F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2018
GP Australii
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Azerbejdżanu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Francji
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Rosji
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2018
Klasyfikacje generalne 2018
Statystyki z sezonu 2018

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Sakhir.
Gulf Air Bahrain Grand Prix 20188 kwietnia
Bahrain International Circuit
Długość toru: 5,412 km
Liczba okrążeń: 57
Pełny dystans: 308,238 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:28,769 - Valtteri Bottas (Mercedes), 2017
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:30,252 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
209,143 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 1  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.3Daniel RicciardoRed Bull RB141:31,060--14
2.77Valtteri BottasMercedes W09 EQ Power+1:31,3640,3040,30424
3.7Kimi RaikkonenFerrari SF71H1:31,4580,3980,09418
4.5Sebastian VettelFerrari SF71H1:31,4700,4100,01217
5.44Lewis HamiltonMercedes W09 EQ Power+1:32,2721,2120,80221
6.8Romain GrosjeanHaas VF-181:32,5161,4560,24423
7.10Pierre GaslyToro Rosso STR131:32,7791,7190,26326
8.55Carlos SainzRenault R.S.181:32,8851,8250,10621
9.20Kevin MagnussenHaas VF-181:32,9711,9110,08619
10.27Nico HulkenbergRenault R.S.181:33,1042,0440,13318
11.14Fernando AlonsoMcLaren MCL331:33,2232,1630,11924
12.16Charles LeclercSauber C371:33,2782,2180,05520
13.2Stoffel VandoorneMcLaren MCL331:33,3642,3040,08625
14.18Lance StrollWilliams FW411:33,3792,3190,01522
15.35Siergiej SirotkinWilliams FW411:33,4672,4070,08829
16.28Brendon HartleyToro Rosso STR131:33,4972,4370,03027
17.9Marcus EricssonSauber C371:33,5082,4480,01122
18.11Sergio PerezForce India VJM111:33,6622,6020,15426
19.31Esteban OconForce India VJM111:33,7942,7340,13223
20.33Max VerstappenRed Bull RB14---2
107% najlepszego czasu: 1:37,434


Daniel Ricciardo uzyskał najlepszy czas okrążenia w trakcie pierwszego piątkowego treningu przed GP Bahrajnu. Za kierowcą Red Bulla, ze stratą 0,3s, uplasowali się Valtteri Bottas i Kimi Raikkonen.

Tuż po zgaśnięciu czerwonego światła na wyjeździe z alei serwisowej do pracy wyruszył Max Verstappen. Po dwóch minutach okrążeń instalacyjnych nie mieli na swoim koncie jedynie Lewis Hamilton, Valtteri Bottas, Daniel Ricciardo i Nico Hulkenberg. Od samego początku wiele zespołów korzystało z różnych rozwiązań pozwalających na badanie przepływu powietrza wokół bolidu – począwszy od farby flow-viz a skończywszy na sensorach montowanych na specjalnych stelażach.

Niedługo po starcie sesji Verstappen zgłosił problemy z działaniem jednostki napędowej i otrzymał polecenie dotoczenia się możliwie jak najbliżej alei serwisowej. RB13 Holendra został ostatecznie zepchnięty do pit lane, gdzie mechanicy zajęli się identyfikowaniem i eliminacją usterki. Trening nie został przerwany, ale na torze przebywali jedynie kierowcy Force India. Ricciardo dość długo pozostawał w boksie stajni z Milton Keynes i na swoje kółko instalacyjne wyruszył dopiero około godziny 14:15 czasu lokalnego. W tym samym czasie Perez i Ocon ustanowili pierwsze rezultaty weekendu – na czele tabeli plasował się Meksykanin z wynikiem 1:35,191s.

Na pierwszym szybkim przejeździe Kimi Raikkonen korzystał z pośredniej mieszanki. Pozwoliła mu ona na zejście do poziomu 1:33s i objęcie prowadzenia w klasyfikacji sesji. Vettel, który także miał w swoim bolidzie "białe" Pirelli PZero osiągnął czas gorszy o około sekundę od zespołowego partnera z Ferrari. Niedługo po tym na czele znajdował się już Bottas – na miękkich oponach Fin uzyskał rekordowe międzyczasy w każdym z trzech sektorów toru Sakhir. Mocną dyspozycję prezentował McLaren – Stoffel Vandoorne był trzeci, a Fernando Alonso – szósty.

Wtedy to konkurencyjny przejazd na miękkiej mieszance rozpoczął Lewis Hamilton – 1:33,041 zapewniło Brytyjczykowi P1 z przewagą 0,2s nad Bottasem. Mniej więcej w tym samym momencie swoje bolidy obrócili dokładnie w tym samym miejscu – zakręcie numer osiem – Lance Stroll oraz Charles Leclerc. Hamilton pokonał jedno wolniejsze kółko, po czym raz jeszcze podkręcił tempo czego efektem był rezultat 1:32,532s. Na prowadzenie się bolidu narzekał Carlos Sainz: Totalny bałagan, prowadzi się bardzo, bardzo trudno – stwierdził Hiszpan przez radio.

Po upływie 40 minut kierowcy zjechali do garażów, aby oddać Pirelli pierwszy komplet ogumienia. Czołową trójkę tworzyły w tym czasie nazwiska Hamiltona, Bottasa i Vandoorne'a. Na torze zapanowała dłuższa cisza – zespoły wykorzystywały ją na pierwsze poważniejsze prace nad bolidami i wprowadzanie zmian w ustawieniach. Zgodnie z wczorajszymi słowami Guenthera Steinera Haas przeprowadzał wiele próbnych pit-stopów, dążąc do uniknięcia błędów, jakie w Australii zrujnowały wyścig Romainowi Grosjeanowi i Kevinowi Magnussenowi. Na półmetku FP1 Red Bull poinformował, że problem z działaniem silnika w bolidzie Verstappena był związany z usterką elektryczną.

Około godziny 14:50 Fernando Alonso rozpoczął przejazd na supermiękkich oponach i niedługo po tym wskoczył na trzecie miejsce, tracąc 0,6s do Hamiltona. Sergio Perez z Force India testował pakiet nowych części bolidu VJM11 – Force India przywiozło ze sobą do Bahrajnu zmodyfikowaną podłogę oraz przednie skrzydło. Pierwsze wrażenia nie były zbyt pozytywne: „W tej chwili nie rozumiemy działania pakietu, bo bolid nie spisuje się zgodnie z naszymi oczekiwaniami”.

Na mniej więcej pół godziny przed końcem zajęć w czołówce doszło do wielu przetasowań. Na wysokie pozycje awansowali kierowcy Haasa. Na trzecią lokatę awansował z ostatniego miejsca Carlos Sainz. Nowe ogumienia znalazło się także w Mercedesie Bottasa, który natychmiast pokonał kółko z rekordowym wynikiem 1:31,364s. Kilka minut później na drugie miejsce wskoczył Raikkonen, tracący do swego rodaka zaledwie 0,094s. Trzeci Vettel plasował się o 0,012s za mistrzem świata z 2007 roku.

Przez długi czas trudno było ocenić tempo Red Bulla – Verstappen miał na koncie dwa okrążenia, Ricciardo tylko osiem. Australijczyk rozpoczął dziewiąte kółko na piętnaście minut przed wywieszeniem flagi w szachownicę i po chwili legitymował się najlepszym czasem z przewagą 0,3s nad Bottasem i Raikkonenem. Podobnie jak wspomniana dwójka kierowca z Perth wykręcił swój czas na miękkich Pirelli PZero.


Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 37°C
Temperatura powietrza: 30°C
Prędkość wiatru: 0,8 m/s
Wilgotność powietrza: 37%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
bartoszcze, 06.04.2018 14:43[!]
Niby to tylko FP1, ale siódme miejsce Gasly'ego...
Tetracampeon, 06.04.2018 15:14[!]
Czas Gasly'ego - miodzio. ;)
falconf1, 06.04.2018 15:18[!]
Mnie bardziej zdumiewa pozycja Leclerca - czy jest szansa na Q2? Generalnie fajne, że już w FP1 wszyscy bliżej siebie niż w Melbourne.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca