|
|
|
|
|
|
VTB Russian Grand Prix 2018 | 30 wrze?nia |
|
|
|
Sochi Autodrom | |
|
Długość toru: 5,848 km Liczba okrążeń: 53 Pełny dystans: 309,944 km |
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:33,194 - Sebastian Vettel (Ferrari), 2017 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:36,844 - Kimi Raikkonen (Ferrari), 2017 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 210,976 km/h - Valtteri Bottas (Mercedes), 2017 |
| |
Opis kwalifikacji [ T- | T+ ]
|
Embed from Getty Images
Kwalifikacje do Grand Prix Rosji rozpoczął duet Williamsa z Lance'em Strollem na czele, jednakże pierwszy czas okrążenia należał do Kevina Magnussena z Haasa – 1:34,078. Cała stawka korzystała z hipermiękkich opon i po pierwszej serii przejazdów najszybszy był Lewis Hamilton z wynikiem 1:32,825. Za nim uplasowali się Bottas, Verstappen, Ricciardo, Raikkonen oraz Vettel.
W końcówce Brytyjczyk podkręcił tempo i zakończył Q1 z czasem 1:32,410, będąc poza zasięgiem rywali. Różnica między nim a szóstym Vettelem wyniosła dokładnie 1,066 sekundy. Z kolei z dalszym udziałem w czasówce pożegnali się szesnasty Brendon Hartley, siedemnasty Fernando Alonso, osiemnasty Siergiej Sirotkin – który na ostatnim okrążeniu obrócił bolid na wyjściu z ósmego zakrętu i uderzył jego tyłem w barierę – dziewiętnasty Stoffel Vandoorne oraz dwudziesty Lance Stroll.
Mercedes zachęcony gigantyczną przewagą we wcześniejszym segmencie zdecydował się na próbę awansu do Q3 na ultramiękkich oponach, chcąc móc skorzystać z lepszej strategii w wyścigu. Po chwili decyzję o skopiowaniu ruchu stajni z Brackley podjęto w Ferrari. Na czoło tabeli wskoczył Lewis Hamilton, który okrążył tor w Soczi w 1:32,595. Za nim ze stratą 0,149 sekundy uplasował się Valtteri Bottas, natomiast kierowcy Ferrari byli wolniejsi o 0,4 sekundy z Vettelem na trzecim miejscu i Raikkonenem na czwartym.
W Q2 odpadli kierowcy, którzy w ogóle nie pojawili się na torze. Na jedenastym, dwunastym i trzynastym miejscu sklasyfikowano Verstappena, Ricciardo oraz Gasly'ego, którzy wyruszą z końca stawki za nieprzepisowe wymiany jednostek, natomiast Sainz i Hulkenberg na czternastej i piętnastej pozycji zdecydowali się odpuścić walkę o trzeci segment kwalifikacji. Kierowcy Renault będą mieli wolną rękę w doborze opon na start i dzięki temu zyskają przewagę nad rywalami ze środka stawki, którzy po awansie do czołowej dziesiątki będą zmuszeni do rozpoczęcia zmagań na używanej hipermiękkiej mieszance.
Pierwsza seria przejazdów przyniosła małą sensację w postaci Bottasa z najlepszym czasem okrążenia – 1:31,528, który był lepszy od wyniku drugiego Hamiltona o zaledwie 0,004 sekundy! Ferrari tradycyjnie w ten weekend nie było w stanie zbliżyć się do Mercedesa i trzeci Vettel stracił 0,639 sekundy, natomiast czwarty Raikkonen jedną dziesiątą więcej.
W końcówce kwalifikacji Bottas wyśrubował swój czas okrążenia, zdobywając pole position z wynikiem 1:31,387. Hamilton na ostatnim szybkim kółku popełnił poważny błąd w zakręcie numer siedem i ostatecznie ustawi się drugi przed trzecim Vettelem, czwartym Raikkonenem, piątym Magnussenem, szóstym Oconem, siódmym Leclerkiem, ósmym Perezem, dziewiątym Grosjeanem oraz dziesiątym Ericssonem.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 34°C
Temperatura powietrza: 24°C
Prędkość wiatru: 1,2 m/s
Wilgotność powietrza: 62%
Stan nawierzchni: sucha
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|