F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2018
GP Australii
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Azerbejdżanu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Francji
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Rosji
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2018
Klasyfikacje generalne 2018
Statystyki z sezonu 2018

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Mexico City.
Gran Premio de Mexico 201828 pa?dziernika
Autódromo Hermanos Rodríguez
Długość toru: 4,304 km
Liczba okrążeń: 71
Pełny dystans: 305,584 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:16,488 - Sebastian Vettel (Ferrari), 2017
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:18,785 - Sebastian Vettel (Ferrari), 2017
Największa średnia prędkość wyścigu:
190,114 km/h - Max Verstappen (Red Bull), 2017
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis kwalifikacji  [  T-  |  T+  ]
Embed from Getty Images

Q1

Pierwszym kierowcą na torze w Meksyku był Pierre Gasly, który z racji wymiany jednostki napędowej oraz skrzyni biegów zostanie karnie przesunięty na koniec stawki. Francuz mimo to wykonał kilka przejazdów i ostatecznie uzyskał trzynasty wynik.

Na półmetku Q1 tempo dyktowali kierowcy Red Bulla – Max Verstappen oraz Daniel Ricciardo, którzy zdystansowali trzeciego Sebastiana Vettela o 0,3 sekundy. Holender ustanowił nowy rekord toru – 1:15,756. Czwarty był Kimi Raikkonen, piąty Lewis Hamilton – któremu anulowano czas za przekroczenie limitu w siódmym zakręcie – szósty Nico Hulkenberg, a siódmy Valtteri Bottas.

W ostatnich minutach jako jedyni z czołówki wrócili na tor reprezentanci Mercedesa, którzy wskoczyli na dwie pierwsze pozycje. Liderem został Valtteri Bottas z czasem 1:15,580, natomiast tuż za nim ze stratą zaledwie 0,093 sekundy uplasował się Lewis Hamilton.

Do dalszego etapu nie awansowali szesnasty Romain Grosjean, siedemnasty Stoffel Vandoorne, osiemnasty Kevin Magnussen, dziewiętnasty Lance Stroll oraz dwudziesty Siergiej Sirotkin.

Q2

Początek Q2 ekipa Force India postanowiła potraktować jako kolejną sesję treningową, ponieważ Sergio Perez oraz Esteban Ocon wyjechali na oponach... supermiękkich! Różnica między ogumieniem oznaczonym czerwonym paskiem a różowym wynosi około sekundy, więc jasne było, że stajnia z Silverstone postanowiła zebrać dodatkowe dane przed wyścigiem.

Próby awansu do kolejnego segmentu na pośrednich oponach podjęła się cała czołówka. Najlepszy czas uzyskał Max Verstappen – 1:15,640, natomiast za nim uplasowali się odpowiednio Lewis Hamilton oraz Sebastian Vettel ze stratą zaledwie 0,004 i 0,075 sekundy! Pierwszą piątkę uzupełnili Daniel Ricciardo (+0,205) oraz Valtteri Bottas (+0,283).

Na drugim segmencie kwalifikacji udział zakończyli Esteban Ocon z jedenastym wynikiem, dwunasty Fernando Alonso, trzynasty Esteban Ocon, czternasty Brendon Hartley oraz piętnasty Pierre Gasly bez czasu okrążenia.

Q3

Po pierwszej serii przejazdów najlepszy wynik należał do Maksa Verstappena, który pojechał kapitalne okrążenie w 1:14,785. Co ciekawe Holender nie ustanowił żadnego rekordu sektora, co tym bardziej budzi podziw. Drugi czas należał do Vettela (+0,185), trzeci do Hamiltona (+0,237), czwarty do Ricciardo (+0,245), a piąty do Bottasa (+0,375).

W ostatniej próbie jedynym kierowcą, który zdołał poprawić swój wynik był Daniel Ricciardo. Australijczyk okrążył Autodromo Hermanos Rodriguez w 1:14,759 i rzutem na taśmę pokonał Maksa Verstappena. Tym samym ekipa Red Bull Racing ustawi się do wyścigu w pierwszym rzędzie, co ostatni raz miało miejsce w 2013 roku.

Trzecie pole zajmie Lewis Hamilton, czwarte Sebastian Vettel, piąte Valtteri Bottas, szóste Kimi Raikkonen, siódme Nico Hulkenberg, ósme Carlos Sainz, dziewiąte Charles Leclerc, a dziesiąte Marcus Ericsson.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 30°C
Temperatura powietrza: 20°C
Prędkość wiatru: 1,0 m/s
Wilgotność powietrza: 58%
Stan nawierzchni: sucha

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
al_bundy_tm, 27.10.2018 21:14[!]
Widok jak Max nie znalazł się na kartach historii - bezcenne :)
Miał dwie szanse na pobicie rekordu Vettela, więcej już chyba nie będzie.

Well done Daniel! Ekipa cieszyła się pełną mordką :)
F1V0, 27.10.2018 21:23[!]
@al_bundy_tm
W sumie to miał 3. 2 razy Meksyk i Monako.
ExiooPL, 27.10.2018 21:27[!]
@al_bundy_tm o jaki rekord chodzi?
Haifisch7734, 27.10.2018 21:29[!]
@ExiooPL Najmłodszy kierowca z Pole Position. Max musi to zdobyć do końca roku, żeby pobić rekord Vettela.
Tetracampeon, 27.10.2018 21:30[!]
Ależ emocjonująca czasówka. PP mógł zdobyć Vettel. Albo Hamilton. Albo Verstappen. Ale ostatecznie zdobył Daniel Ricciardo i brawa dla niego. To drugie PP Australijczyka w tym sezonie i trzecie w karierze. Jest to także pierwszy dublet Red Bulla w kwalifikacjach od listopadowego GP USA 2013. Niestety nie udało się Verstappenowi. Może innym razem? W ogóle, brawa dla Red Bulla za to, że tak sobie osładzają ten sezon. Widać, że tor w Meksyku zdecydowanie im pasuje. Tempo Renault spadło, ale Hulkenberg i Sainz utrzymali się w top 10. Dobre kwalifikacje Saubera, kompromitacji Williamsa ciąg dalszy.

Kolejność startowa wygląda bardzo ciekawie, jutro na starcie może się dziać. Liczę na emocjonujący wyścig.
marios76, 27.10.2018 22:11[!]
A juz sie balem, ze Ricciardo potrafi zdobyc PP tylko w Monaco :)
Chyba wisienka na torcie jest pokonanie Maxa akurat dzis. Za dwa wyscigi nie bedzie Ricciardo w zespole i zostanie im zal, ze Max nie pobil rekordu.
Hamilton niby Mercedes sporo slabszy, a jednak jak na mistrza przystalo dobry czas przed glownym rywalem. Raczej slabo nr 2 w Scuderii i Mercedesie. Renault wrecz swietnie, a Perez chyba nie uniosl presji. Pozytywnie Saubery.
Zapowaida sie ciekawy wyscig, zycze Wam emocji, wszystkim kierowcom czystej walki i mety. Jutro koronacja :)
derwisz, 27.10.2018 22:18[!]
PP dla RIC z całą pewnością jest maleńką kropelką dziegciu w beczce miodu zdobytego przez RBR :)
F1V0, 27.10.2018 22:25[!]
@Tetracampeon
Nie można zapominać o RPFI. Wydają się być najmocniejsi z the best of the rest.
teambuktu, 27.10.2018 22:52[!]
@derwisz
:)
Zomo, 28.10.2018 00:31[!]
Oczywiscie gratulacje dla Ricciardo, ale jesli Vettel nie wygra w Meksyku a zapowiada sie ze nie to beda jeszcze 2 GP gdzie Mercedes i Ferrari beda juz walczyc o marchewke i RedBull moze jeszcze Maxa wcisnac na PP.
iceneon, 28.10.2018 09:09[!]
Cóż niestosownego napisałem by usunąć mój komentarz, który dotyczył tematu artykułu i który cymbał ciągle zgłasza moje komentarze? Ludzie ogarnijcie się.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca