F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2018
GP Australii
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Azerbejdżanu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Francji
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Rosji
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2018
Klasyfikacje generalne 2018
Statystyki z sezonu 2018

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Interlagos.
Grande Prêmio Heineken do Brasil 201811 listopada
Autódromo José Carlos Pace
Długość toru: 4,309 km
Liczba okrążeń: 71
Pełny dystans: 305,639 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:08,322 - Valtteri Bottas (Mercedes), 2017
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:11,044 - Max Verstappen (Red Bull), 2017
Największa średnia prędkość wyścigu:
208,517 km/h - Juan Pablo Montoya (Williams), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 1  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.33Max VerstappenRed Bull RB141:09,011--16
2.5Sebastian VettelFerrari SF71H1:09,0600,0490,04920
3.44Lewis HamiltonMercedes W09 EQ Power+1:09,1070,0960,04728
4.3Daniel RicciardoRed Bull RB141:09,3950,3840,28823
5.7Kimi RaikkonenFerrari SF71H1:09,5730,5620,17828
6.77Valtteri BottasMercedes W09 EQ Power+1:09,6790,6680,10623
7.8Romain GrosjeanHaas VF-181:09,9220,9110,24328
8.20Kevin MagnussenHaas VF-181:10,2361,2250,31415
9.16Charles LeclercSauber C371:10,3461,3350,11028
10.31Esteban OconForce India VJM111:10,3611,3500,01534
11.55Carlos SainzRenault R.S.181:10,6621,6510,30134
12.27Nico HulkenbergRenault R.S.181:10,6791,6680,01734
13.36Antonio GiovinazziSauber C371:10,6851,6740,00629
14.18Lance StrollWilliams FW411:10,7991,7880,11430
15.10Pierre GaslyToro Rosso STR131:10,9341,9230,13530
16.47Lando NorrisMcLaren MCL331:11,0132,0020,07928
17.35Siergiej SirotkinWilliams FW411:11,0372,0260,02430
18.28Brendon HartleyToro Rosso STR131:11,1762,1650,13932
19.2Stoffel VandoorneMcLaren MCL331:11,4522,4410,27623
20.34Nicholas LatifiForce India VJM111:11,4932,4820,04134
107% najlepszego czasu: 1:13,842


Max Verstappen z Red Bulla uzyskał najlepszy czas okrążenia w porannym piątkowym treningu przed Grand Prix Brazylii. Za Holendrem, w obrębie 0,1s, uplasowali się Sebastian Vettel i Lewis Hamilton.

Pierwszy z alei serwisowej wyjechał Daniel Ricciardo, w którego bolidzie znalazła się nowa turbosprężarka. Bardziej dostrzegalne nowości dało się także dostrzec w bolidach Ferrari. W obu zamontowana została nowa podłoga, wyposażona w większą liczbę owiewek mających za zadanie poprawić charakterystykę aerodynamiczną i właściwości jezdne. W Mercedesie trwały z kolei testy porównawcze rozwiązań w obszarze tylnego skrzydła. Bottas miał w swoim W09 pakiet zapewniający wysoki docisk, a Hamilton niski.

Po dwudziestu minutach, gdy większość kierowców ukończyła okrążenia instalacyjne, zdała zespołom wstępne raporty i przeszła do szybkich przejazdów, na czele tabeli znajdował się Ricciardo. Drugi był Raikkonen, a trzeci Norris, który zastępował w trakcie FP1 Fernando Alonso. Porównując międzyczasy w sektorach Ferrari górowało w szybkim pierwszym i trzecim, natomiast Red Bulle – bez niespodzianki – dysponowały przewagą w krętej środkowej sekcji.

Bliżej końca pierwszych 30 minut zajęć Raikkonenowi udało się awansować na pozycję lidera tabeli, ale jego przewaga nad Ricciardo wynosiła mniej niż jedną dziesiętną część sekundy.

Mercedesy rozpoczęły rzeczywistą pracę na torze od mocnego akcentu. Bottas wskoczył na pierwsze miejsce z rezultatem 1:09,939s. Chwilę po tym Vettel poprawił swój czas i znalazł się na drugiej pozycji z niewielką stratą do Fina. Wtedy to jednak Verstappen ukończył swoje szybkie kółko podniósł poprzeczkę do poziomu 1:09,506s. Jak się okazało – na krótko. Hamilton przebił wynik Holendra ustanawiając wynik 1:09,423s. Większość zawodników z czołówki pracowała na supermiękkich oponach. W środku i na tyłach stawki można było dostrzec większe wariacje programu i miękką mieszankę.

Pomimo ustanowienia bardzo konkurencyjnego czasu Hamilton zgłaszał zespołowi dużą podsterowność. Tym razem problemów nie doświadczali reprezentanci Haasa, plasujący się na siódmej i ósmej pozycji. Doły klasyfikacji okupowali Nicholas Latifi (współpracujący z Force India), Siergiej Sirotkin oraz Stoffel Vandoorne. Tuż po upływie półmetku zajęć Mercedes zasugerował, że w bolidzie Bottasa mogło dojść do wycieku oleju. Sesja nie układała się dla Magnussena, który musiał zrezygnować z realizacji wyznaczonego programu z powodu zniszczenia ostatniego przeznaczonego na sesję kompletu supermiękkich opon.

Krótko po upływie godziny Verstappen odzyskał pierwsze miejsce, wykręcając rezultat, będący o 0,096s lepszy od tego, jakim popisał się Hamilton. Nowy rekord sesji wynosił 1:09,011s. Postępów dokonał także Raikkonen. Mistrz świata z 2007 roku przesunął się na trzecią pozycję tracąc 0,5s do liderów. Co ciekawe w Ferrari Fina znajdowały się nie supermiękkie, a miękkie Pirelli PZero. Dla stajni z Maranello mógł być to dobry prognostyk przed dalszą częścią wyścigowego weekendu. Kolejną ciekawostką był fakt, iż wzorem ubiegłych weekendów Ferrari powróciło w trakcie sesji do starszej wersji podłogi.

Mniej więcej dwadzieścia minut przed końcem FP1 Vettel awansował pomiędzy Verstappena i Hamiltona, dzięki okrążeniu przejechanemu na supermiękkim ogumieniu. Tym samym trzej kierowcy z trzech topowych zespołów mieścili się w 0,1s. Z kolei Mercedes mógł gratulować sobie sprawnej naprawy bolidu Bottasa, który powrócił do pracy na torze. Ostatnie minuty upływały spokojnie. Lando Norris wyjechał szeroko poza tor w pierwszym zakręcie. Brytyjczyk był zaskoczony zachowaniem swojego bolidu i dopytywał swojego inżyniera o przyczynę nagle pojawiającej się nadsterowności. 19-latek miał powody do zadowolenia. Kończył trening na szesnastym miejscu, z 0,4s przewagi nad Vandoorne'em.


Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 36°C
Temperatura powietrza: 22°C
Prędkość wiatru: 2,0 m/s
Wilgotność powietrza: 73%
Stan nawierzchni: sucha

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca