F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2018
GP Australii
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Azerbejdżanu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Francji
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Rosji
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2018
Klasyfikacje generalne 2018
Statystyki z sezonu 2018

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Monza.
Gran Premio Heineken d'Italia 20182 wrze?nia
Autodromo Nazionale di Monza
Długość toru: 5,793 km
Liczba okrążeń: 53
Pełny dystans: 306,720 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:19,525 - Q1, Juan Pablo Montoya (Williams), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:21,046 - Rubens Barrichello (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
247,586 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2003
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 2  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.5Sebastian VettelFerrari SF71H1:21,105--27
2.7Kimi RaikkonenFerrari SF71H1:21,3750,2700,27031
3.44Lewis HamiltonMercedes W09 EQ Power+1:21,3920,2870,01731
4.77Valtteri BottasMercedes W09 EQ Power+1:21,8030,6980,41135
5.33Max VerstappenRed Bull RB141:22,1541,0490,35128
6.3Daniel RicciardoRed Bull RB141:22,2961,1910,14228
7.31Esteban OconForce India VJM111:22,9301,8250,63430
8.11Sergio PerezForce India VJM111:22,9421,8370,01232
9.16Charles LeclercSauber C371:22,9651,8600,02320
10.27Nico HulkenbergRenault R.S.181:23,0631,9580,09830
11.8Romain GrosjeanHaas VF-181:23,0771,9720,01431
12.55Carlos SainzRenault R.S.181:23,1932,0880,11632
13.20Kevin MagnussenHaas VF-181:23,2332,1280,04028
14.10Pierre GaslyToro Rosso STR131:23,4022,2970,16934
15.35Siergiej SirotkinWilliams FW411:23,5142,4090,11228
16.28Brendon HartleyToro Rosso STR131:23,5312,4260,01716
17.18Lance StrollWilliams FW411:23,5662,4610,03529
18.14Fernando AlonsoMcLaren MCL331:23,7412,6360,17523
19.2Stoffel VandoorneMcLaren MCL331:24,0842,9790,34330
20.9Marcus EricssonSauber C37---2
107% najlepszego czasu: 1:26,782

Embed from Getty Images

Sebastian Vettel popisał się najlepszym czasem okrążenia w popołudniowym piątkowym treningu na włoskiej Monzy. Na dwóch kolejnych pozycjach uplasowali się Kimi Raikkonen i Lewis Hamilton.

Tuż po rozpoczęciu pierwszego pomiarowego okrążenia na suchym torze Marcus Ericsson rozbił swój bolid w poważnie wyglądającym incydencie, do którego doszło na dojeździe do szykany Rettifilo.

Powtórki telewizyjne ujawniły, iż w momencie utraty przyczepności tylnej osi aktywowany był system DRS. Sauber C37 najpierw uderzył w metalową barierę, za którą znajdowała się grupa porządkowych, a następnie koziołkując odbijał się od trawiastego pobocza.

Szwed był w stanie opuścić wrak bolidu o własnych siłach, a po kontroli w centrum medycznym powrócił do garażu swojego zespołu. Sesja została wstrzymana na około dwadzieścia minut. W tym czasie z toru ściągnięto rozbity bolid a obsługa toru dokonała naprawy barier.

Czerwone flagi powiewały nad torem do godziny 15:24. Tuż po ich zniknięciu aleję serwisową opuścił Lewis Hamilton, który rozpoczął przejazd od ustanowienia wyniku 1:22,837s. Na drugim miejscu plasował się Valtteri Bottas ze stratą 1,5s. Sebastian Vettel, który stracił sporą część porannego treningu w związku z problemami ze skrzynią biegów, pozostawał w garażu Ferrari przez nieco dłuższy okres. Po rozpoczęciu przejazdu Niemiec objął prowadzenie w tabeli (1:21,716s), a jego zespołowy partner ze Scuderii – Kimi Raikkonen, trafił na drugie miejsce z przewagą 0,06s nad Hamiltonem.

Sauber rozpoczynał przejazd od testów działania systemu DRS. Z kolei Max Verstappen z Red Bulla zgłaszał brak pewności na dohamiwaniach. Widać było to w czasach okrążeń – Holender plasował się na piątej pozycji. Po raz kolejny sesja treningowa nie układała się po myśli Stoffela Vandoorne'a. Na jej półmetku Belg znajdował się na szesnastym miejscu i dysponował czasem lepszym jedynie od Lance'a Strolla. Niewiele lepiej sesja układała się dla doświadczonego Fernando Alonso.

W normalnych okolicznościach pora ta wyznaczała moment skupiania się na przygotowaniach do wyścigu – w związku z utratą 20 minut zespoły zmodyfikowały jednak swoje programy. Kierowcy Ferrari wyjechali na tor na supermiękkich oponach. Na podobne posunięcie zdecydowali się także kierowcy Mercedesa. Bottas poprawił swój osobisty rekord, ale pozostał za Vettelem. Czterokrotny mistrz świata znajdował się na szybkim kółku, ale nie zdołał wyśrubować najlepszego osiągnięcia po szerokim wyjeździe z Paraboliki. Podobny błąd popełnił Lewis Hamilton, który tracił do Niemca 0,1s.

Tuż przed godziną szesnastą obaj zawodnicy Ferrari zaliczyli postępy – na pierwsze miejsce awansował Raikkonen z rezultatem 1:21,375s. Fin zabawił na P1 bardzo krótko, gdyż Vettel momentalnie odpowiedział jeszcze lepszą próbą, zakończoną uzyskaniem 1:21m105s.

Lewis Hamilton zadbał o to, by kierowcy czerwonych bolidów nie czuli się zbyt komfortowo przed sobotnimi kwalifikacjami i zredukował stratę do drugiego Raikkonena do poziomu zaledwie 0,017s.

Tuż po tym Sebastian Vettel zaliczył kolejny szerszy wyjazd w Parabolice – tym razem zakończył się on jednak obróceniem bolidu, który następnie uderzył o bariery. Kontakt nie był zbyt mocny, a Niemcowi udało się nie zgasić silnika, dzięki czemu umożliwił sobie powrót do alei serwisowej na wymianę końcówki tylnego skrzydła. Mercedes i inne zespoły przygotowywały się już do symulacji wyścigowych.

Powoli krystalizował się układ stawki, przynajmniej po krótkich przejazdach: po raz kolejny w walce o najwyższe miejsca liczyli się zawodnicy Ferrari i Mercedesa. Trzecią siłą był Red Bull, za którym plasowali się Esteban Ocon i Sergio Perez z Force India. Na kolejnych miejscach z przełomu pierwszej i drugiej dziesiątki przeplatały się nazwiska reprezentantów Renault oraz Haasa. Tabelę zamykali kierowcy McLarena, przed którymi znajdowali się broniący barw Williamsa Siergiej Sirotkin i Lance Stroll.

Pod koniec FP2 zarówno Hamilton jak i Bottas pokonywali kolejne kilometry przy wykorzystaniu supermiękkich opon. Odmienne podejście zastosowano w Ferrari – Vettel był wyposażony w opony oznaczone czerwonym kolorem, podczas gdy Raikkonen testował nieco trwalsze miękkie ogumienie. Około dziesięć minut przed końcem treningu Charles Leclerc wskoczył na dziewiąte miejsce z czasem 1:22,965s. Był to rezultat o mniej więcej pół sekundy lepszy od wyniku dziesiątego Ocona.

Tempo na długich przejazdach potwierdzało wcześniejszy układ: zawodnicy Mercedesa i Ferrari notowali czasy na poziomie 1:24,5-1:25,0, podczas gdy Ricciardo i Verstappen nie dysponowali wystarczająco konkurencyjnymi osiągami, aby zejść poniżej bariery 1m25s. W trakcie popołudniowych przygotowań do ostatniego europejskiego wyścigu sezonu najwięcej kółek pokonali Bottas oraz Gasly.


Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 30°C
Temperatura powietrza: 23°C
Prędkość wiatru: 1,6 m/s
Wilgotność powietrza: 58%
Stan nawierzchni: sucha

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Pietrek, 31.08.2018 16:39[!]
Pięknie Seba i Kimas, oby tak dalej w kwalifikacjach i wyścigu. Dajcie radość włoskim kibicom i pokażcie, że legenda Ferrari wciąż jest żywa. Forza Ferrari!
marios76, 31.08.2018 20:33[!]
Co pieknie? Jak wypadl i po bandzie? ;)
al_bundy_tm, 31.08.2018 21:28[!]
Daj spokój marios76 - tylko się czepiasz :P
Przecież Vettel dwa razy nie uderzy w bandę w ciągu tygodnia - chronią Go 4 tytuły mistrzowskie :D

Edit: cholera, przydzwonił przecież na pokazach...
No nic, do 3 razy sztuka mawiają! :)

3mam kciuki za Kimiego i Sebastiana, aby dowieźli podwójne zwycięstwo Ferrari! :)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca