F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2018
GP Australii
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Azerbejdżanu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Francji
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Rosji
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2018
Klasyfikacje generalne 2018
Statystyki z sezonu 2018

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Interlagos.
Grande Prêmio Heineken do Brasil 201811 listopada
Autódromo José Carlos Pace
Długość toru: 4,309 km
Liczba okrążeń: 71
Pełny dystans: 305,639 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:08,322 - Valtteri Bottas (Mercedes), 2017
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:11,044 - Max Verstappen (Red Bull), 2017
Największa średnia prędkość wyścigu:
208,517 km/h - Juan Pablo Montoya (Williams), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis kwalifikacji  [  T-  |  T+  ]
Embed from Getty Images

Q1

Przed startem kwalifikacji nad tor Interlagos zmierzały ciemne chmury, które zwiastowały silny deszcz. Zespoły spodziewając się opadów jeszcze w Q1 postanowiły natychmiast wysłać kierowców na tor, chcąc uzyskać jak najlepsze czasy na samym początku sesji.

Po pierwszej serii przejazdów na czele zestawienia znalazł się Max Verstappen z czasem 1:08,205. Kolejni byli Raikkonen oraz Vettel z identycznymi rezultatami okrążeń (+0,247), Hamilton (+0,259), Magnussen (+0,269), Bottas (+0,287) oraz Ricciardo (+0,339).

Z kolei na półmetku pierwszego segmentu pojawiły się komunikaty o kroplach deszczu nad torem, co jednak nie zniechęciło zawodników z drugiej dziesiątki do śrubowania wyników. W kontekście walki o Q2 szczególnie emocjonujące były ostatnie minuty, gdy o awansie decydowały nawet tysięczne sekundy.

Ostatecznie szesnaste miejsce zajął Carlos Sainz, siedemnaste Brendon Hartley, osiemnaste Fernando Alonso, dziewiętnaste Lance Stroll, a dwudzieste Stoffel Vandoorne.

Q2

Przed startem Q2 ustawiła się kolejka kierowców na końcu alei serwisowej, do której jednak nie dołączyli reprezentanci Mercedesa. Ekipa przygotowała swoim kierowcom przejściówki, lecz deszcz był na tyle łagodny, że w ostatniej chwili zapadła decyzja o powrocie do slicków. Ferrari jako jedyne w trakcie przejazdów zdecydowało się na zmianę strategii, ściągając kierowców na zmianę opon supermiękkich na miękkie.

Po pierwszej serii najszybszy był Valtteri Bottas z wynikiem 1:07,727. Za nim uplasował się Vettel na pośrednim ogumieniu (+0,049), trzeci był Hamilton (+0,068), czwarty Verstappen (+0,290), a piąty Raikkonen (+0,301). Kompletnie bezmyślną jazdą popisał się Hamilton, który na zjazdowym kółku najpierw przyblokował Raikkonena, by przed jedenastym zakrętem wyrzucić z toru szybszego Sirotkina, jadąc wolnym tempem na wyścigowej linii.

Na drugim segmencie udział w kwalifikacjach zakończyli jedenasty Kevin Magnussen, dwunasty Sergio Perez, trzynasty Esteban Ocon, czternasty Nico Hulkenberg oraz piętnasty Siergiej Sirotkin.

Q3

Tuż przed rozpoczęciem trzeciej części kwalifikacji FIA opublikowała pismo, w którym zgłoszono złamanie procedur przez Sebastiana Vettela. Sędziowie wezwali Niemca na kontrolę, który odmówił zgaszenia silnika i samodzielnie wjechał na urządzenia do pomiaru masy bolidu. Z kolei po ukończeniu wszystkich czynności kierowca Ferrari wrócił na pas serwisowy, niszcząc urządzenia wykorzystywane przez delegatów Federacji.

W Q3 deszczowe chmury opuściły Interlagos i kierowcy mogli skoncentrować się na walce o jak najwyższą pozycję startową. Po pierwszych przejazdach najlepszy czas ustanowił Lewis Hamilton – 1:07,301. Kolejne rezultaty należały do Vettela (+0,073), Bottasa (+0,140), Raikkonena (+0,155) oraz Verstappena (+0,477).

Podczas finałowej próby pole position padło łupem Lewisa Hamiltona, który wyśrubował swój rezultat do poziomu 1:07,281. Brytyjczyk okazał się lepszy od Sebastiana Vettela, Valtteriego Bottasa, Kimiego Raikkonena, Maksa Verstappena, Daniela Ricciardo, Marcusa Ericssona, Charlesa Leclerca, Romaina Grosjeana oraz Pierre'a Gasly'ego.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 32°C
Temperatura powietrza: 21°C
Prędkość wiatru: 1,4 m/s
Wilgotność powietrza: 81%
Stan nawierzchni: sucha

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
iceneon, 10.11.2018 19:11[!]
Lewisowi chyba się oberwie, a Vettel powinien się udać do psychiatry, gość jest zdrowo stuknięty.
WrobelGP, 10.11.2018 19:12[!]
No to teraz czekamy, ciekawe co powiedzą sędziowie nt. Hamiltona i Vettela. Poza tym duże brawa dla Leclerca za to trochę spontaniczne okrążenie w Q2. Niesamowita robota, aż powtórzę za Brundle'm - nie mogę się doczekać aż zobaczę go w Ferrari. :)

PS - Ogarnąłem właśnie, że ERI ruszy jutro z trzeciego rzędu! Tego jeszcze nie grali, ciekawe jak się spisze
Aeromis, 11.11.2018 04:06[!]
@WrobelGP
Jedno okrążenie miał mocne, ale kwalifikacje to miał najsłabsze w sezonie, ewidentnie nie był w formie. Sauber w końcówce sezonu jest bardzo mocny, więc i Marcus ma szanse na względnie wysokie punkty.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca