F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2018
GP Australii
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Azerbejdżanu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Francji
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Rosji
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2018
Klasyfikacje generalne 2018
Statystyki z sezonu 2018

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Interlagos.
Grande Prêmio Heineken do Brasil 201811 listopada
Autódromo José Carlos Pace
Długość toru: 4,309 km
Liczba okrążeń: 71
Pełny dystans: 305,639 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:08,322 - Valtteri Bottas (Mercedes), 2017
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:11,044 - Max Verstappen (Red Bull), 2017
Największa średnia prędkość wyścigu:
208,517 km/h - Juan Pablo Montoya (Williams), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 2  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.77Valtteri BottasMercedes W09 EQ Power+1:08,846--48
2.44Lewis HamiltonMercedes W09 EQ Power+1:08,8490,0030,00343
3.5Sebastian VettelFerrari SF71H1:08,9190,0730,07042
4.3Daniel RicciardoRed Bull RB141:09,1640,3180,24544
5.33Max VerstappenRed Bull RB141:09,3390,4930,17528
6.7Kimi RaikkonenFerrari SF71H1:09,4120,5660,07342
7.8Romain GrosjeanHaas VF-181:09,7690,9230,35744
8.16Charles LeclercSauber C371:09,9431,0970,17444
9.20Kevin MagnussenHaas VF-181:10,0071,1610,06439
10.31Esteban OconForce India VJM111:10,1591,3130,15245
11.11Sergio PerezForce India VJM111:10,3201,4740,16123
12.10Pierre GaslyToro Rosso STR131:10,3301,4840,01044
13.14Fernando AlonsoMcLaren MCL331:10,3321,4860,00236
14.55Carlos SainzRenault R.S.181:10,4581,6120,12648
15.9Marcus EricssonSauber C371:10,5321,6860,07444
16.35Siergiej SirotkinWilliams FW411:10,5691,7230,03746
17.2Stoffel VandoorneMcLaren MCL331:10,5961,7500,02726
18.18Lance StrollWilliams FW411:10,6621,8160,06644
19.28Brendon HartleyToro Rosso STR131:10,7341,8880,07246
20.27Nico HulkenbergRenault R.S.181:11,6742,8280,9406
107% najlepszego czasu: 1:13,665


Valtteri Bottas popisał się najlepszym czasem okrążenia w drugim piątkowym treningu na torze Interlagos. Fin uzyskał minimalnie lepszy czas od zespołowego kolegi z Mercedesa – Lewisa Hamiltona.

Po pięciu minutach na czele tabeli widniało nazwisko Kimiego Raikkonena, który uzyskał swój czas na pośrednich oponach. W garażu przebywał Max Verstappen. Mechanicy Red Bulla próbowali usunąć usterkę układu olejowego. Niedługo po starcie sesji Nico Hulkenberg rozbił swój bolid na podjeździe w kierunku prostej startowej, za zakrętem Juncao. Niemiec momentalnie stracił panowanie nad kierownicą w wyniku zahaczenia kołami o trawiaste pobocze znajdujące się za szeroką tarką.

Poważnym uszkodzeniom uległ prawy bok R.S.18. Uprzątnięcie wraku wymagało przerwania sesji. Czerwone flagi powiewały nad torem przez około dziesięć minut. O 15:15 zajęcia zostały wznowione. W tym momencie na czele plasował się Sebastian Vettel przed Bottasem i Ricciardo.

Reprezentatywnego okrążenia przed przerwaniem akcji na torze nie przejechał Lewis Hamilton. Vettel powrócił do pracy z lekkim opóźnieniem. Mechanicy musieli sprawdzić część zawieszenia, która uległa obluzowaniu i ocierała o podłogę SF71H. Gdy Hamilton pokonał szybkie kółko wskoczył na drugą pozycję, ze stratą 0,097s do wicelidera klasyfikacji generalnej.

W tym czasie Raikkonen rozpoczynał symulację kwalifikacji na supermiękkich oponach. Fin nie pokonał idealnego okrążenia, ale odebrał pierwszą pozycję zespołowemu koledze. Wkrótce jednak na pierwszym miejscu widniało nazwisko Hamiltona, który zszedł do poziomu 1:09,245s.

Czasy ulegały stopniowej poprawie. Po 30 minutach Vettel złamał barierę 1m09s, wykręcając czas lepszy o 0,3s od kierowcy Mercedesa. Nie była to ostatnia zmiana na pozycji lidera. Tym do samego końca zajęć pozostał już Bottas. Finowi udało się pokonać pętlę toru Interlagos w czasie 1:08,8s. Zespołowy kolega Hamiltona znalazł idealne miejsce na torze i pokonał czyste kółko.

Pod nieobecność na torze Verstappena Ricciardo pracował za dwóch. Szybkie kółko na supermiękkich oponach dało Australijczykowi trzecią lokatę. Bolid Red Bulla ponownie doskonale radził sobie w drugim sektorze, ale odstawał tempem w pierwszym i trzecim, na długich prostych. Hamilton zakończył szybkie kółko, ale wystarczyło mu ono jedynie na drugie miejsce. Strata do Bottasa zamknęła się w 0,003s.

Najlepiej spośród pozostałych zespołów radził sobie Haas. Podobnie jak o poranku Magnussen i Grosjean plasowali się w czołowej dziesiątce. Mocne tempo potwierdzał także Charles Leclerc – rozdzielał on kierowców stajni z Kannapolis znajdując się na dziewiątym miejscu. Gdy większość zespołów powoli przechodziła do dłuższych przejazdów, garaż Red Bulla opuścił Verstappen. Zwycięzca ostatniego wyścigu w Meksyku rozpoczął pracę od uzyskania siódmego czasu. Na kolejnym 21-latek mógł dokonać dużych postępów, ale został przyblokowany przez Lance'a Strolla i trafił na piąte miejsce.

Niezbyt optymistycznie o bolidzie wypowiadał się Hamilton. Coś tu nie gra – mówił przez radio. W odpowiedzi usłyszał od inżyniera, że czasy okrążeń wyglądają w porządku. Poważniejsze problemy pojawiły się w bolidzie Vandoorne'a. Belg został ściągnięty przez McLarena do alei serwisowej.

Na przełomie pierwszej i drugiej dziesiątki sesję kończyli kierowcy Force India: Ocon i Perez. Vandoorne po raz kolejny odstawał tempem od Fernando Alonso, ale tym razem nie zamykał tabeli. Pomijając Hulkenberga najgorszym wynikiem legitymował się Brendon Hartley. Drugi z zawodników Toro Rosso – Pierre Gasly, był dwunasty. Coraz większe powody do niepokoju mogło mieć Renault. Carlos Sainz okupował czternaste miejsce, przed Marcusem Ericssonem i Siergiejem Sirotkinem.

W trakcie długich przejazdów zarówno Vettel jak i Hamilton wyrażali niezadowolenie z pracy ogumienia. Vettel informował o ziarnieniu tylnych opon wykonanych z supermiękkiej mieszanki, ale utrzymywał stabilne tempo. Hamilton był bardziej sfrustrowany. Donosił zespołowi o tym, iż praktycznie stracił tylne opony. W informacji zwrotnej Mercedes potwierdził tylko, że nadal nie znaleźli rozwiązania problemów.


Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 30°C
Temperatura powietrza: 20°C
Prędkość wiatru: 1,7 m/s
Wilgotność powietrza: 80%
Stan nawierzchni: sucha

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca