F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2018
GP Australii
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Azerbejdżanu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Francji
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Rosji
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2018
Klasyfikacje generalne 2018
Statystyki z sezonu 2018

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Yas Marina.
Etihad Airways Abu Dhabi Grand Prix 201825 listopada
Yas Marina Circuit
Długość toru: 5,554 km
Liczba okrążeń: 55
Pełny dystans: 305,355 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:36,231 - Valtteri Bottas (Mercedes), 2017
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:40,279 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2009
Największa średnia prędkość wyścigu:
194,863 km/h - Sebastian Vettel (Red Bull), 2009
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis kwalifikacji  [  T-  |  T+  ]

Ostatnie kwalifikacje tego sezonu odbyły się w scenerii zachodu słońca nad Abu Zabi. Wprawdzie mistrzostwa są już rozstrzygnięte, jednak żaden kierowca nie zamierza odpuścić walki o wygraną w wyścigu. Dodatkowo jest to też sentymentalna czasówka, gdyż ostatnia dla Fernando Alonso.

Q1

McLaren jako jeden z pierwszych pojawił się na torze i po pierwszym przejeździe było wiadomo, że nie sprawią tutaj niespodzianki. Tempo obu zawodników było naprawdę słabe. Na czele usadowiło się Ferrari, z niewielką przewagą nad Hamiltonem. Bottas pojechał słabe kółko i wylądował za Red Bullami, które imponowały tempem w trzecim sektorze.

Walka o przejście do Q2 toczyła się w standardowym dla tego sezonu stylu, jednak co ciekawe, na drugi wyjazd zdecydował się Mercedes, który szukał optymalnych ustawień. Tym razem Bottas zdecydowanie się poprawił. Warunki na torze zdecydowanie poszły do przodu, jednak nie wszystkim udało się poprawić. Najwolniejsi byli kierowcy Williamsa, tuż przed nimi uplasował się Vandoorne, kończąc swój koszmarny rok przegrywając z Alonso wszystkie czasówki. Na pierwszy pozycjach, które nie weszły do Q2 znaleźli się Hartley i Gasly, który narzekał na awarię silnika na ostatnim okrążeniu.

Q2

Odwrotnie niż na innych torach, szybko spadająca temperatura asfaltu powoduje, że w Abu Zabi warto wyjechać tuż po rozpoczęciu Q2. Tak też zrobiła bardzo duża część stawki, dodatkowo decydując się na ultramiękkie opony. Wykorzystał je w niewiarygodny sposób Hamilton, wykręcając czas 1:36,693, aż o 0,6 sekundy lepszy od Bottasa na tych samych oponach.

Na drugich przejazdach wszyscy poza Vettelem założyli ultramiękkie opony. Jednak nie wszyscy musieli kręcić na nich mocne czasy, w czołówce chodziło kontrolowanie sytuacji. Jedynie Red Bull musiał się poprawić, gdyż na ultramiękkich nie popisali się zbyt mocnym tempem.

Na ultramiękkich Ricciardo również nie pojechał zbyt szybko i do końca bloku nie był pewny awansu. Jak się okazało, w jego samochodzie pojawiła się kolejna awaria. Odpadli tymczasem Sainz, Ericsson, Magnussen, Perez i Alonso.

Q3

Walka o pole position rozpoczęła się od błędu Hamiltona po długiej prostej, gdzie przyblokował koła. Mimo wszystko udało mu się prowadzić po pierwszych przejazdach, z przewagą 0,057 sekundy nad Vettelem, za którym plasował się Bottas i Ricciardo. Raikkonen i Verstappen pojechali nieco słabsze okrążenia.

Na drugim przejeździe Hamilton już nie popełnił żadnego błędu i ustanowił rekord toru 1:34,794. Bottas również nie jechał źle, ale skończył na drugiej pozycji, przed Vettelem i Raikkonenem z Ferrari. Trzeci rząd przypadł w udziale Red Bullowi, który nie był w stanie sprostać mocniejszym silnikom. Walkę w drugiej lidze wygrał Grosjean, przed Leclerkiem, Oconem i Hulkenbergiem.

Tak dobiegły do końca ostatnie w tym roku kwalifikacje, zdecydowanie bardziej emocjonujące niż mogłoby się wydawać po weekendzie, który nie ma już większego znaczenia, no może poza kwestią Roberta Kubicy, dla którego również była to ostatnia czasówka, w której nie weźmie udziału przed swoim powrotem.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 30°C
Temperatura powietrza: 28°C
Prędkość wiatru: 1,4 m/s
Wilgotność powietrza: 41%
Stan nawierzchni: sucha

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca