F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2018
GP Australii
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Azerbejdżanu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Francji
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Rosji
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2018
Klasyfikacje generalne 2018
Statystyki z sezonu 2018

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Suzuka.
Honda Japanese Grand Prix 20187 pa?dziernika
Suzuka Circuit
Długość toru: 5,807 km
Liczba okrążeń: 53
Pełny dystans: 307,471 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:27,319 - Lewis Hamilton (Mercedes), 2017
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:31,540 - Kimi Raikkonen (McLaren), 2005
Największa średnia prędkość wyścigu:
219,983 km/h - Fernando Alonso (Renault), 2006
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 1  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.44Lewis HamiltonMercedes W09 EQ Power+1:28,691--25
2.77Valtteri BottasMercedes W09 EQ Power+1:29,1370,4460,44626
3.3Daniel RicciardoRed Bull RB141:29,3730,6820,23632
4.7Kimi RaikkonenFerrari SF71H1:29,6270,9360,25420
5.5Sebastian VettelFerrari SF71H1:29,6850,9940,05820
6.33Max VerstappenRed Bull RB141:29,8411,1500,15630
7.31Esteban OconForce India VJM111:30,5911,9000,75028
8.8Romain GrosjeanHaas VF-181:30,8142,1230,22322
9.16Charles LeclercSauber C371:30,9292,2380,11527
10.9Marcus EricssonSauber C371:31,0732,3820,14429
11.10Pierre GaslyToro Rosso STR131:31,0732,3820,00020
12.55Carlos SainzRenault R.S.181:31,1002,4090,02723
13.11Sergio PerezForce India VJM111:31,2722,5810,17229
14.20Kevin MagnussenHaas VF-181:31,2742,5830,00228
15.27Nico HulkenbergRenault R.S.181:31,4182,7270,14418
16.18Lance StrollWilliams FW411:31,5082,8170,09027
17.28Brendon HartleyToro Rosso STR131:31,9083,2170,40023
18.14Fernando AlonsoMcLaren MCL331:32,0343,3430,12621
19.35Siergiej SirotkinWilliams FW411:32,5133,8220,47926
20.47Lando NorrisMcLaren MCL331:32,6833,9920,17030
107% najlepszego czasu: 1:34,899

Embed from Getty Images

Lewis Hamilton uzyskał najlepszy czas okrążenia podczas pierwszego treningu przed Grand Prix Japonii. Za kierowcą Mercedesa uplasowali się jego zespołowy partner – Valtteri Bottas i Daniel Ricciardo z Red Bulla.

Kierowcy nie zwlekali z wyjazdem na tor. Ze względu na prognozy przewidujące opady deszczu każdy z zespołów próbował maksymalnie wykorzystać szansę pracy na suchym torze. Jednym z pierwszych bolidów, które opuściły aleję serwisową był McLaren MCL33, za którego sterami zasiadał przyszły kierowca wyścigowy McLarena – Lando Norris. Brytyjczyk zastępował w trakcie FP1 odchodzącego ze stajni z Woking Stoffela Vandoorne'a.

Kilka chwil po starcie zajęć pomiarowe okrążenia ukończyli reprezentanci Saubera: Marcus Ericsson i Charles Leclerc. Musieli oni jednak ustąpić miejsca Maxowi Verstappenowi z Red Bulla, który popisał się rezultatem na poziomie 1m30s. Należy zaznaczyć, iż obie konstrukcje RB14 napędzane są w ten weekend silnikami Renault w najnowszej specyfikacji C.

Zespoły rozpoczynały realizację programu przy wykorzystaniu pośrednich opon. Na takiej mieszance do pracy przystąpił Kimi Raikkonen z Ferrari. Pierwsze szybkie kółko mistrza świata z sezonu 2007 dało mu trzecie miejsce, z dość dużą stratą do Verstappena i Ricciardo. Około godziny 10:25 czasu lokalnego Fin spadł na czwarte miejsce, po ukończeniu pomiarowego okrążenia przez Lewisa Hamiltona. Sebastian Vettel zmarnował próbę blokując koła na dohamowaniu do szykany.

Valtteri Bottas był jednym z pierwszych kierowców, którzy wyjechali z garażu na supermiękkim ogumieniu. Fin zszedł poniżej bariery 1m30s i trafił na pierwsze miejsce tabeli. Trzeci Hamilton tracił do swego zespołowego partnera tylko 0,2s, legitymując się czasem wykręconym na "białych" Pirelli PZero. Wkrótce jednak przed zawodnikami Srebrnych Strzał znalazł się Vettel, który urwał z wyniku Bottasa jedną dziesiętną część sekundy. W międzyczasie Max Verstappen wyjechał poza tor w szybkim zakręcie 130R.

Kilka minut przed półmetkiem sesji jadący z wysoką prędkością Lewis Hamilton ledwo uniknął kolizji z Pierre'em Gasly'ym, który poruszał się wolnym tempem wyścigową linią na dojeździe do szykany. Sędziowie podjęli decyzję o przeanalizowaniu incydentu po zakończeniu treningu. W tym samym miejscu swój bolid obrócił także Sergio Perez, który zahaczył lewym kołem o trawiaste pobocze. Na torze brylował Bottas, który powrócił na pierwsze miejsce uzyskując wynik lepszy o 0,097s od Vettela. Co ciekawe Fin dokonał tego na miękkich oponach.

Niedługo przed upływem godziny FP1 Alonso wypadł z toru w pierwszym zakręcie Degner. Pomimo utraty kontroli nad bolidem na żwirowym poboczu Hiszpanowi udało się uniknąć kontaktu z barierą z opon. Tymczasem Bottas nie próżnował i walczył o poprawę swego najlepszego osiągnięcia. Fin osiągnął swój cel, w dodatku na pośrednich oponach. Wkrótce jednak znalazł się przed nim Hamilton z rezultatem 1:28,6s na miękkiej mieszance.

Mocnym otwarciem weekendu popisał się Sauber. Na pół godziny przed wywieszeniem flagi w szachownicę Leclerc plasował się na ósmym miejscu, a Ericsson był dziewiąty. Swój osobisty rekord poprawił Ricciardo. Korzystając z supermiękkiego ogumienia Australijczyk przesunął się na P3 – przed kierowców Ferrari, ale z 0,6-sekundową stratą do Hamiltona. Akcji na torze nie brakowało, a zawodnicy raz po raz narzekali na duży ruch, utrudniający pracę nad programem. Dół tabeli wyglądał jednak dość znajomo – tworzyli go reprezentanci McLarena i Williamsa, pomiędzy którymi znajdował się Brendon Hartley.

W oczy rzucała się różnorodność opon, na jakich czołówka uzyskała najlepsze wyniki. Hamilton dokonał tego na miękkiej mieszance, Bottas na pośredniej, a zawodnicy Red Bulla i Ferrari na supermiękkiej.

Dziesięć minut przed końcem zajęć Hamilton otrzymał od zespołu komunikat, z którego dowiedział się, że kierowcy Red Bulla wykonali przejazd z dużym zapasem paliwa. Na początku miękkie opony w ich bolidach wykazywały nieco zwiększoną degradację, jednak w późniejszej fazie uległa ona unormowaniu. W obawie przed pogorszeniem się pogody teamy koncentrowały się na przygotowaniach do wyścigu, który według prognoz ma odbyć się na suchym torze. W tabeli nie doszło już do istotnych zmian.


Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 26°C
Temperatura powietrza: 22°C
Prędkość wiatru: 1,1 m/s
Wilgotność powietrza: 77%
Stan nawierzchni: sucha

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
JuJu_Hound, 05.10.2018 08:31[!]
Niesamowite co ten Lewis wyprawia, w drugim treningu pojechal 28.217 a Seb 0,8 wolniej. Wyglada na to ze jest po ptokach, szkoda.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca