F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2018
GP Australii
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Azerbejdżanu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Francji
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Rosji
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2018
Klasyfikacje generalne 2018
Statystyki z sezonu 2018

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Interlagos.
Grande Prêmio Heineken do Brasil 201811 listopada
Autódromo José Carlos Pace
Długość toru: 4,309 km
Liczba okrążeń: 71
Pełny dystans: 305,639 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:08,322 - Valtteri Bottas (Mercedes), 2017
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:11,044 - Max Verstappen (Red Bull), 2017
Największa średnia prędkość wyścigu:
208,517 km/h - Juan Pablo Montoya (Williams), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 3  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.5Sebastian VettelFerrari SF71H1:07,948--17
2.44Lewis HamiltonMercedes W09 EQ Power+1:08,1650,2170,21715
3.77Valtteri BottasMercedes W09 EQ Power+1:08,4650,5170,30023
4.7Kimi RaikkonenFerrari SF71H1:08,4900,5420,02517
5.33Max VerstappenRed Bull RB141:08,7330,7850,24312
6.3Daniel RicciardoRed Bull RB141:08,7880,8400,05512
7.20Kevin MagnussenHaas VF-181:09,1461,1980,35814
8.8Romain GrosjeanHaas VF-181:09,2571,3090,11116
9.10Pierre GaslyToro Rosso STR131:09,4021,4540,14522
10.16Charles LeclercSauber C371:09,4481,5000,04621
11.27Nico HulkenbergRenault R.S.181:09,4611,5130,01319
12.31Esteban OconForce India VJM111:09,5881,6400,12718
13.9Marcus EricssonSauber C371:09,8081,8600,22023
14.55Carlos SainzRenault R.S.181:09,8641,9160,05617
15.35Siergiej SirotkinWilliams FW411:09,8851,9370,02114
16.28Brendon HartleyToro Rosso STR131:09,9852,0370,10018
17.18Lance StrollWilliams FW411:10,0012,0530,01617
18.14Fernando AlonsoMcLaren MCL331:10,0202,0720,01915
19.11Sergio PerezForce India VJM111:10,1162,1680,09618
20.2Stoffel VandoorneMcLaren MCL331:10,2892,3410,17316
107% najlepszego czasu: 1:12,704

Embed from Getty Images

Sebastian Vettel uzyskał najlepszy czas okrążenia w trzecim treningu do Grand Prix Brazylii. Niemiec okazał się szybszy od duetu Mercedesa – Lewisa Hamiltona oraz Valtteriego Bottasa.

Jako pierwszy w sobotę wyjechał na tor Charles Leclerc, który wykonał okrążenie instalacyjne i wrócił do swoich mechaników. Na mierzone kółko toru Interlagos musieliśmy poczekać siedem minut, kiedy do pracy zabrał się Kimi Raikkonen. Reprezentant Ferrari znalazł się na czele zestawienia z wynikiem 1:09,424 na supermiękkich oponach.

Początek trzeciego treningu był jednak bardzo leniwy, ponieważ po kwadransie połowa stawki wciąż nie opuściła garażu. Kierowcy podjęli taką decyzję ze względu na ewolucję nawierzchni toru, chcąc wykręcać czasy w jak najlepszych warunkach, zbliżonych do kwalifikacyjnych. Chwilę później mieliśmy nowego lidera sesji, którym został Sebastian Vettel (1:08,857) również na najszybszym zestawie ogumienia.

Po dwudziestu minutach do akcji wkroczył Lewis Hamilton, lecz Brytyjczyk zjechał po zaledwie jednym okrążeniu. Mercedes poprosił go o „normalne tempo”, natomiast bolid emitował z tylnej sekcji niewielki dym. Ciekawscy kamerzyści natychmiast ustawili się przy garażu Mistrza Świata, lecz mechanicy zespołu postanowili utworzyć mur zasłaniając widok.

Na półmetku sesji Mercedes uporał się z problemami trapiącymi W09 prowadzonym przez Hamiltona. Kierowca wrócił na tor na supermiękkiej mieszance, ustanawiając drugi czas 1:09,098. Z kolei nietypowy problem zgłosił Stoffel Vandoorne, który w zakręcie numer jedenaście uderzył... ptaka. Zespół po analizie powtórek oraz danych uznał, że z bolidem wszystko w porządku i Belg może kontynuować jazdę.

Dwadzieścia minut przed flagą w szachownicę na czoło zestawienia wyników wskoczył Kimi Raikkonen, który okrążył tor w 1:08,490. Na odpowiedź partnera Fina nie trzeba było czekać, ponieważ Sebastian Vettel ustanowił nowy najlepszy rezultat w historii Interlagos – 1:07,948. Po chwili między kierowcami Ferrari znalazł się Valtteri Bottas, lecz jego strata do Vettela wyniosła aż pół sekundy.

Po krótkiej wizycie w garażu na torze znów mieliśmy Lewisa Hamiltona, który ustanowił drugi wynik – 1:08,165, gorszy o 0,217 sekundy od Vettela. 33-latek postanowił nie odpuszczać, lecz przy kolejnej próbie opony nie były w stanie mu zagwarantować odpowiedniej przyczepności w dwunastym zakręcie i zawodnik Mercedesa zjechał do alei serwisowej.


Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 35°C
Temperatura powietrza: 25°C
Prędkość wiatru: 0,8 m/s
Wilgotność powietrza: 56%
Stan nawierzchni: sucha

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca