F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2018
GP Australii
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Azerbejdżanu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Francji
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Rosji
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2018
Klasyfikacje generalne 2018
Statystyki z sezonu 2018

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Soczi.
VTB Russian Grand Prix 201830 wrze?nia
Sochi Autodrom
Długość toru: 5,848 km
Liczba okrążeń: 53
Pełny dystans: 309,944 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:33,194 - Sebastian Vettel (Ferrari), 2017
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:36,844 - Kimi Raikkonen (Ferrari), 2017
Największa średnia prędkość wyścigu:
210,976 km/h - Valtteri Bottas (Mercedes), 2017
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis kwalifikacji  [  T-  |  T+  ]
Embed from Getty Images

Q1

Kwalifikacje do Grand Prix Rosji rozpoczął duet Williamsa z Lance'em Strollem na czele, jednakże pierwszy czas okrążenia należał do Kevina Magnussena z Haasa – 1:34,078. Cała stawka korzystała z hipermiękkich opon i po pierwszej serii przejazdów najszybszy był Lewis Hamilton z wynikiem 1:32,825. Za nim uplasowali się Bottas, Verstappen, Ricciardo, Raikkonen oraz Vettel.

W końcówce Brytyjczyk podkręcił tempo i zakończył Q1 z czasem 1:32,410, będąc poza zasięgiem rywali. Różnica między nim a szóstym Vettelem wyniosła dokładnie 1,066 sekundy. Z kolei z dalszym udziałem w czasówce pożegnali się szesnasty Brendon Hartley, siedemnasty Fernando Alonso, osiemnasty Siergiej Sirotkin – który na ostatnim okrążeniu obrócił bolid na wyjściu z ósmego zakrętu i uderzył jego tyłem w barierę – dziewiętnasty Stoffel Vandoorne oraz dwudziesty Lance Stroll.

Q2

Mercedes zachęcony gigantyczną przewagą we wcześniejszym segmencie zdecydował się na próbę awansu do Q3 na ultramiękkich oponach, chcąc móc skorzystać z lepszej strategii w wyścigu. Po chwili decyzję o skopiowaniu ruchu stajni z Brackley podjęto w Ferrari. Na czoło tabeli wskoczył Lewis Hamilton, który okrążył tor w Soczi w 1:32,595. Za nim ze stratą 0,149 sekundy uplasował się Valtteri Bottas, natomiast kierowcy Ferrari byli wolniejsi o 0,4 sekundy z Vettelem na trzecim miejscu i Raikkonenem na czwartym.

W Q2 odpadli kierowcy, którzy w ogóle nie pojawili się na torze. Na jedenastym, dwunastym i trzynastym miejscu sklasyfikowano Verstappena, Ricciardo oraz Gasly'ego, którzy wyruszą z końca stawki za nieprzepisowe wymiany jednostek, natomiast Sainz i Hulkenberg na czternastej i piętnastej pozycji zdecydowali się odpuścić walkę o trzeci segment kwalifikacji. Kierowcy Renault będą mieli wolną rękę w doborze opon na start i dzięki temu zyskają przewagę nad rywalami ze środka stawki, którzy po awansie do czołowej dziesiątki będą zmuszeni do rozpoczęcia zmagań na używanej hipermiękkiej mieszance.

Q3

Pierwsza seria przejazdów przyniosła małą sensację w postaci Bottasa z najlepszym czasem okrążenia – 1:31,528, który był lepszy od wyniku drugiego Hamiltona o zaledwie 0,004 sekundy! Ferrari tradycyjnie w ten weekend nie było w stanie zbliżyć się do Mercedesa i trzeci Vettel stracił 0,639 sekundy, natomiast czwarty Raikkonen jedną dziesiątą więcej.

W końcówce kwalifikacji Bottas wyśrubował swój czas okrążenia, zdobywając pole position z wynikiem 1:31,387. Hamilton na ostatnim szybkim kółku popełnił poważny błąd w zakręcie numer siedem i ostatecznie ustawi się drugi przed trzecim Vettelem, czwartym Raikkonenem, piątym Magnussenem, szóstym Oconem, siódmym Leclerkiem, ósmym Perezem, dziewiątym Grosjeanem oraz dziesiątym Ericssonem.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 34°C
Temperatura powietrza: 24°C
Prędkość wiatru: 1,2 m/s
Wilgotność powietrza: 62%
Stan nawierzchni: sucha

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Pietrek, 29.09.2018 15:06[!]
Brawo Valtteri. Nie lubię Bottasa, ale już wolę, żeby to on zdobył PP a nie Hamilton. Słabo Ferrari. :(
bartoszcze, 29.09.2018 15:37[!]
Bottas lubi ten tor.
Krystian1886, 29.09.2018 15:48[!]
Bottas na torze w Sochi to jeden z najszybszych kierowca na świecie. To nie przypadek, że nigdy nie przegrał kwalifikacji z partnerem zespołowym i drugi raz pobił Hamiltona, i to w formie. Wątpię, żeby był ktoś kto dałby radę go pobić w kwalifikacjach na tym torze.

@Janusz Kopytko
Nie, wolny zawodnik nie może zdobyć PP. Wolny zawodnik może wygrać wyścig bo tam jest więcej przypadku, losowości, szczęścia i strategii. W kwalifikacjach liczy się tylko szybkość, nic więcej.
Aeromis, 29.09.2018 22:57[!]
@Krystian1886
Nie, to Hamilton dziś nawalił w Q3, a był wyraźnie lepszy aż do Q3, po prostu zawalił swoje przejazdy po całej linii. Poza tym racją jest że wolny zawodnik może zdobyć PP - patrz Mark Webber. Mark zdobywał PP jak Vettel nawalił, dziś w ten sam sposób PP zdobył zniszczony w tym sezonie Valtteri.
marios76, 30.09.2018 00:55[!]
@Pietrek Ja bym wolal Raikkonena, jak we Wloszech...
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca