F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2018
GP Australii
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Azerbejdżanu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Francji
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Rosji
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2018
Klasyfikacje generalne 2018
Statystyki z sezonu 2018

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Mexico City.
Gran Premio de Mexico 201828 pa?dziernika
Autódromo Hermanos Rodríguez
Długość toru: 4,304 km
Liczba okrążeń: 71
Pełny dystans: 305,584 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:16,488 - Sebastian Vettel (Ferrari), 2017
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:18,785 - Sebastian Vettel (Ferrari), 2017
Największa średnia prędkość wyścigu:
190,114 km/h - Max Verstappen (Red Bull), 2017
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis wyścigu  [  T-  |  T+  ]
Emocje w dzisiejszym wyścigu były pewne już od wczoraj. Niespodziewany wynik kwalifikacji zapowiadał walkę na kilku polach. Cele były różne, Verstappen chciał się zemścić za czasówkę, Ricciardo udowodnić, że potrafi pokonać Maxa, a Hamilton po prostu zdobyć mistrzowski tytuł.

Słaby start Ricciardo

Już na starcie doszło do niesamowitej walki w czołówce. Nieco za słabo wystartował Ricciardo, w przeciwieństwie do Hamiltona, który wystrzelił jak z armaty. Najmądrzej jednak wszystko rozegrał Verstappen i to on prowadził po pierwszym zakręcie, jego partner spadł na trzecie miejsce. Do kilku incydentów doszło również w środku stawki, gdzie Hulkenberg skosił część skrzydła Ocona, a odłamki wpadły w samochód Alonso, co doprowadziło do awarii jego McLarena.

Awaria Hiszpana spowodowała ogłoszenie wirtualnej neutralizacji, które nie trwała jednak zbyt długo. Chwilę później dać znały o sobie wyjątkowo wrażliwe opony Pirelli i na dwunastym okrążeniu Hamilton rozpoczął zjazdy, zakładając nowe supermiękkie ogumienie. Razem z nim zjechał Bottas. Ricciardo zjechał okrążenie później, a jeszcze jedno kółko na torze pozostał Verstappen. Na nieco inną taktykę zdecydowało się Ferrari, zostając jeszcze na torze i zjeżdżając dopiero na osiemnastym okrążeniu.

Pierwsze z wielu postojów

Wielu sądziło, że od tego momentu przy rozsądnym obchodzeniu się z oponami dojadą do mety, jednak była to bardzo zwodnicza myśl. Już na 24. okrążeniu produkty Pirelli nie wyglądały najlepiej, a cały wyścig obejmował całe 71 kółek. Hamilton w tym czasie meldował, że jest bardzo ciężko, ale jego zespół nie miał już dostępnego kolejnego kompletu supermiękkich opon.

Vettel w tym czasie dojechał do Ricciardo i mocno go naciskał, wyprzedzając na 29. okrążeniu i gnając za Verstappenem. W tym zamieszaniu Perez wyprzedził Leclerca, gdyż ich walka odbyła się podczas dublowania. Perez korzystał ze strategii startu na świeżych oponach po odpuszczeniu wczorajszych kwalifikacji. Niestety na nic się to nie zdało, gdyż w samochodzie Meksykanina doszło do awarii i musiał na 40. okrążeniu zakończyć rywalizację.

Kolejny w tym sezonie dramat Ricciardo

Ricciardo znalazł się również za Hamiltonem, ale nie zamierzał odpuszczać do końca i zaatakował Anglika na 47. kółku, a rywal przestrzelił zakręt i od razu zgłosił się do zespołu, że potrzebuje nowych opon. To pociągnęło również postój Vettela, a Raikkonen zaatakował Bottasa, a ten podobnie jak Hamilton przestrzelił pierwszy zakręt. Do mechaników zjechał jeszcze Verstappen i wspomniany Bottas.

Ricciardo postanowił pozostać na torze i bronić drugiej pozycji przed Vettelem. Walka była naprawdę pasjonująca ale na 62. okrążeniu przerwało ją to, co zwykle w tym sezonie. Silnik Renault ponownie się poddał i Australijczyk zakończył walkę po raz ósmy w tym sezonie przed ujrzeniem flagi w szachownicę. Awaria spowodowała kolejną wirtualną neutralizację, którą wykorzystał Mercedes, by po raz trzeci zmienić opony u Bottasa.

Hamilton piąty raz mistrzem świata

Do mety chodziło już tylko o przetrwanie samochodów. Verstappen robił co mógł, by nie uśmiercić swojej jednostki napędowej, a Mercedes tempem zespołu z środka stawki dotoczył się do końca zawodów. Tym samym wygrał dziś Verstappen, ale to Hamilton zapewnił sobie piąty tytuł mistrzowski. Emocje mieliśmy praktycznie przez wszystkie okrążenia, dramatów nie brakowało, jak również akcji na torze. To naprawdę dobre podsumowanie tego intensywnego sezonu, który wprawdzie rozstrzyga się nieco przedwcześnie, ale nie mogliśmy narzekać na nudę. Jeśli kolejne dwa wyścigi będą ciekawe jak dzisiaj, to cały ten rok można zaliczyć na duży plus dla Formuły 1.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 25°C
Temperatura powietrza: 21°C
Prędkość wiatru: 1,9 m/s
Wilgotność powietrza: 44%
Stan nawierzchni: sucha

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
F1V0, 28.10.2018 22:25[!]
Lewis geniusz.
MMM, 01.11.2018 14:40[!]
Gratulacje, zgadzam się też z ostatnim zdaniem w artykule, sezon całkiem całkiem :) kibicuję Ferrari, ale najbardziej kibicuję F1 jako całość ;)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca