym czasem błysnął Raikkonen – mistrz świata z 2007 roku uzyskał rekordy w drugim i trzecim sektorze. Ze względu na wolniejszy międzyczas w S1 Fin musiał zadowolić się czwartym miejscem, z niewielką przewagą nad Verstappenem. Kolejna próba reprezentanta Scuderii była już dużo lepsza. Raikkonen trafił dzięki niej na pierwszą lokatę (1:34,742s). Tuż po tym na P2 znalazł się Ocon z rezultatem gorszym o zaledwie 0,1s. Postępów dokonał również Perez – czwarte miejsce ze stratą 0,3s do lidera. Raikkonen nie zwalniał i śrubował najlepszy rezultat schodząc na 1:34,550s. Ostatnie słowo należało jednak do Sergio Pereza, który zakończył zajęcia na czele tabeli z rezultatem 1:34,000s.


Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 24°C
Temperatura powietrza: 20°C
Prędkość wiatru: 1,1 m/s
Wilgotność powietrza: 87%
Stan nawierzchni: mokra

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Pietrek, 31.08.2018 12:41[!]
Mam nadzieję, że jutro i pojutrze nie będzie opadów.
marios76, 31.08.2018 12:42[!]
Niech pada, kto potrafi, to sobie poradzi :)
JuJu_Hound, 31.08.2018 13:14[!]
Patrząc na prognozy to w sobotę ma padać a w niedzielę już nie. Czyli mozliwe ze bedzie powtorka ze SPA. Tym lepiej dla widzów :)
piro, 31.08.2018 13:54[!]
Lepiej by było odwrotnie, suche kwali i deszczowy wyścig :)
Zajkos, 31.08.2018 14:03[!]
Vettel na deszczówkach > Williamsy na przejściówkach
lol
Nitros, 31.08.2018 14:28[!]
@marios76 Lepiej bym tego nie ujął.😊 Dopiero w deszczu poznaje się jakość kierowcy i można wtedy zweryfikować jego umiejętności. Tym bardziej w kwalifikacjach i wyścigu gdzie trzeba cisnąć na 120 % możliwości.
JuJu_Hound, 31.08.2018 15:22[!]
Alain Prost był świetnym kierowcą, jednym z najlepszych w historii ale w deszczu jeździł słabiej niż inni bo w 1982 był bezpośrednim świadkiem wypadku Pironiego na Hockenheim po którym to nie chciał już podejmować ryzyka w takich warunkach.
Reasumując jedni jeżdżą w deszczu lepiej od innych ale stwierdzenie generalizujące że są lepszymi kierowcami nie jest słuszne.
Masio, 31.08.2018 17:21[!]
Cytat piro :
Lepiej by było odwrotnie, suche kwali i deszczowy wyścig :)

Popieram :)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca