|
|
|
|
|
|
Heineken Chinese Grand Prix 2018 | 15 kwietnia |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:31,678 - Lewis Hamilton (Mercedes), 2017 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:32,238 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 205,313 km/h - Rubens Barrichello (Ferrari), 2004 |
| |
Sesja treningowa 3 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 5 | Sebastian Vettel | Ferrari SF71H | | 1:33,018 | - | - | 14 |
2. | 7 | Kimi Raikkonen | Ferrari SF71H | | 1:33,469 | 0,451 | 0,451 | 21 |
3. | 77 | Valtteri Bottas | Mercedes W09 EQ Power+ | | 1:33,761 | 0,743 | 0,292 | 16 |
4. | 33 | Max Verstappen | Red Bull RB14 | | 1:33,969 | 0,951 | 0,208 | 14 |
5. | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes W09 EQ Power+ | | 1:34,057 | 1,039 | 0,088 | 14 |
6. | 20 | Kevin Magnussen | Haas VF-18 | | 1:34,329 | 1,311 | 0,272 | 25 |
7. | 11 | Sergio Perez | Force India VJM11 | | 1:34,445 | 1,427 | 0,116 | 14 |
8. | 31 | Esteban Ocon | Force India VJM11 | | 1:34,456 | 1,438 | 0,011 | 16 |
9. | 55 | Carlos Sainz | Renault R.S.18 | | 1:34,582 | 1,564 | 0,126 | 20 |
10. | 35 | Siergiej Sirotkin | Williams FW41 | | 1:34,741 | 1,723 | 0,159 | 13 |
11. | 27 | Nico Hulkenberg | Renault R.S.18 | | 1:34,841 | 1,823 | 0,100 | 16 |
12. | 14 | Fernando Alonso | McLaren MCL33 | | 1:34,851 | 1,833 | 0,010 | 13 |
13. | 2 | Stoffel Vandoorne | McLaren MCL33 | | 1:34,977 | 1,959 | 0,126 | 16 |
14. | 28 | Brendon Hartley | Toro Rosso STR13 | | 1:34,991 | 1,973 | 0,014 | 20 |
15. | 3 | Daniel Ricciardo | Red Bull RB14 | | 1:35,061 | 2,043 | 0,070 | 4 |
16. | 10 | Pierre Gasly | Toro Rosso STR13 | | 1:35,079 | 2,061 | 0,018 | 16 |
17. | 18 | Lance Stroll | Williams FW41 | | 1:35,375 | 2,357 | 0,296 | 16 |
18. | 16 | Charles Leclerc | Sauber C37 | | 1:35,497 | 2,479 | 0,122 | 14 |
19. | 9 | Marcus Ericsson | Sauber C37 | | 1:35,679 | 2,661 | 0,182 | 13 |
20. | 8 | Romain Grosjean | Haas VF-18 | | 1:35,756 | 2,738 | 0,077 | 6 |
| |
107% najlepszego czasu: 1:39,529 |
|
|
Wczorajszy deszcz podczas końcówki drugiego treningu nieco pokrzyżował plany zespołów na przygotowanie się do dalszej części weekendu. Dlatego dzisiaj w trzeciej sesji w dalszym ciągu było sporo rzeczy do sprawdzenia przed czasówką i wyścigiem.
Dlatego też niemal od razu pojawiły się w tabeli czasy, a na czele mieliśmy Raikkonena z wynikiem 1:34,794. Pół stawki zdecydowała się na podobny krok i powoli zapełniała nam się tabelka, choć połowa ciągle pozostawała w garażu, czekając aż tor w całości wyschnie, co nie było łatwe ze względu na dość niskie temperatury.
Sebastian Vettel na torze pojawił się nieco później i szybko pobił czas Raikkonena, wykręcając 1:33,689. Kierowcy Mercedesa postanowili wyjechać na miękkiej mieszance, przez co czasy oczywiście były słabsze, Bottas tracił do Vettela 0,7 sekundy, a Hamilton nieco ponad sekundę. Anglik zaliczył bardzo nerwowy przejazd, który zakończył się szerokim wyjazdem na mokre pobocze, co doprowadziło do efektownego piruetu.
Równie efektownie wyglądał pożar tylnych hamulców w samochodzie Romaina Grosjeana, jednak Francuz zdołał wrócić do mechaników. Tymczasem do prawdziwego dramatu doszło w samochodzie Daniela Ricciardo, u którego w bardzo jednoznaczny sposób o awarii powiadomiła jednostka napędowa, najpierw zionąc ogniem, a później dymem, co dawało jasno do zrozumienia, że Red Bull ponownie nie będzie zadowolony ze swojego dostawcy silników.
W międzyczasie Raikkonen poprawił czas swojego partnera zespołowego, tym razem meldując się z 1:33,469. Za to awaria Ricciardo spowodowała ogłoszenie wirtualnej neutralizacji, przez co na torze aktywność znacznie zmalała. Po zakończeniu neutralizacji na torze na ultramiękkich oponach pojawili się kierowcy Mercedesa, a Vettel ponownie wskoczył na pierwsze miejsce. Co ciekawe Bottas tracił 0,7 sekundy, a Hamilton znowu sekundę, pomimo tej samej mieszanki.
W końcówce dobrym wynikiem popisał się Magnussen, plasując się za czołowymi ekipami, jednak na miękkich oponach. Na czele już nic się nie zmieniło i przed kwalifikacjami największym pytaniem jest to, czy Mercedes markuje swoje tempo, czy faktycznie tak odstaje od Ferrari?
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 15°C
Temperatura powietrza: 12°C
Prędkość wiatru: 2,4 m/s
Wilgotność powietrza: 80%
Sucho
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|