F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2018
GP Australii
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Azerbejdżanu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Francji
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Rosji
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2018
Klasyfikacje generalne 2018
Statystyki z sezonu 2018

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Marina Bay.
Singapore Airlines Singapore Grand Prix 201816 wrze?nia
Marina Bay Street Circuit
Długość toru: 5,063 km
Liczba okrążeń: 61
Pełny dystans: 308,706 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
-
Najszybsze okrążenie wyścigu:
-
Największa średnia prędkość wyścigu:
-
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 1  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.3Daniel RicciardoRed Bull RB141:39,711--27
2.33Max VerstappenRed Bull RB141:39,9120,2010,20127
3.5Sebastian VettelFerrari SF71H1:39,9970,2860,08523
4.7Kimi RaikkonenFerrari SF71H1:40,4860,7750,48921
5.27Nico HulkenbergRenault R.S.181:41,1051,3940,61926
6.44Lewis HamiltonMercedes W09 EQ Power+1:41,2321,5210,12728
7.55Carlos SainzRenault R.S.181:41,3291,6180,09723
8.77Valtteri BottasMercedes W09 EQ Power+1:41,4291,7180,10028
9.16Charles LeclercSauber C371:42,0352,3240,60624
10.8Romain GrosjeanHaas VF-181:42,1082,3970,07321
11.9Marcus EricssonSauber C371:42,4082,6970,30023
12.11Sergio PerezForce India VJM111:42,4122,7010,00425
13.20Kevin MagnussenHaas VF-181:42,4522,7410,04020
14.14Fernando AlonsoMcLaren MCL331:42,6302,9190,17823
15.31Esteban OconForce India VJM111:43,1773,4660,54725
16.10Pierre GaslyToro Rosso STR131:43,2403,5290,06325
17.28Brendon HartleyToro Rosso STR131:43,4853,7740,24530
18.18Lance StrollWilliams FW411:43,8494,1380,36430
19.35Siergiej SirotkinWilliams FW411:44,0364,3250,18729
20.2Stoffel VandoorneMcLaren MCL331:45,1605,4491,12411
107% najlepszego czasu: 1:46,691


Daniel Ricciardo popisał się najlepszym czasem okrążenia w pierwszym piątkowym treningu przed Grand Prix Singapuru. Na dwóch kolejnych miejscach sesję zakończyli Max Verstappen i Sebastian Vettel.

Już po sześciu minutach Lance Stroll obrócił swój bolid na wyjściu z drugiego zakrętu. Chwilę po tym Sebastian Vettel jako pierwszy ukończył pomiarowe okrążenie, uzyskując na hipermiękkich oponach rezultat 1:47,831s. Od samego początku na bolidzie Niemca można było dostrzec ślady farby służącej do badania przepływu powietrza wokół elementów karoserii. Dbając o utrzymanie dobrej formy Ferrari przywiozło do Singapuru nowe deflektory oraz poprawki tylnego skrzydła.

Wkrótce wynik Niemca poprawił jego zespołowy partner – Kimi Raikkonen (1:33,632s). Przed wicelidera klasyfikacji generalnej awansował także Valtteri Bottas z Mercedesa. Max Verstappen realizował program Red Bulla korzystając z miękkich opon. Holender wykręcił na nich czas o 0,129s gorszy od tego, jakim legitymował się lider tabeli.

Po dwudziestu minutach Bottas wskoczył na P1 z osiągnięciem na poziomie 1:42,474s, po czym obrócił swój bolid dokładnie w tym samym miejscu co Stroll. Na drugim miejscu plasował się drugi z kierowców Mercedesa, Lewis Hamilton, który tracił do pierwszej pozycji mniej więcej pół sekundy. Trzecia pozycja należała do Vettela. Pierwsze przejazdy reprezentanci Srebrnych Strzał pokonywali jednak nie na hiprmiękkich, a ultramiękkich oponach. Hamilton stopniowo podkręcał tempo, aż w końcu zepchnął Bottasa na drugą lokatę, notując przy swoim nazwisku czas 1:42,072s. Na trzeciej pozycji znalazł się Daniel Ricciardo. Z kolei Esteban Ocon plasował się na P6 i rozdzielał dwóch kierowców Ferrari.

Kilka minut godzinie siedemnastej czasu lokalnego Ricciardo wykręcił czas 1:41,814s, który dał mu pierwsze miejsce w klasyfikacji sesji. Australijczyk miał w swoim bolidzie miękkie opony. Warunki na torze nie należały do najlepszych – nawierzchnia pozostawała "zielona" i śliska. Perez obrócił bolid w dwudziestym zakręcie, ale bez problemu powrócił do jazdy.

Po krótkiej wizycie u mechaników Bottas powrócił do jazdy na "żółtych" Pirelli PZero i szybko znalazł się na drugiej pozycji, tracąc do Ricciardo tylko 0,130s. Ta sama mieszanka znalazła się w W09 Hamiltona. Urzędujący czempion F1 zaliczył jednak szeroki wyjazd z pierwszego zakrętu i zgodnie z instrukcjami FIA musiał powrócić na tor po ominięciu ustawionego na poboczu pachołka. Wymiernych postępów dokonał za to Siergiej Sirotkin, który awansował z dwudziestego na dwunaste miejsce. Chwilę później Bottas podkręcił tempo i przesunął się przed Ricciardo, notując 1:41,669s. Druga próba Hamiltona także nie obyła się bez problemów. Kierowca ze Stevenage często blokował koła, co mogło świadczyć o problemach z balansem hamulców.

Pomimo tego Brytyjczykowi udało się poprawić czas Bottasa i trafić na pierwsze miejsce z czasem 1:41,232s. W przeciwieństwie do Mercedesa i Red Bulla kierowcy Ferrari w dalszym ciągu wykonywali przejazdy przy wykorzystaniu hipermiękkich opon. Na pół godziny przed wywieszeniem flagi w szachownicę Scuderia wysłała swoim rywalom wyraźny sygnał: Vettel i Raikkonen awansowali na dwa pierwsze miejsca. Niemiec jako pierwszy w trakcie tego weekendu zszedł poniżej bariery 1m40s. Oznaczone różowym kolorem opony znalazły się także w bolidzie Carlosa Sainza, który wskoczył na czwartą pozycję.

Po mniej więcej dziesięciu minutach w bolidzie Ricciardo znalazły się hipermiękkie opony, a Australijczyk zepchnął na drugie miejsce Vettela, uzyskując wynik lepszy o blisko 0,3s. Przed Niemca awansował także Verstappen. W dole stawki sytuacja wracała do normalności – tabelę zamykało nazwisko Stoffela Vandoorne'a, którego czas był o sekundę wolniejszy od rezultatu dziewiętnastego Sirotkina. Szesnastą i siedemnastą lokatę okupowali zawodnicy Toro Rosso: Gasly i Hartley. Czternasty był Fernando Alonso. Poza czołową dziesiątką znajdowali się tym razem Perez i Ocon.

Mniej więcej osiem minut przed zakończeniem treningu Alonso wystosował do swoich inżynierów niepokojący komunikat: „Niska moc, niska moc”. Problem został szybko wyeliminowany z poziomu alei serwisowej. W ostatnich minutach Verstappen bardzo mocno zblokował koła niszcząc przy tym opony w swoim bolidzie. Dużo poważniejszymi konsekwencjami zakończyła się chwila nieuwagi Charlesa Leclerca, który rozbił swojego Saubera za wyjazdem z sekcji Anderson Bridge. „Przepraszam chłopaki, moja wina” – powiedział przez radio Monakijczyk.


Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 40°C
Temperatura powietrza: 21°C
Prędkość wiatru: 2,7 m/s
Wilgotność powietrza: 62%
Stan nawierzchni: sucha

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Pietrek, 14.09.2018 12:12[!]
Haha, merce odstają nawet od renówki. Będzie bardzo słabiutko w ten weekend. ;)
SkC, 14.09.2018 12:13[!]
@Pietrek Mercedesy zrobiły swoje czasy na Softach.
Foryster, 14.09.2018 15:30[!]
Super Renault. Wiadomo, że Merce są wyżej ale...

0,7s do konkurencji!

Czyżby te zmiany okazały się tak dobre? A może poprawili coś z paliwem?
marios76, 14.09.2018 18:04[!]
@Pietrek Tak jak na Monzy?

Kurcze, Stoffel nadal nie wie dlaczego...
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca