F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2018
GP Australii
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Azerbejdżanu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Francji
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Rosji
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2018
Klasyfikacje generalne 2018
Statystyki z sezonu 2018

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Yas Marina.
Etihad Airways Abu Dhabi Grand Prix 201825 listopada
Yas Marina Circuit
Długość toru: 5,554 km
Liczba okrążeń: 55
Pełny dystans: 305,355 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:36,231 - Valtteri Bottas (Mercedes), 2017
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:40,279 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2009
Największa średnia prędkość wyścigu:
194,863 km/h - Sebastian Vettel (Red Bull), 2009
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 3  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.44Lewis HamiltonMercedes W09 EQ Power+1:37,176--17
2.7Kimi RaikkonenFerrari SF71H1:37,4640,2880,28818
3.5Sebastian VettelFerrari SF71H1:37,5870,4110,12315
4.33Max VerstappenRed Bull RB141:37,7470,5710,16015
5.77Valtteri BottasMercedes W09 EQ Power+1:37,9330,7570,18616
6.3Daniel RicciardoRed Bull RB141:38,0900,9140,15711
7.8Romain GrosjeanHaas VF-181:38,3041,1280,21413
8.27Nico HulkenbergRenault R.S.181:38,8501,6740,54615
9.55Carlos SainzRenault R.S.181:38,9701,7940,12016
10.31Esteban OconForce India VJM111:39,0111,8350,0417
11.11Sergio PerezForce India VJM111:39,0531,8770,04215
12.28Brendon HartleyToro Rosso STR131:39,0741,8980,02118
13.16Charles LeclercSauber C371:39,2822,1060,20810
14.20Kevin MagnussenHaas VF-181:39,6122,4360,33013
15.10Pierre GaslyToro Rosso STR131:39,7402,5640,12812
16.14Fernando AlonsoMcLaren MCL331:39,9742,7980,23413
17.9Marcus EricssonSauber C371:39,9972,8210,02320
18.18Lance StrollWilliams FW411:40,1172,9410,12018
19.2Stoffel VandoorneMcLaren MCL331:40,2333,0570,11614
20.35Siergiej SirotkinWilliams FW411:41,1824,0060,94920
107% najlepszego czasu: 1:43,978


Od czasu, gdy weekend w Abu Zabi odbywa się w czasie zmroku, zespoły stają przed dużym wyzwaniem w kwestii przygotowania samochodów do kwalifikacji i wyścigu, gdyż poranne treningi nie są zbyt miarodajne. Dzisiaj po piątkowych poprawkach w ustawieniach, praktycznie nie mają jak sprawdzić swoich pomysłów przed czasówką.

Mimo wszystko nikt w padoku nie zamierzał się poddawać. Wprawdzie początek sesji nie obfitował w wiele przejazdów i praktycznie tylko Williams kręcił kolejne okrążenia, to po kilkunastu minutach na obiekcie Yas Marina pojawiło się więcej samochodów. Mimo wszystko przyczepność była bardzo niska i praktycznie każdy kierowca zaliczał uślizgi w trzecim sektorze. Dość poważnie zrobiło się, gdy obrót zaliczył Charles Leclerc i uderzył tyłem samochodu w bandę, mocno niszcząc tylną sekcję samochodu.

W tym momencie na czele plasowało się Ferrari z Vettelem, który miał na swoim koncie czas 1:38,668. Hamilton był wolniejszy o 0,3 sekundy, a za nim meldował się Verstappen, jednak ciężko z takich przejazdów wyciągać jakiekolwiek wnioski w kontekście kwalifikacji. Można jednak z całą pewnością stwierdzić, że wysoki krawężnik w ostatniej sekcji toru w dalszym ciągu sprawiał duże problemy niemal każdemu kierowcy.

Na 15 minut przed końcem treningu na drugie szybkie przejazdy zdecydowała się czołówka, jednak tym razem najszybszy był Hamilton z czasem 1:37,176. Z drugiej strony duże problemy z jednostką napędową miał Esteban Ocon, który przejechał tylko okrążenie instalacyjne. Francuz ostatecznie wyjechał z garażu na 10 minut przed końcem i wskoczył na dziewiąte miejsc.

Pod sam koniec sesji doszło do kolejnego dramatu w samochodzie Daniela Ricciardo. Australijczyk toczył się po torze z awarią silnika, co doprowadziło ostatecznie do zatrzymania się jeszcze przed zjazdem do alei serwisowej. Ciężko już zliczyć, ile awarii w tym roku zaliczył Daniel. To może być naprawdę gorzkie pożegnanie z Red Bullem.


Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 38°C
Temperatura powietrza: 32°C
Prędkość wiatru: 0,7 m/s
Wilgotność powietrza: 29%
Stan nawierzchni: sucha

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
marios76, 24.11.2018 12:18[!]
Co z wymiana silnika u Lewisa? Wiadomo, czy walczy o PP czy start z konca stawki?
Matthias, 24.11.2018 13:59[!]
Jakby wymienili ten silnik to raczej by było wiadomo.
kawbandos, 24.11.2018 14:00[!]
Powalczy z kubica o miejsce w mercu na 2020
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca