F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2018
GP Australii
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Azerbejdżanu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Francji
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Rosji
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2018
Klasyfikacje generalne 2018
Statystyki z sezonu 2018

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Sakhir.
Gulf Air Bahrain Grand Prix 20188 kwietnia
Bahrain International Circuit
Długość toru: 5,412 km
Liczba okrążeń: 57
Pełny dystans: 308,238 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:28,769 - Valtteri Bottas (Mercedes), 2017
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:30,252 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
209,143 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis kwalifikacji  [  T-  |  T+  ]

Q1

Czasówkę w Bahrajnie zainaugurował Marcus Ericsson, natomiast tuż za nim znaleźli się na torze Brendon Hartley oraz Charles Leclerc. Pierwszy rezultat także należał do Szweda, który okrążył obiekt Sakhir w 1:31,976. Większe emocje mieliśmy rzecz jasna po wyjeździe czołówki i jej pierwszymi reprezentantami byli kierowcy Ferrari na miękkich oponach. Około dziesięć minut przed wywieszeniem flagi w szachownicę na czele tabeli znalazł się Raikkonen, który ustanowił czas 1:28,951, natomiast za nim uplasował się Sebastian Vettel ze stratą niewiele ponad 0,1 sekundy. Pierwszą piątkę zamykali Valtteri Bottas, Max Verstappen oraz Lewis Hamilton.

Na pięć minut przed końcem Q1 na torze wywieszono czerwoną flagę, po tym, jak na wyjściu z zakrętu numer dwa Max Verstappen złapał uślizg tylnej osi i roztrzaskał przód swojego Red Bulla o bandy. Z kolei w trakcie czasówki FIA poinformowała, iż ekipa Ferrari po trzecim treningu wymieniła elektronikę sterującą (ECU) w bolidzie Sebastiana Vettela. Niemiec tym samym wykorzystał całą dostępną pulę na sezon 2018, przez co bardzo niebezpiecznie zbliżył się do kary cofnięcia na starcie w dalszej części zmagań...

Po kilku minutach przerwy kierowcy powrócili do akcji. Wyjątkiem byli reprezentanci Ferrari, Mercedesa oraz Daniel Ricciardo z Red Bulla. Cała piątka uzyskała wcześniej na tyle dobre rezultaty, iż już była pewna awansu do drugiego segmentu kwalifikacji. Przed odpadnięciem w Q1 nie zdołali się jednak uchronić szesnasty Romain Grosjean, siedemnasty Marcus Ericsson, osiemnasty Siergiej Sirotkin, dziewiętnasty Charles Leclerc – który obrócił się w ostatnim zakręcie na swoim finałowym kółku – oraz dwudziesty Lance Stroll.

Q2

W drugiej części czasówki kierowcy Ferrari po raz pierwszy otrzymali supermiękkie opony, natomiast Hamilton podjął się próby awansu do Q3 na miękkim ogumieniu. Brytyjczyk w wyścigu zostanie karnie cofnięty na starcie za wymianę skrzyni biegów, przez co chce poszukać szansy na sukces odmienną strategią. Mimo teoretycznie wolniejszych opon, Czterokrotny Mistrz Świata zdołał przedzielić kierowców Ferrari, tracąc do pierwszego Vettela (1:28,341) zaledwie 0,117 sekundy.

Ostatnie minuty upłynęły pod znakiem walki kierowców środka stawki o awans do finałowej części kwalifikacji. Ostatecznie z dalszego udziału odpadli jedenasty Brendon Hartley, dwunasty Sergio Perez, trzynasty Fernando Alonso, czternasty Stoffel Vandoorne oraz piętnasty Max Verstappen, który przed wypadkiem w Q1 zdołał uzyskać konkurencyjny czas.

Q3

Jako pierwszy z czołówki uzyskał czas Sebastian Vettel (1:28,196), który podczas swojej próby pojechał bardzo szeroko w ostatnim zakręcie. Na czoło zestawienia wskoczył Kimi Raikkonen z rezultatem 1:28,101, natomiast za nim byli Vettel, Hamilton, Bottas oraz Ricciardo. Co ciekawe, cała piątka zmieściła się w zaledwie 0,3 sekundy!

Finałowe przejazdy stały pod znakiem poprawy rezultatów i najlepszy czas wykręcił Sebastian Vettel, który okrążył tor Sakhir w 1:27,958, jako jedyny pokonując tę barierę. Obok Niemca, który wywalczył pole position, swój bolid ustawi zespołowy partner z Ferrari – Kimi Raikkonen, natomiast trójkę zamyka Valtteri Bottas z Mercedesa. Czwarty wynik należy do Lewisa Hamiltona, który w związku z karą wyruszy dopiero z dziewiątego pola. Piąty czas uzyskał Daniel Ricciardo, szósty sensacyjnie Pierre Gasly z Toro Rosso, siódmy Kevin Magnussen, ósmy Nico Hulkenberg, dziewiąty Esteban Ocon, natomiast dziesiąty Carlos Sainz.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 31°C
Temperatura powietrza: 28°C
Prędkość wiatru: 0,7 m/s
Wilgotność powietrza: 34%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Yurek, 07.04.2018 18:22[!]
Toro Rosso to jakaś abstrakcja
krecik705, 07.04.2018 18:24[!]
Dokładnie. Tak jak McLaren.... Niewiarygodne.
Tetracampeon, 07.04.2018 19:12[!]
Dresiarstwo i kibolstwo proszę trzymać z daleka od tego portalu. Widzę, że ktoś(Peter_Sv5) tutaj nie tylko okazuje brak kultury i ogłady, ale także brak szacunku dla tych, co czytają te posty. Przyznaję - bardzo kibicuję Hamiltonowi i Mercedesowi. Ale dla mnie to nie jest powód, żeby krzyczeć, jak jakiś kibol na stadionie, lub pisać w innym języku. Komuś przydałaby się tutaj odrobina przyzwoitości.
Gszegosz, 07.04.2018 19:29[!]
Ferrari i tak to jutro schrzani, mają do tego talent.
Yurek, 07.04.2018 19:36[!]
@Tetracampeon - ale i tak "ktoś" Cię zwyzywa i będzie się powoływał na "wolność słowa".
Masio, 07.04.2018 19:39[!]
Ferrari od początku weekendu jest mocne w Bahrajnie. Jeżeli jutro nie wydarzy się nic nieprzewidzianego, to Vettel powinien na spokojnie wygrać. Obstawiam także P2 dla Bottasa, P3 dla Raikkonena i P4 dla Hamiltona.
Mahilda111, 07.04.2018 19:44[!]
@Masio
Red Bull ma mocne tempo wyścigowe. Daniel może nie dać się tak łatwo.
neverenB, 07.04.2018 20:33[!]
A ja myślę, że Verstappen odpali na starcie.
MairJ23, 07.04.2018 20:33[!]
@Masio ten pierwszy i drugi zakret moze niezle pozamiatac - jak widzielismy w zeszlym roku w Singapurze - Vettel ma czasami problem z ocena sytuacji i jak Kimasowi sie uda dobrze wystartowac to czerep Niemca sie zagrzeje i zobaczymy cos spektularnego :)
macieiii, 07.04.2018 22:00[!]
Ja Gaslyego widzę, jak ktoś z RBR odejdzie. Może Toro Rosso jak zwykle będzie mocne tylko część sezonu, ale i tak Francuz ma teraz okazję zabłysnąć
tcx, 07.04.2018 23:20[!]
Cytat Tetracampeon :
Dresiarstwo i kibolstwo proszę trzymać z daleka od tego portalu. (...) brak kultury i ogłady, ale także brak szacunku dla tych, co czytają te posty. (...) żeby krzyczeć, jak jakiś kibol na stadionie, lub pisać w innym języku. Komuś przydałaby się tutaj odrobina przyzwoitości.

Co jest złego w tym, że się ktoś cieszy?
Mnie te wpisy w ogóle nie drażnią.
marios76, 08.04.2018 04:18[!]
@tcx Jezeli sie jednym wpisem lamie trzy punkty regulaminu, to cos jest nie tak? Osobiscie uzytkownika ukrylem ale widzac co mu koledzy odpisuja, normalne to to nie jest. Ja sie ciesze, ze mozemy popisac- podyskutować o roznych watkach dotyczacych F1 i kolego naprawdę dalekie znaczenie ma to komu kto kibicuje. Jezeli ktoś ma idola, to jego sprawa ale ciagle naruszanie regulaminu to zasmiecanie forum. Jak by wygladalo gdyby kazdy z nas tak pisał?? Poza tym wchodzi w gre tez obrażanie- odzywkki do forumowiczów i najezdzanie na innych kierowcow i zespoły.
Takze kolego to ze Tobie nie przeszkadza, nie znaczy ze nie przeszkadza innym- podtrzymuje słowa, czy popieram @Tetracampeon, bo nazwal rzeczy po imieniu i ma 100% racji. A regulamin jest jasny?
Peter_Sv5, 08.04.2018 06:10[!]
Cytat marios76 :
Poza tym wchodzi w gre tez obrażanie- odzywkki do forumowiczów


A co? Nie mam prawa się bronić, gdy ktoś mnie szmaci w komentarzach?
marios76, 08.04.2018 08:19[!]
@Peter_Sv5 To ja ci cos poradze: pod spodem masz regulamin- dostosuj sie. Nie mam zamiaru cie obrazac, ale pisze tu wiele lat i niejednego idiote przezylismy- czesc z nich zostala usunieta przez moderatorow, czesc odeszla sama z fochem, a my mielismy z nich kupe smiechu. Jezeli swoimi w duzej czesci lamiacymi regulamin wpisami polaczonymi z obrazaniem czy rywali twojego idola ,czy forumowiczow chcesz kontynuowac tu kariere i dolaczyc do pierwszej grupy to juz wiesz jak dalej postepowac. Jak chcesz nieco inaczej- to wystarczy nieco zmienic sposob bycia- jak cie na to stac. Jezeli zwracano ci uwage, robilo to wiele osob, moderator jednak usuwa twoje wypociny to niech ci sie lampka zapali, ze cos jest nie tak. Trzymajac obecny poziom staniesz sie wylacznie posmiewiskiem. Przez te 10 lat kilku sie takich przewinelo. Jak chcesz pisac cos w tematach, dyskutowac o F1, rozwazac, rozsadnie argumentowac, to wiem z doswiadczenia, ze nawet skrajne poglady, nie powoduja bysmy sie z doswiadczonymi forumowiczami wyzywali. Naprawde twoja sprawa jak sie beda toczyc tu twoje losy, ile osob bedzie cie czytac i w jakim tonie odpowiadac i czy beda sie z ciebie smiac i miec za forumowego trolla. Nie traktukj tego jako atak, nie obrazam cie teraz ale daje porady. Tu kazdy z nas komus kibicuje, na cos liczy, bedzie sie cieszyl wynikiem, czy wkurzal porazka. Ale jakby kazdy wszystkie swoje emocje zamieszczal w tonie jakim to robisz, to pod tematem bylo by kilkadziesiat wpisow nic nie wnoszacych do tematu z obrazaniem sie uzytkownikow bo jeden lubi Nowaka a drugA Kowalskiego. Forum bylo by smietniskiem. Udanych wnioskow. Stac cie na przeprosiny dla kolegow- to je jednak napisz, zmien nieco sposob pisania na bardziej w temacie, bo komu kibicujesz, to wiemy. Powodzenia.
teambuktu, 08.04.2018 13:11[!]
@marios76 szacun. Ładnie wytlumaczone, ja nie mam cierpliwości :)
marios76, 08.04.2018 13:43[!]
@teambuktu Dzieki, moze pomoze? Jak nie, to znaczy ze nie ma ratunku.
Celowo uzylem zwrotu "drugA"...
na forum byly tez dziewczyny, kobiety jednak chyba mialy dosc rynsztokowego jezyka niektorych, ich poziomu, czy najezdzania z powodu sympatii do zawodnika. Odeszly wczesniej niz Grid Girls, a szkoda- bo zainteresowanie F1 raczej ciezko zeby tak sobie przeminelo.
Ale jak plec piekna ma czytac to co nieraz mozna tu odkryc, to dziala zniechecajaco. Dzialalo :(
al_bundy_tm, 09.04.2018 08:23[!]
@marios76
Za niektórymi nieraz nawet tęsknie...
I idiotami i dziewczynami...

Ale za dziewczynami BARDZIEJ dlatego wielkie dzięki za te posty powyżej!
Sam myślałem nad tym wczoraj, że jeśli moderatorzy niczego nie zrobią, to po prostu ukryje użytkownika, bo jest to super opcja, ale potem część z nas będzie się na Niego powoływać, odpisywać, a ja nie będę wiedział OCB.

Tak czy siak, drogi Peter_Sv5 jako wielki kibic F1 (ale także Ferrari, Schumachera, Kubicy, Red Bulla i Vettela. A także wielu innych, w tym Hamiltona i Rosberga, bo cieszyła mnie Ich wewnętrzna walka i tego jak Rosberg się wiele nauczył, żeby pokonać Mistrza) apeluję!

Trafiłeś nie bez przyczyny na najlepsze forum F1 (co najmniej) w Polsce :)
Trzymaj poziom i dostosuj się do tego albo "cytat z Liroya" :)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca