F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2018
GP Australii
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Azerbejdżanu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Francji
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Rosji
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2018
Klasyfikacje generalne 2018
Statystyki z sezonu 2018

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Austin.
Pirelli United States Grand Prix 201821 pa?dziernika
Circuit of the Americas
Długość toru: 5,513 km
Liczba okrążeń: 56
Pełny dystans: 308,728 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:33,108 - Lewis Hamilton (Mercedes), 2017
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:37,766 - Sebastian Vettel (Ferrari), 2017
Największa średnia prędkość wyścigu:
197,376 km/h - Lewis Hamilton (Mercedes), 2017
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Rezultat wyścigu
P.Z.NrKierowcaBolid Op.  Ok. Czas/strata/powód nieukończ.B
1.17Kimi RaikkonenFerrari SF71H561h34m18,6431
2.1633Max VerstappenRed Bull RB1456+0:01,2811
3.244Lewis HamiltonMercedes W09 EQ Power+56+0:02,3421
4.15Sebastian VettelFerrari SF71H56+0:18,2221
5.277Valtteri BottasMercedes W09 EQ Power+56+0:24,7441
6.127Nico HulkenbergRenault R.S.1856+1:27,2101
7.455Carlos SainzRenault R.S.1856+1:34,9941
8.211Sergio PerezForce India VJM1156+1:41,0801
9.1128Brendon HartleyToro Rosso STR13551 okr. (1 okr.)1
10.69Marcus EricssonSauber C37551 okr. (01,289)1
11.62Stoffel VandoorneMcLaren MCL33551 okr. (01,383)2
12.710Pierre GaslyToro Rosso STR13551 okr. (23,154)2
13.135Siergiej SirotkinWilliams FW41551 okr. (12,318)2
14.118Lance StrollWilliams FW41542 okr. (1 okr.)3
Niesklasyfikowani
16Charles LeclercSauber C3731uszkodzenia po kolizji 1
3Daniel RicciardoRed Bull RB148elektryka 0
8Romain GrosjeanHaas VF-182kolizja z Leclerkiem 1
14Fernando AlonsoMcLaren MCL331kolizja ze Strollem0
Zdyskwalifikowani
31Esteban OconForce India VJM1156przekroczenie limitu przepływu paliwa (P8)1
20Kevin MagnussenHaas VF-1856zbyt wysokie zużycie paliwa (P9)1
Najszybsze okrążenie: Lewis Hamilton (Mercedes W09 EQ Power+) - 1:37,392 na 40 okr.
Średnia prędkość zwycięzcy: 196,411 km/h

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 3 Odśwież T- T+
JuJu_Hound, 22.10.2018 11:13[!]
@bartoszcze ale naturalnie ze uwidatniajmy inne sytuacje, dlaczego nie? rzut okiem na cały sezon pokazuje że Seb może mieć dużo pretensji do siebie bo się chłopak nie uczy na błędach.

Lewis mógł ściąć zakręt od zewnętrznej i doprowadzic do kontaktu z Maxem... odpuscil i zdobyl p3 a tak by sie obrocil i byloby po ptokach.

Przeraża mnie skala błędów Seba, zawsze uważałem go za świetnego kierowcę, ale takimi sytuacjami stawia duży znak zapytania.
teambuktu, 22.10.2018 11:22[!]
@bartoszcze
no to niestety nie ze mną bo ja nie wiem czy coś robi źle czy ma po prostu pecha :) więc nie oceniam czy to jego wina, że się obraca. Natomiast pewnie mam inne zdanie niż Ty o podejmowanych decyzjach. Ja to widzę tak.
Monza - niepotrzebna próba ataku na Rai, przez co wystawił się na atak Ham a potem zamiast odpuścić, próbował się bronić ostro i obrót.
Suzuka - musiał odrabiać straty jak najszybciej więc uporanie się z Ver było kluczowe. Atak i obrót po dosyć bezwzględnej obronie Ver. A wystarczyło zaatakować po kolejnej prostej i Ver nic by nie poradził. Znowu zła decyzja.
COTA - chyba zwykły pech. Niestety wystawił się na tę sytuację znowu sam błędem na dohamowaniu już po wyprzedzeniu Ric.
bartoszcze, 22.10.2018 11:51[!]
@JuJu_Hound
Uwidatniajmy, ale nie w dyskusji o tym, dlaczego się obraca w pojedynkach.

@teambuktu
Ale pytanie brzmiało: co zrobił źle będąc koło w koło, a nie czy słusznie podjął takie decyzje jakie podjął.
BTW decyzja z Suzuki z punktu widzenia wykorzystania sytuacji była prawidłowa, chyba że rozumujemy "ale na wyprzedzenie X to potrzeba hektara miejsca", a nie "jest dość miejsca przy prawidłowym zachowaniu wszystkich".
teambuktu, 22.10.2018 12:32[!]
@bartoszcze jasne. Ale jak pisałem, nie czuję się kompetentny, żeby stwierdzić co robi źle. Decyzje są jednak istotne, bo gdyby podjął inne, nie dochodziłoby do obrotów.
No właśnie, nad czym ubolewam, jest tak że na wyprzedzenie X potrzeba hektara miejsca i walcząc o tytuł trzeba to brać pod uwagę. Takie są realia jak chodzi o jazdę Verstappena i co gorsza, niektórym to imponuje.
RY2N, 22.10.2018 13:29[!]
Według mnie Ferrari ma słabą przyczepność aero, praktycznie w każdym zakręcie jadą na granicy przyczepności a RedBull czy Merc nie dość że mają lepszą przyczepność aerodynamiczną, to jeszcze nawet gdy robią uślizg to są stabilniejsze (potrafią przejść zakręt z uślizgiem 4 kołowym, a Ferka nie - od razu się obraca). Ferrari jak nie ściągnie lepszych aerodynamików to zawsze będzie mieć pod górę z mistrzostwem choćby nie wiem jak dobrą jednostkę napędową i zawieszenie skonstruowali.
Moim zdaniem to jest pra-przyczyna wszystkich problemów Ferrari - stąd też tak cieniują na mokrym, stąd wszyscy kierowcy nie umiejący jeździć poślizgami tak się kompromitują w Ferrari (Fisichella, Gene, Massa, Raikkonen a teraz nawet Vettel). Do tej pory tylko Alonso umiał okiełznać te maszyny, widocznie wymaga to niesamowitego kunsztu i wyczucia równowagi.
macieiii, 23.10.2018 01:14[!]
Vettel cisnie, bo to jedyna szansa.
Vettel ma placone 35-40 mln. (Nie pamietam)
Vettel w mediach nie powie : zagapilem sie i 20 okr. Mi ucieklo.
Vettel pokazuje nam, ze do polowy sezonu jest w stanie psychicznie walczyc jesli nie ma slabszego bolidu.
Vettel jezdzi Ferrari, hegemonem jest Mercedes z bardzo poukladanym pieciokrotnym.
bartoszcze, 23.10.2018 07:05[!]
Cytat teambuktu :
Decyzje są jednak istotne, bo gdyby podjął inne, nie dochodziłoby do obrotów.

Ciekawe czy gdyby wskutek uniknięcia innych błędów Vettel i Hamilton byli "na równi", to czy podobnie rozważalibyśmy pierwsze okrążenie Silverstone i obracającego się Hamiltona... ;)
teambuktu, 23.10.2018 12:05[!]
@bartoszcze to rozumiem, piszesz tak żartobliwie bo jednak obrót Hamiltona wynikał z zupełnie innej sytuacji. Nie pamiętam dokładnie ale chyba nawet kara za to była.
Ogólnie, skłaniałbym się do teorii @RY2N o niskim docisku. I w takim przypadku znowu muszę się poznęcać ;). Ja jak w głupiej grze komputerowej wiem, że mam mały docisk to wiem, że muszę na maksa uważać żeby o kogoś nie zahaczyć i staram się takich sytuacji unikać. No ale to tylko gra :)
bartoszcze, 23.10.2018 13:22[!]
@teambuktu
Jasne, że raczej żartobliwie (RAI dostał karę za spowodowanie), ale pokazując, że jeden obrót spowodowany przez rywala mógłby decydować. I też moglibyśmy się zastanawiać, czy "walcząc o tytuł nie powinien na pierwszym okrążeniu pojechać szerzej w zakręcie".

Teoria niskiego docisku została, ekhm, zdebunkowana na forum.
Masio, 23.10.2018 14:14[!]
Raikkonen został jedynym kierowcą w historii, który wygrywał wyścigi z silnikami V10, V8 i V6.
teambuktu, 23.10.2018 14:15[!]
@bartoszcze
pewnie byśmy mogli się zastanawiać ale to jednak trochę naciągane by było ;)
OK, czyli mam zaległości więc muszę nadrobić teorię niskiego docisku.
bartoszcze, 23.10.2018 16:35[!]
@teambuktu
IMHO czepianie się Vettela za spiny jest akurat trochę naciągane ;)
Co innego błędy, które popełnił tu i tam.
teambuktu, 23.10.2018 18:49[!]
@bartoszcze racja. Dlatego ja mniej niż o spiny czepiam się decyzji, które do nich doprowadziły. Nie licząc austin bo tam nie mam nic do decyzji. Ale, niezłą teorię zapodal Palmer w analizie dla BBC. Nie mam linka ale może i tak widziałeś. Chodzi o zbyt dużą chęć uniknięcia kontaktu i zaciesnianie na maksa. Może mieć sens.
bartoszcze, 23.10.2018 20:27[!]
@teambuktu
Muszę iść poczytać, Palmer ciekawie pisze.

W Austin faktycznie miało sens.
W Japonii jakoś nieszczególnie, bo tam jednak kluczowy był zjazd Verstappena do środka.
Monza raczej pokazuje, czego teraz próbuje unikać.
marios76, 27.10.2018 07:44[!]
W tabeli jest 1 pitstop Hamiltona- czasem zdarza mi sie przysnac w trakcie wyscigu, ale tym razem cos chyba wysnilem ;) ?
Strony  •  < 1 2 3 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca