F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2018
GP Australii
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Azerbejdżanu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Francji
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Rosji
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2018
Klasyfikacje generalne 2018
Statystyki z sezonu 2018

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Shanghai.
Heineken Chinese Grand Prix 201815 kwietnia
Shanghai International Circuit
Długość toru: 5,451 km
Liczba okrążeń: 56
Pełny dystans: 305,066 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:31,678 - Lewis Hamilton (Mercedes), 2017
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:32,238 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
205,313 km/h - Rubens Barrichello (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis kwalifikacji  [  T-  |  T+  ]

Q1

Kwalifikacje w Chinach zainaugurował Siergiej Sirotkin z Williamsa, choć pierwszy czas w tabeli był autorstwa Charles'a Leclerca z Saubera. Monakijczyk przejechał pętlę toru w Szanghaju w 1:35,016. Niedługo później swoje rezultaty ustanowiła czołówka i pierwszym z jej reprezentantów był Kimi Raikkonen z Ferrari, choć na czele tabeli znalazł się partner Fina – Sebastian Vettel, który przejechał okrążenie w 1:32,171 na ultramiękkich oponach. Za Niemcem uplasował się Kimi Raikkonen wolniejszy o 0,303 sekundy, natomiast dalej byli Bottas i Hamilton, ze stratą odpowiednio 0,8 i 1,1 sekundy.

Sześć minut przed wywieszeniem w flagi w szachownicę Charles Leclerc obrócił swój bolid na wyjściu z ostatniego zakrętu, cudem unikając barier. Reprezentant Saubera chwilowo przyczynił się do żółtych flag, psując szyki Brendona Hartley'a, a także swoje najszybsze okrążenie. Z kolei Red Bull ukończył gorączkowe prace nad bolidem Daniela Ricciardo, polegające na wymianie układu napędowego. Australijczyk opuścił garaż na jeden przejazd i wynik 1:33,877 umożliwił mu przejście do Q2 z czternastego miejsca.

Ostatecznie pierwszą piątkę w Q1 utworzyli Sebastian Vettel, Kimi Raikkonen, Valtteri Bottas, Max Verstappen oraz dosyć sensacyjnie Romain Grosjean z Haasa. Z kolei do drugiego segmentu kwalifikacji nie dostali się szesnasty Siergiej Sirotkin, siedemnasty Pierre Gasly, osiemnasty Lance Stroll, dziewiętnasty Charles Leclerc oraz dwudziesty Marcus Ericsson.

Q2

W Q2 jako pierwsi na torze pojawili się kierowcy Mercedesa oraz Ferrari na miękkich oponach. Reprezentanci obu najlepszych ekip podjęli się próby zakwalifikowania do finałowej części czasówki na wolniejszym ogumieniu, aby móc z niego skorzystać na początku wyścigu, a także zaoszczędzić ultramiękką mieszankę na Q3 i dalsze przejazdy w niedzielnych zmaganiach. Podobnie jak we wcześniejszym segmencie, dwie pierwsze pozycje padły łupem Ferrari, lecz tym razem zestawienie otwierał Kimi Raikkonen. Trzeci był Ricciardo z Red Bulla na ultramiękkich oponach ze stratą 0,4 sekundy, czwarty Bottas zaledwie 0,012 sekundy za Australijczykiem, piąty Verstappen także na oponach z fioletowym oznaczeniem, a szósty Lewis Hamilton. Brytyjczyk początkowo był wolniejszy od Raikkonena o ponad sekundę, lecz inżynierowie Mercedesa zdecydowali się wydłużyć jego przejazd i ostatecznie jego strata wyniosła 0,6 sekundy.

Zupełnie inaczej niż w Bahrajnie czołówka zdecydowała się w Q2 na jeszcze jeden przejazd. Na nowych miękkich oponach pojawili się na torze Hamilton oraz Bottas, zgarniając dwie najlepsze pozycje. Na pierwsze miejsce wskoczył Brytyjczyk z czasem 1:31,914, natomiast ze stratą 0,149 sekundy drugi był Bottas. Kolejne pozycje zajęli Raikkonen i Vettel, którzy w końcówce wykonali dwa okrążenia na ultramiękkiej mieszance, zjeżdżając do garażu bez ustanawiania czasu. Piąte miejsce zajął z kolei Nico Hulkenberg z Renault.

Poza pierwszą dziesiątką znaleźli się jedenasty Kevin Magnussen, dwunasty Esteban Ocon, trzynasty Fernando Alonso, czternasty Stoffel Vandoorne oraz piętnasty Brendon Hartley.

Q3

Pierwsza seria przejazdów w Q3 padła łupem kierowców Ferrari, którzy zdystansowali Mercedesa na prawie pół sekundy. Pierwszym wynikiem mógł popisać się Kimi Raikkonen, który okrążył tor w Szanghaju w 1:31,200, natomiast drugi ze stratą 0,161 sekundy był Sebastian Vettel. Trzeci wynik uzyskał Bottas, czwarty Hamilton, a piąty Verstappen.

Finałowy etap czasówki stał pod znakiem walki Raikkonena i Vettela, po tym, jak Valtteri Bottas nie zdołał poprawić swojego czasu, a Lewis Hamilton odpuścił najszybsze okrążenie i zjechał do alei serwisowej. Fin poprawił wcześniejszy wynik o 0,018 sekundy, natomiast Sebastian Vettel przejechał okrążenie w 1:31,095 zgarniając drugie pole position w sezonie 2018, a także przełamując sześcioletnią dominację Mercedesa w Chinach.

Z trzeciego pola wyruszy Valtteri Bottas, czwartego Lewis Hamilton, piątego Max Verstappen, szóstego Daniel Ricciardo, siódmego Nico Hulkenberg, ósmego Sergio Perez, dziewiątego Carlos Sainz, a z dziesiątego Romain Grosjean.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 15°C
Temperatura powietrza: 12°C
Prędkość wiatru: 2,4 m/s
Wilgotność powietrza: 76%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Tetracampeon, 14.04.2018 09:11[!]
Mercedes zdetronizowany. Forza Ferrari.
marcelo92, 14.04.2018 09:12[!]
Hamilton może mieć jutro problemy z Maxem na tych oponach :D
mich909090, 14.04.2018 09:14[!]
To raczej Ferrari dominuje, a nie Mercedes.
dww, 14.04.2018 09:16[!]
A Ricciardo dużo gadał, a z Maxem znów przegrał :)
Aeromis, 14.04.2018 09:18[!]
Szykuje się nudny i bardzo przewidywalny sezon...
magiel666, 14.04.2018 11:35[!]
To dopiero trzeci weekend wyścigowy, to chyba zbyt wcześnie na oglaszanie dominacji jednego zespolu w sezonie. Weźcie pod uwagę ze sezon jest długi, silniki muszą wytrzymać bardzo dużo, no i pamiętajcie o jakich zespołach rozmawiamy i o jakości pracy wykonywanej w przeciągu ubiegłych sezonów.
Gangster, 14.04.2018 12:06[!]
Teraz to widać le mamy fanboy-ow Hamiltona. Jak ktoś po 2 wyścigach i jednej sesji kwalifikacyjnej jest sfrustrowany i mówi o dominacji jednego zespołu nad drugim co jest notabene bardzo wątpliwe bo Vetel wygrał 2 pierwsze wyścigi z wielkim szczęściem to można mówić o małym obiektywizmie.
Aeromis, 14.04.2018 13:38[!]
@Gangster
Tak? A ilu?
marios76, 14.04.2018 21:46[!]
@Gangster Spokojnie i przypomnij sobie, jak po pierwszych kwalifikacjach w sezonie, fanboye Ferrari pisali o calkowitej dominacji Mercedesa party-mode itp. itd. :)
Prawda jest taka, ze Vettel wygral dwa pierwsze wyscigi, ktorych teoretycznie nie powinien wygrac. Druga prawda jest taka, ze w Chinach Mercedes jeszcze tak zle w kwalifikacjach nie wypadl, a to dobrze nie wrozy na sezon... wlasnie GP Chin dosc dobrze pokazuje uklad stawki. Trzecia prawda, ze majac PP z taka przewaga Vettel nie ma prawa przegrac jutro wyscigu a Kimi ma wrecz obowiazek sprawic by Mercedes Hamiltona stracil co najmniej 10pkt. Czwarta prawda to poprawienie mocy Ferrari i dogonienie /przegonienie Mercedesa na torach na ktorych odstawali. Piata prawda- jezeli bolid Ferari prowadzi sie na wolnych torach tak jak w zeszly sezonie, to mistrzostwa sa pozamiatane i czas to zauwazyc. Prawda szosta- jezeli jutro bez zadnych cudow tupu RF SC itp. Mercedes tempem wysciowym objedzie Ferrari i wygra wyscig, to polowa tego co pisalem wczesniej jest do weryfikacji i poprawki ;)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca