F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2018
GP Australii
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Azerbejdżanu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Francji
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Rosji
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2018
Klasyfikacje generalne 2018
Statystyki z sezonu 2018

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Austin.
Pirelli United States Grand Prix 201821 pa?dziernika
Circuit of the Americas
Długość toru: 5,513 km
Liczba okrążeń: 56
Pełny dystans: 308,728 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:33,108 - Lewis Hamilton (Mercedes), 2017
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:37,766 - Sebastian Vettel (Ferrari), 2017
Największa średnia prędkość wyścigu:
197,376 km/h - Lewis Hamilton (Mercedes), 2017
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 1  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.44Lewis HamiltonMercedes W09 EQ Power+1:47,502--6
2.77Valtteri BottasMercedes W09 EQ Power+1:48,8061,3041,3047
3.33Max VerstappenRed Bull RB141:48,8471,3450,0419
4.3Daniel RicciardoRed Bull RB141:49,3261,8240,4799
5.5Sebastian VettelFerrari SF71H1:49,4891,9870,16318
6.7Kimi RaikkonenFerrari SF71H1:49,9282,4260,43920
7.55Carlos SainzRenault R.S.181:50,6653,1630,7378
8.8Romain GrosjeanHaas VF-181:50,8213,3190,15610
9.16Charles LeclercSauber C371:50,9613,4590,14014
10.9Marcus EricssonSauber C371:51,0163,5140,05514
11.14Fernando AlonsoMcLaren MCL331:51,0363,5340,0209
12.47Lando NorrisMcLaren MCL331:51,2323,7300,1969
13.10Pierre GaslyToro Rosso STR131:51,2343,7320,00219
14.11Sergio PerezForce India VJM111:51,4593,9570,22518
15.35Siergiej SirotkinWilliams FW411:51,5894,0870,13014
16.20Kevin MagnussenHaas VF-181:51,6144,1120,02515
17.31Esteban OconForce India VJM111:51,6554,1530,04117
18.27Nico HulkenbergRenault R.S.181:51,7174,2150,0627
19.18Lance StrollWilliams FW411:51,8964,3940,17914
20.38Sean GelaelToro Rosso STR131:52,6255,1230,72921
107% najlepszego czasu: 1:55,027

Embed from Getty Images

Lewis Hamilton ukończył pierwszy trening do Grand Prix Stanów Zjednoczonych z najlepszym czasem okrążenia przed Valtterim Bottasem oraz Maksem Verstappenem.

Circuit of the Americas nawiedziły już w czwartek silne opady deszczu, które lekko ustąpiły dopiero przed startem pierwszej sesji treningowej. Mimo to kierowcy byli informowani o stojącej w wielu miejscach wodzie, a także bardzo śliskiej alei serwisowej. Jako pierwsi rozpoczęli pracę Marcus Ericsson z Saubera oraz Lando Norris z McLarena, który przejął bolid Stoffela Vandoorne'a. Co warto podkreślić, ekipa Force India w ostatnich chwili zrezygnowała z usług Nicholasa Latfiego, dzięki czemu Esteban Ocon zaliczy pełny weekend Grand Prix w Stanach Zjednoczonych.

W pierwszych minutach głównie kierowcy środka stawki sprawdzali trudne warunki na torze, rzecz jasna korzystając z pełnych deszczówek. W wielu miejscach po nawierzchni „płynęła rzeka”, lecz już po trzynastu minutach Nico Hulkenberg opuścił garaż na przejściówkach. Niemiec na instalacyjnym kółku ustanowił rekord w drugim sektorze, co było wyraźnym sygnałem, iż sytuacja na torze ulega bardzo dynamicznej zmianie.

Po krótkiej chwili do akcji wkroczyli kierowcy Red Bulla na oponach przejściowych, którzy ustanowili pierwsze czasy tego weekendu. Na czele tabeli z wynikiem 1:55,266 zameldował się Daniel Ricciardo, by po kilku okrążeniach ostatecznie wyśrubować swój czas do poziomu 1:49,386. Na pierwsze dłuższe przejazdy zdecydowano się również w Mercedesie i Ferrari, którzy wysłali na tor Bottasa oraz Vettela. Fin po kilku minutach wskoczył na pierwsze miejsce pokonując tor w 1:48,806.

Pięćdziesiąt minut przed końcem sesji groźnie wyglądający incydent zaliczył Charles Leclerc, który stracił kontrolę nad tyłem bolidu w pierwszym sektorze i wypadł w żwirową pułapkę. Monakijczyk wyjechał z niej, lecz kamienie pozbierane przez jego Saubera C37 rozsypały się na torze i sędziowie podjęli decyzję o wywieszeniu czerwonej flagi. Po dziesięciu minutach sesja została wznowiona i kierowcy ostro zabrali się do pracy, ponieważ radary wykluczały silne opady deszczu w najbliższym czasie.

Niedługo po wywieszeniu zielonych flag nowym liderem tabeli został Lewis Hamilton z czasem 1:47,502. Z kolei Kimi Raikkonen był uwikłany w incydent z jednym z kierowców Williamsa, krzycząc przez radio, że niemal uderzył w jego bolid. W alei serwisowej na śliskim betonie przyczepność stracił Esteban Ocon, który zblokował przednie koła i przestrzelił stanowisko, co zmusiło mechanika z lewarkiem do sprawnej ewakuacji. Na torze tymczasem spore problemy miał Sebastian Vettel, który kilkakrotnie zwiedzał pobocza, w tym w zakręcie numer jedenaście.

Ostatni kwadrans pierwszego treningu był bardzo spokojny i mieliśmy pojedynczych kierowców na torze, na którym z każdą minutą zalegało coraz mniej wody. Mimo pojawienia się reprezentantów Ferrari nie doszło do żadnych przetasowań i ostatecznie pierwszą piątkę utworzyli: Lewis Hamilton, Valtteri Bottas, Max Verstappen, Daniel Ricciardo oraz Sebastian Vettel.


Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 18°C
Temperatura powietrza: 17°C
Prędkość wiatru: 2,0 m/s
Wilgotność powietrza: 92%
Mokro

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
ari2k5, 19.10.2018 19:05[!]
Ferrari chyba już porzuciło ten sezon... Ham ma WDC w kieszeni ;)
SweetF1, 19.10.2018 19:42[!]
fantastyczna pogoda na jutro, niestety na niedziele jak to juz byla kilka razy w tym sezonie znowu upal, sucho. czyli kwalifikacje znow beda ciekawsze od wyscigu, albo ze pogoda sie zmieni i w niedziele rowniez zobaczymy deszcz.
Sasilton, 19.10.2018 19:48[!]
Wczoraj jak patrzyłem zapowiedzi, to na sobotę było 20% szans na deszcz, dzisiaj mówią ze deszcze jest pewny.
Kto wie, moze na niedziele też się coś zmieni :)
mati2050, 19.10.2018 20:03[!]
@SweetF1 wyścig w 2017 był bardzo interesujący mimo suchej nawierzchni, więc mimo wszystko w tym roku może być podobnie
christoff.w, 19.10.2018 20:40[!]
Sirotkin walczy o fotel! 😁
Zomo, 19.10.2018 20:59[!]
Cytat ari2k5 :
Ferrari chyba już porzuciło ten sezon

FIA im zalozyla czujniczek i okazuje sie ze wiecej atutow nie maja...
Rasputin, 19.10.2018 21:14[!]
Forma Hulkenberga na tle Sainza w drugiej połowie sezonu
Dramat
RY2N, 19.10.2018 22:39[!]
@Zomo
Ferrari na mokrym nigdy nie daje rady. Jak będzie sucho wrócą na swoje miejsce
marios76, 20.10.2018 04:02[!]
@Rasputin Wyglada na to, ze Nico mial forme dokladnie na pol sezonu, a Sainz jakby sie wstrzelil w Renault?
Rasputin, 20.10.2018 13:40[!]
@marios76 forma Renault spadła bardzo w drugiej połowie to na pewno wpływa.
Ale nie mogę nie oprzeć się wrażeniu że Nico po tym co odk****ł w Belgii jeździ beznadziejnie a Sainz faktycznie zaczął jeździć lepiej.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca