F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2018
GP Australii
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Azerbejdżanu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Francji
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Rosji
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2018
Klasyfikacje generalne 2018
Statystyki z sezonu 2018

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Shanghai.
Heineken Chinese Grand Prix 201815 kwietnia
Shanghai International Circuit
Długość toru: 5,451 km
Liczba okrążeń: 56
Pełny dystans: 305,066 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:31,678 - Lewis Hamilton (Mercedes), 2017
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:32,238 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
205,313 km/h - Rubens Barrichello (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 2  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.44Lewis HamiltonMercedes W09 EQ Power+1:33,482--26
2.7Kimi RaikkonenFerrari SF71H1:33,4890,0070,00726
3.77Valtteri BottasMercedes W09 EQ Power+1:33,5150,0330,02627
4.5Sebastian VettelFerrari SF71H1:33,5900,1080,07527
5.33Max VerstappenRed Bull RB141:33,8230,3410,23326
6.27Nico HulkenbergRenault R.S.181:34,3130,8310,49030
7.20Kevin MagnussenHaas VF-181:34,4580,9760,14526
8.55Carlos SainzRenault R.S.181:34,4730,9910,01528
9.3Daniel RicciardoRed Bull RB141:34,5571,0750,08426
10.14Fernando AlonsoMcLaren MCL331:34,6321,1500,07523
11.11Sergio PerezForce India VJM111:34,7921,3100,16030
12.10Pierre GaslyToro Rosso STR131:34,8491,3670,05733
13.31Esteban OconForce India VJM111:34,8741,3920,02530
14.2Stoffel VandoorneMcLaren MCL331:35,1631,6810,28922
15.28Brendon HartleyToro Rosso STR131:35,3331,8510,17037
16.35Siergiej SirotkinWilliams FW411:35,3401,8580,00731
17.9Marcus EricssonSauber C371:35,6242,1420,28429
18.16Charles LeclercSauber C371:35,9162,4340,29226
19.8Romain GrosjeanHaas VF-181:36,4712,9890,55526
20.18Lance StrollWilliams FW411:37,1473,6650,67619
107% najlepszego czasu: 1:40,026

Embed from Getty Images

Lewis Hamilton uzyskał najlepszy czas okrążenia w popołudniowym piątkowym treningu przed Grand Prix Chin. Na drugim miejscu sesję ukończył z minimalną stratą Kimi Raikkonen, a trzecim – Valtteri Bottas.

Romain Grosjean jako pierwszy opuścił aleję serwisową, a po okrążeniu instalacyjnym pozostał na torze i pokonał okrążenie w czasie 1:36,927s. Dosłownie moment po opuszczeniu garażu Ferrari inżynierowie wezwali Kimiego Raikkonena z powrotem do alei serwisowej. Wykryliśmy usterkę – usłyszał mistrz świata z 2007 roku. Kilka chwil później Nico Hulkenberg zszedł do poziomu 1:36,014s, trafiając na czoło klasyfikacji. Niemiec dysponował półsekundową przewagą nad zespołowym partnerem z Renault – Carlosem Sainzem.

Dziesięć minut po rozpoczęciu zajęć na pierwszy popołudniowy przejazd wyruszył Lewis Hamilton. W międzyczasie Fernando Alonso z McLarena wskoczył na drugą pozycję dzięki kółku na miękkich oponach. Usterka do jakiej doszło w bolidzie Raikkonena nie okazała się poważna – wkrótce Scuderia odpaliła silnik w bolidzie Fina, co zwiastowało jego szybki wyjazd na tor. Po kwadransie na pierwszym miejscu znajdował się Bottas z czasem 1:34,387s osiągniętym na pośredniej mieszance. Drugi Verstappen tracił do lidera tabeli około 0,4s.

Raikkonen rozpoczął pierwszą próbę czasową od awansu na trzecią pozycję z wynikiem 1:34,584s. Nieco później lepszym wynikiem popisał się Sebastian Vettel, który stracił 0,2s do pierwszej lokaty. Wkrótce jednak Hamilton podkręcił tempo i przesunął się przed zespołowego kolegę z rezultatem 1:34,179s na miękkich Pirelli PZero. Na kolejnych okrążeniach do głosu doszedł Raikkonen – bliżej końca pierwszych 30 minut sesji Fin plasował się już na P1 z wynikiem 1:34,063s. Po tym jak w bolidzie Hamiltona znalazło się ultarmiękkie ogumienie Brytyjczyk bez problemu powrócił na pozycję lidera (1:33,482s).

Podobnie jak o poranku kierowcom często dokuczały silne porywy wiatru, które doprowadzały do wyjazdów poza tor i nagłych uślizgów. Nie pomagała temperatura – termometry wskazywały ledwo 17 stopni Celsjusza. Po zakończeniu symulacji kwalifikacji Bottas wskoczył na drugie miejsce ze stratą zaledwie 0,033s do Hamiltona. chwilę później Siergiej Sirotkin zgłosił odpadnięcie lusterka ze swojego bolidu a Lance Stroll wykonał piruet w ósmym zakręcie, unikając jednak wjazdu w żwirową pułapkę. Gdy Sebastian Vettel wyjechał na krótki stint przy wykorzystaniu ultramiękkich opon znalazł się na trzecim miejscu, 0,108s za najszybszym Mercedesem. Raikkonen raz jeszcze potwierdził swoją solidną dyspozycję i trafił na drugie miejsce (+0,007s do Hamiltona).

W cieniu pozostawał Red Bull – piąty Max Verstappen tracił do pierwszego miejsca ponad 0,3s. Ricciardo był dopiero dziewiąty. Z kolei w czołowej ósemce znajdowali się obaj reprezentanci Renault: Nico Hulkenberg przed Carlosem Sainzem. Rozdzielał ich plasujący się na siódmej lokacie Kevin Magnussen z Haasa. Nastroje nie dopisywały zapewne po stronie garażu należącej do Romaina Grosjeana, który okupował dziewiętnaste miejsce i miał problem ze znalezieniem optymalnego balansu bolidu. Spoglądając na klasyfikację za Renault i Haasem znajdował się McLaren – Fernando Alonso plasował się 0,8s za Verstappenem.

Zespoły ochoczo rzuciły się do pracy nad porównywaniem mieszanek i wykonywaniem symulacji wyścigów – prognozy sugerowały bowiem, że pod koniec sesji nad torem może zacząć padać deszcz. Trzej kierowcy ze ścisłej czołówki: Hamilton, Raikkonen i Vettel rozpoczęli pracę na ultramiękkiej mieszance, by następnie przejść na miękką. Odwrotną taktykę zastosował Mercedes względem Bottasa, który "fioletowe" Pirelli PZero zamienił na pośrednie opony. Długi stint na tych pierwszych zakończył Gasly – Francuz pokonał przy ich użyciu aż 22 okrążenia.

Piętnaście minut przed wywieszeniem flagi w szachownicę Stoffel Vandoorne zatrzymał swój bolid w piątym zakręcie, zgłaszając zespołowi problem z niepoprawnie zamontowanym kołem. McLaren Belga został szybko zepchnięty z toru, ale w tym samym czasie, zgodnie z wcześniejszymi prognozami, zespoły mogły już dostrzec pierwsze krople deszczu. Ograniczyło to akcję na torze do absolutnego minimum. Przed końcem sesji Alonso i obaj reprezentanci Force India zdołali nawet wykonać bardzo krótkie przejazdy na przejściowym ogumieniu.


Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 19°C
Temperatura powietrza: 17°C
Prędkość wiatru: 2,6 m/s
Wilgotność powietrza: 79%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
dex, 13.04.2018 09:44[!]
Oj Mercedes nie może być znowu pewny PP. Widać że ferrari mocne co ciekawe Kimi znowu lepszy na treningach, widać że w tym roku bolid mu leży jak wszystko się dobrze poukłada może walczyć o zwycięstwo.
Na drugim końcu Williams i Stroll, masakra.
mr_bean2000, 13.04.2018 09:49[!]
Williams postępy, podgryzają Saubera xD
dex, 13.04.2018 10:04[!]
@mr_bean2000
Szaleństwo :D
teambuktu, 13.04.2018 10:08[!]
Ktoś wie czemu Stroll tak odstaje? Czy już się zaczął ten moment kiedy Sirotkin zacznie go objeżdżać? Ja obstawiam, że zacznie jeszcze w tym sezonie. Macie to na piśmie, będzie się można ewentualnie ze mnie potem nabijać :)
bonafide, 13.04.2018 10:18[!]
status quo, Kevin regularnie lepszy od Groszka, Gasly od Hartleya.
sneer, 13.04.2018 10:20[!]
@teambuktu
Dżizas, ile razy można. Sirotkin nie jest supertalentem, ale ma poukładane w głowie, o czym np. świadczą jego wszystkie wypowiedzi. Do tego coś tam ogarnia, tak na średnim poziomie. I jeżeli Williams to crap, to cierpi oczywiście, ale się uczy. Jedzie za kasę, Ty byś nie pojechał? Stroll z kolei to rozpieszczony dzieciak. Może i z talentem, ale bez siły woli i motywacji. Wcale nie jest trudno go objechać, jak ktoś jest zdeterminowany. A Sirotkin jest.
dex, 13.04.2018 10:24[!]
Było by pięknie trzecie zwycięstwo z rzędu ferrari i po wyścigu mina Toto :P
teambuktu, 13.04.2018 10:30[!]
@sneer no dobra, ale co chciałeś powiedzieć? Czy dobrze rozumiem, że się ze mną zgadzasz? Bo ja w twoim wpisie nie widzę niczego z czym bym się nie zgadzał.
Nie śledziłem treningów więc pytam czy Stroll miał jakieś problemy na obu czy po prostu dalej nie umie w ustawienia a Sir zaczyna powoli ogarniać.
marios76, 13.04.2018 10:47[!]
@dex Kimi o zwycięstwo? Chyba w PP... kontrakt mu nie pozwala byc w wyscigu przed Vettelem.
@teambuktu Wygaje mi się, ze Stroll moze byc najwyzej kierowca pokroju Erickssona (jeszcze nie jest), Sirotkin moze aie jeszcze uczyć. Ale to bedzie duet na miare kierowcow Haasa- gdzie ten mlodszy majac troche pecha uległ punktowo doswiadczonemu partnerowi, a teraz widac, ze jest wyraznie szybszy. Grosjean sie z resztą gotuje ta sytuacja. Ostatnio omal nie doprowadzil do kolizji z Magnussenem... :/
teambuktu, 13.04.2018 11:11[!]
@marios76 Ericksson według mnie nie jest taki zły jak go malują. Ale oczywiście też żadna gwiazda.
Gro zaczyna przypominać Pereza z zeszłego sezonu. Jego blokowanie Mag ostatnio to 10/10 w skali żałosności.
al_bundy_tm, 13.04.2018 11:12[!]
@marios76
Tam mina mechaników w czasie tych manewrów mówiła wszystko. Po tym co Ich spotkało w Australii teraz zawiódł by Ich kierowca, który o nic nie walczył. Wprawdzie w F1 najważniejsze jest pokonanie kolegi z zespołu, ale fajnie by było tego nie robić kosztem zespołu. Tam aż się prosiło o Team Order!

@ teambuktu
Może się u Pereza tego uczył, jeśli tak to przerósł mistrza hehe

Moim zdaniem bardzo to psuje przyszłość Jego kariery. Żaden z wyższej półki od Haasa zespół nie lubi takich sytuacji.
Nawet McLarena kosztowało to tytuł w sezonie 2007, choć tam trochę było inaczej, bo podział był widoczny nawet wewnątrz zespołu. Tu w tych przypadkach jest inaczej. Force India i Haas są zjednoczeni w walce o jak najlepsze wyniki, że zacytuje klasyka TV "tworzą monolit" i robią co mogą, a pracę psuje (FI) lub było tego blisko (Haas) ego kierowcy.
viertolcia, 13.04.2018 11:34[!]
@marios76 Merc i Ferrari są tak blisko, że wcale nie jest nierealną sytuacją, że pomiędzy dwoma Ferrari znajdzie się Mercedes, a wtedy jak najbardziej Kimi ma szanse na zwycięstwo. Jak dublet czerwonych to zgadzam się, ze bedzie 0% szans na to, ze pozwolą wygrac Kimiemu choćby nie wiem jak dobre miał tempo.
sneer, 13.04.2018 11:34[!]
No fakt, Romek sobie grabi ostatnio. Ale Kevin wcale od niego nie jest dużo lepszy w kwestii dostarczania wyników zespołowi.
marcelo92, 13.04.2018 12:40[!]
problem jest taki, że Kimi mało kiedy w ywścigu ma dobre tempo. Ostatnio Ricciardo by zrobil jak chciał, żeby nie padl mu bolid.
kumien, 13.04.2018 14:46[!]
Lance to jakiś dramat. Nie sądziłem, że Sergiej tak szybko go prześcignie.
cravenciak, 13.04.2018 15:10[!]
Prześcignął go na dwie sekundy, yebaniutki. Równanie Karpova-Bensona w praktyce, w końcu.
Kamikadze2000, 13.04.2018 15:28[!]
Zobaczymy, jak to w kwalifikacjach będzie wyglądać. Nie znalazł ustawień, albo też nie złożył czystego kółka. Jeżeli zaliczy taką wpadkę w czasówce to wtedy zasłuży na pomyje... ;)
MairJ23, 14.04.2018 02:39[!]
*** MY BALLS :) jak sam Kevin powiedzial :)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca