F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2018
GP Australii
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Azerbejdżanu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Francji
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Rosji
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2018
Klasyfikacje generalne 2018
Statystyki z sezonu 2018

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Austin.
Pirelli United States Grand Prix 201821 pa?dziernika
Circuit of the Americas
Długość toru: 5,513 km
Liczba okrążeń: 56
Pełny dystans: 308,728 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:33,108 - Lewis Hamilton (Mercedes), 2017
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:37,766 - Sebastian Vettel (Ferrari), 2017
Największa średnia prędkość wyścigu:
197,376 km/h - Lewis Hamilton (Mercedes), 2017
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 3  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.5Sebastian VettelFerrari SF71H1:33,797--20
2.7Kimi RaikkonenFerrari SF71H1:33,8430,0460,04621
3.44Lewis HamiltonMercedes W09 EQ Power+1:33,8700,0730,02723
4.77Valtteri BottasMercedes W09 EQ Power+1:34,5560,7590,68621
5.33Max VerstappenRed Bull RB141:34,7030,9060,14721
6.3Daniel RicciardoRed Bull RB141:34,9101,1130,20720
7.16Charles LeclercSauber C371:35,3651,5680,45521
8.11Sergio PerezForce India VJM111:35,4111,6140,04621
9.55Carlos SainzRenault R.S.181:35,4501,6530,03921
10.8Romain GrosjeanHaas VF-181:35,4681,6710,01819
11.31Esteban OconForce India VJM111:35,5621,7650,09422
12.10Pierre GaslyToro Rosso STR131:35,7131,9160,15127
13.20Kevin MagnussenHaas VF-181:35,7701,9730,05719
14.27Nico HulkenbergRenault R.S.181:35,8822,0850,11219
15.9Marcus EricssonSauber C371:36,0002,2030,11821
16.18Lance StrollWilliams FW411:36,1882,3910,18821
17.35Siergiej SirotkinWilliams FW411:36,1932,3960,00520
18.2Stoffel VandoorneMcLaren MCL331:36,3022,5050,10923
19.28Brendon HartleyToro Rosso STR131:36,3302,5330,02826
20.14Fernando AlonsoMcLaren MCL331:36,3322,5350,00220
107% najlepszego czasu: 1:40,363

Embed from Getty Images

Sebastian Vettel wlał nadzieję w serca kibiców Ferrari osiągając najlepszy wynik w trzecim treningu przed Grand Prix Stanów Zjednoczonych.

Wbrew prognozom zajęcia rozpoczęły się na suchym torze. Nad Austin unosiły się jednak ciężkie, szare chmury, które zwiastowały możliwe opady. Kierowcy nie marnowali czasu. Jako pierwsi aleję serwisową opuścili Pierre Gasly i Nico Hulkenberg. Pierwsze rezultaty były o blisko 20 sekund lepsze od tych, osiąganych w piątek na mokrej nawierzchni.

Warunki nie należały jednak do najlepszych. Max Verstappen miał problemy z dogrzaniem opon do optymalnej temperatury i wyjechał na asfaltowe pobocze przy pierwszym zakręcie.

Problemy nie opuszczały Brendona Hartleya z Toro Rosso. Mniej więcej dziesięć minut po rozpoczęciu sesji Nowozelandczyk przekazał zespołowi niepokojący komunikat: „Coś właśnie uderzyło w moją głowę. Możecie sprawdzić bolid?”. Na powtórkach okazało się, że obiektem tym była jedna z owiewek, która oderwała się od systemu halo bolidu STR13.

Kierowcy Mercedesa rozpoczęli zajęcia bardzo ostrożnie – prawdopodobnie z większym zapasem paliwa i zachowawczymi ustawieniami. Hamilton i Bottas pokonywali kolejne kółka w tempie o 5 sekund gorszym niż przewodzący tabeli Kimi Raikkonen. Srebrne Strzały czyniły przygotowania pod kątem wyścigu, który również ma odbyć się w sprzyjającej pogodzie. Zawodnicy Ferrari przejechali swoje pierwsze okrążenia na ultramiękkich oponach, prezentując zdecydowanie lepsze osiągi.

Na torze panował spory ścisk. Stąd sceny, które rzadko cieszyły ostatnio oczy fanów: o pozycję na torze walczyli ze sobą Hamilton i Vettel; Alonso rywalizował z kolei z Bottasem na dojeździe do T1.

W cieniu pozostawali kierowcy Red Bulla. Po 30 minutach zajmowali miejsca w drugiej połowie czołowej dziesiątki, koncentrując się na dłuższych przejazdach. Wyniki Verstappena i Ricciardo były o mniej więcej 2 sekundy gorsze od przewodzących tabeli reprezentantów Scuderii, którzy powrócili w sobotę do korzystania ze starszej wersji podłogi. Deszczowe piątkowe treningi nie pozwoliły inżynierom stajni z Maranello na zebranie wystarczającej ilości danych na temat nowej wersji jednego z najbardziej kluczowych elementów bolidu.

Po krótkiej wizycie w alei serwisowej Bottas pozostał na supermiękkich Pirelli PZero, ale zdecydowanie podkręcił tempo, awansując na trzecie miejsce, ze stratą tylko 0,005s do drugiego Vettela. Hamilton założył do swego W09 ultramiękką mieszankę, ale jego pierwsze szybkie okrążenie wystarczyło zaledwie na awans na P4.

Swój czas poprawił za to po raz kolejny Kimi Raikkonen, który jako pierwszy zszedł poniżej bariery 1m34s. Mistrz świata z 2007 roku popisał się wynikiem 1:33,843s, dzięki któremu powiększył do 0,7s przewagę nad swoim zespołowym partnerem. Vettel natychmiast zrewanżował się jednak jeszcze lepszym rezultatem: 1:33,797s i wskoczył na najwyższe miejsce w klasyfikacji. Tymczasem Hamilton został zepchnięty na szóstą pozycję, za Verstappena i Ricciardo.

Co ciekawe Ferrari i Williams były jedynymi zespołami, które pracowały w FP3 wyłącznie na ultramiękkiej mieszance. Sugerowało to wzmożone przygotowania do sesji kwalifikacyjnej, ale ograniczało poznanie ogumienia i bolidu w kontekście niedzielnego wyścigu. Interesująco wyglądała sytuacja w środku stawki. Force India znajdowało się w bliskim towarzystwie kierowców Renault. Daleko, bo na czternastej i dwudziestej pozycji plasowali się kierowcy Haasa: Grosjean i Magnussen. Z biegiem czasu ich lokaty uległy poprawie. Charles Leclerc z Saubera awansował nawet na P7.

Na dwie minuty przed końcem treningu Verstappen wykręcił najlepsze okrążenie spośród kierowców Red Bulla, ale pozostał na piątym miejscu, 0,9s za Vettelem. Trzeci Hamilton zbliżył się do Ferrari, uzyskując przy tym rekord w środkowym sektorze.


Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 21°C
Temperatura powietrza: 19°C
Prędkość wiatru: 1,7 m/s
Wilgotność powietrza: 80%
Stan nawierzchni: sucha

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca