F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2018
GP Australii
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Azerbejdżanu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Francji
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Rosji
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2018
Klasyfikacje generalne 2018
Statystyki z sezonu 2018

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Suzuka.
Honda Japanese Grand Prix 20187 pa?dziernika
Suzuka Circuit
Długość toru: 5,807 km
Liczba okrążeń: 53
Pełny dystans: 307,471 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:27,319 - Lewis Hamilton (Mercedes), 2017
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:31,540 - Kimi Raikkonen (McLaren), 2005
Największa średnia prędkość wyścigu:
219,983 km/h - Fernando Alonso (Renault), 2006
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 3  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.44Lewis HamiltonMercedes W09 EQ Power+1:29,599--13
2.5Sebastian VettelFerrari SF71H1:29,7150,1160,11614
3.7Kimi RaikkonenFerrari SF71H1:30,0540,4550,33913
4.33Max VerstappenRed Bull RB141:30,3040,7050,25013
5.77Valtteri BottasMercedes W09 EQ Power+1:30,4220,8230,11813
6.3Daniel RicciardoRed Bull RB141:30,4740,8750,05210
7.31Esteban OconForce India VJM111:31,0881,4890,61412
8.11Sergio PerezForce India VJM111:31,4831,8840,39512
9.55Carlos SainzRenault R.S.181:31,5131,9140,03014
10.20Kevin MagnussenHaas VF-181:31,5211,9220,00813
11.8Romain GrosjeanHaas VF-181:31,6362,0370,11514
12.16Charles LeclercSauber C371:31,7602,1610,12414
13.28Brendon HartleyToro Rosso STR131:32,0302,4310,27013
14.18Lance StrollWilliams FW411:32,2012,6020,17114
15.27Nico HulkenbergRenault R.S.181:32,2242,6250,02312
16.9Marcus EricssonSauber C371:32,4422,8430,21810
17.14Fernando AlonsoMcLaren MCL331:32,6083,0090,16614
18.35Siergiej SirotkinWilliams FW411:32,6313,0320,02314
19.2Stoffel VandoorneMcLaren MCL331:33,0343,4350,40313
20.10Pierre GaslyToro Rosso STR131:33,1053,5060,07110
107% najlepszego czasu: 1:35,871

Weekendy na Suzuce pod wieloma względami bywają wyjątkowe. Dla nas to konieczność nieco krótszego snu i śledzenie transmisji wy nietypowych godzinach. Dla kierowców to zmienne warunki pogodowe oraz niezwykle wymagający tor. Dzisiejszy trzeci trening rozpoczął się na wilgotnym torze i przy bardzo mocnym wietrze.

Z tego powodu na torze szybko pojawiło się wielu kierowców, by wykorzystać przesychającą trasę do sprawdzenia przyczepności. Po pierwszych kółkach na czele prezentowało się Ferrari, prowadził Raikkonen z czasem 1:30,053. Fin po dziesięciu minutach zameldował, że ponownie zaczyna padać. Taka pogoda może utrzymać się do kwalifikacji, więc możemy mieć do czynienia z ciekawą loterią w czasówce.

Mocniejszego okrążenia nie zdążyły przejechać Mercedesy, przez co Bottas tracił pół sekundy, a Hamilton plasował się na ostatnim miejscu. Deszcz zdążył się rozpadać na dobre, ale nie były to monsunowe opady i już po 15 minutach ponownie na torze mieliśmy Bottasa na supermiękkich oponach.

Do Fina po chwili dołączyli inni zawodnicy, jednak początkowo tor był zbyt mokry, by poprawić czasy z początku sesji. Dopiero na 10 minut przed końcem na czoło stawki wskoczył Hamilton z czasem 1:29,599, choć wykręcił go na używanych oponach.

Zdradliwe warunki okazały się zbyt trudne dla Nico Hulkenberga, który na 3 minuty przed końcem sesji mocno rozbił tył swojego bolidu. Niemiec wypadł w eskach i z impetem uderzył tyłem samochodu w bandy, co może oznaczać wymianę między innymi skrzyni biegów, o ile w ogóle weźmie udział w kwalifikacjach będzie to oznaczało karę na starcie. Incydent spowodował wywieszenie czerwonych flag, a sesja nie została już wznowiona.


Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 29°C
Temperatura powietrza: 26°C
Prędkość wiatru: 4,2 m/s
Wilgotność powietrza: 87%
Stan nawierzchni: mokra

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca