F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2018
GP Australii
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Azerbejdżanu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Francji
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Rosji
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2018
Klasyfikacje generalne 2018
Statystyki z sezonu 2018

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Marina Bay.
Singapore Airlines Singapore Grand Prix 201816 wrze?nia
Marina Bay Street Circuit
Długość toru: 5,063 km
Liczba okrążeń: 61
Pełny dystans: 308,706 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
-
Najszybsze okrążenie wyścigu:
-
Największa średnia prędkość wyścigu:
-
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 2  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.7Kimi RaikkonenFerrari SF71H1:38,699--35
2.44Lewis HamiltonMercedes W09 EQ Power+1:38,7100,0110,01120
3.33Max VerstappenRed Bull RB141:39,2210,5220,51128
4.3Daniel RicciardoRed Bull RB141:39,3090,6100,08833
5.77Valtteri BottasMercedes W09 EQ Power+1:39,3680,6690,05933
6.55Carlos SainzRenault R.S.181:40,2741,5750,90636
7.8Romain GrosjeanHaas VF-181:40,3841,6850,11033
8.14Fernando AlonsoMcLaren MCL331:40,4591,7600,07531
9.5Sebastian VettelFerrari SF71H1:40,6331,9340,17412
10.27Nico HulkenbergRenault R.S.181:40,6681,9690,03535
11.11Sergio PerezForce India VJM111:40,7742,0750,10630
12.9Marcus EricssonSauber C371:40,8122,1130,03837
13.31Esteban OconForce India VJM111:40,8702,1710,05833
14.16Charles LeclercSauber C371:41,0622,3630,19237
15.20Kevin MagnussenHaas VF-181:41,1542,4550,09232
16.2Stoffel VandoorneMcLaren MCL331:41,1642,4650,01032
17.28Brendon HartleyToro Rosso STR131:41,5422,8430,37838
18.10Pierre GaslyToro Rosso STR131:41,6152,9160,07336
19.18Lance StrollWilliams FW411:42,1413,4420,52617
20.35Siergiej SirotkinWilliams FW411:42,1813,4820,04036
107% najlepszego czasu: 1:45,608

Embed from Getty Images

Kimi Raikkonen zakończył na czele tabeli nocny piątkowy trening przed GP Singapuru, uzyskując lepszy czas od Lewisa Hamiltona. Vettel stracił połowę zajęć po uszkodzeniu bolidu w wyniku kontaktu ze ścianą.

Wieczorne zajęcia stanowiły dla zespołów najlepszą okazję do przygotowania się do decydujących sesji wyścigowego weekendu: sobotnich kwalifikacji i niedzielnego wyścigu. Sebastian Vettel nie marnował czasu i po kilku minutach uzyskał pierwszy czas okrążenia: 1:42,520s. Niemiec rozpoczął pracę na torze korzystając z ultramiękkich opon. Niedługo po tym kamery uchwyciły jak za bolidem Maxa Verstappena unosi się kłąb białego dymu. Nie był to jednak powód do obaw – Holender nie zjechał do garażu, a chwilę później uzyskał czas 1:41,143s. Wkrótce jednak na pierwszą pozycję powrócił Vettel (1:40,922s).

Lewis Hamilton rozpoczął realizację programu od przestrzelenia czternastego zakrętu po zblokowaniu kół. Sytuacja była o tyle niebezpieczna, że Brytyjczyk stracił panowanie nad bolidem jadąc tuż za Vettelem. Brytyjczyk uratował się z dość nieprzyjemnej sytuacji, ale musiał wrócić do alei serwisowej po nowy komplet ogumienia. W międzyczasie na pozycji numer jeden zameldował się Kimi Raikkonen z rezultatem na poziomie 1:40,510s. Na siódmym miejscu znajdował się Fernando Alonso, który na miękkiej mieszance uzyskał czas gorszy o 1,8s od lidera tabeli.

Red Bull ściągnął Verstappena do garażu na kontrolę bolidu w związku z zaobserwowanym dymem. Mechanicy próbowali ustalić, czy jego źródłem jest ewentualny wyciek. Tymczasem kierowcy Mercedes otrzymali po raz pierwszy w trakcie tego weekendu możliwość skorzystania z hipermiękkich opon.

Bottas popełnił błąd w końcowej sekcji toru, ale pomimo tego awansował na pierwsze miejsce z wynikiem 1:39,368s, będącym o nieco ponad 0,1s lepszym od wyniku, jaki w ubiegłym roku zapewnił Vettelowi zdobycie pole position. Jeszcze lepsze kółko złożył Hamilton, który zameldował się na czele z osiągnięciem 1:38,7s. Tuż po tym przed oboma kierowcami Mercedesa znalazł się Kimi Raikkonen (1:38,699s). Dwóch najszybszych kierowców FP2 dzieliło 0,011s.

Rozczarowującą symulację kwalifikacji zaliczył Daniel Ricciardo, który stracił do Raikkonena aż osiem dziesiętnych części sekundy. Verstappen powrócił do jazdy, ale także nie był w stanie wbić się do czołowej trójki. Kolejne okrążenia w wykonaniu reprezentantów zespołu z Milton Keynes przyniosły tylko nieznaczną poprawę. W połowie treningu, gdy coraz więcej zespołów zaczynało skupiać się na przygotowaniach do wyścigu, Vettel dość mocno uderzył prawnym tylnym kołem o ścianę i natychmiast skierował swój bolid do alei serwisowej. Prace nad bolidem czterokrotnego mistrza świata wydłużały się. Raikkonen był jednym kierowcą zbierającym dane z dłuższych przejazdów, które rozpoczął od stintu na "różowych" Pirelli PZero.

Po raz kolejny dawały o sobie znać ekstremalne warunki panujące w Singapurze. Z tylnych hamulców w bolidzie Strolla zaczęły wydobywać się płomienie. Kanadyjczyk został poinstruowany o konieczności zwolnienia i ostrożnego powrotu do alei serwisowej. Plasował się na przedostatnim miejscu. Lepszym czasem od niego legitymowali się kierowcy Toro Rosso. W środku tabeli przetasowani byli kierowcy zespołów pretendujących do walki o punkty: Haasa, Force India, McLarena i Saubera. Po raz kolejny z dobrej strony prezentowali się zawodnicy Renault: Carlos Sainz był szósty, a Nico Hulkenberg dziesiąty.

Sytuacja Vettela stawała się coraz bardziej skomplikowana. Prace związane z naprawą bolidu SF71H prowadzone były w powolnym tempie. Większość kierowców poświęcała ostatnie okrążenia na lepsze poznanie zachowania miękkich i ultramiękkich opon. Ze względu na wysoki stopień degradacji hipermiękka mieszanka nie będzie preferowanym ogumieniem wyścigowym. Jej użycia nie unikną jednak zawodnicy, którzy znajdą się w najlepszej dziesiątce kwalifikacji.

W samej końcówce FP2 Marcus Ericsson stracił panowanie nad swym bolidem i szczęśliwie nie uderzył o ścianę i jadącego tuż za nim Fernando Alonso, który musiał ratować się nagłym unikiem. Pierre Gasly przetestował wysokie krawężniki oddzielające wjazd do alei serwisowej od toru. Z kolei Verstappen zgłaszał z kolei dziwne zachowanie silnika. W odpowiedzi otrzymał polecenie zmiany mieszanki paliwowej.


Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 35°C
Temperatura powietrza: 30°C
Prędkość wiatru: 1,4 m/s
Wilgotność powietrza: 69%
Stan nawierzchni: sucha

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
modlicha, 15.09.2018 10:55[!]
@Kamikadze2000 tyle lat trzeba było czekać żebyś to przyznał ;)
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca