F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2018
GP Australii
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Azerbejdżanu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Francji
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Rosji
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2018
Klasyfikacje generalne 2018
Statystyki z sezonu 2018

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Baku.
Azerbaijan Grand Prix 201829 kwietnia
Baku City Circuit
Długość toru: 6,006 km
Liczba okrążeń: 51
Pełny dystans: 306,306 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:40,593 - Lewis Hamilton (Mercedes), 2017
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:43,441 - Sebastian Vettel (Ferrari), 2017
Największa średnia prędkość wyścigu:
197,888 km/h - Nico Rosberg (Mercedes), 2016
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 1  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.77Valtteri BottasMercedes W09 EQ Power+1:44,242--26
2.3Daniel RicciardoRed Bull RB141:44,2770,0350,03524
3.11Sergio PerezForce India VJM111:45,0750,8330,79826
4.44Lewis HamiltonMercedes W09 EQ Power+1:45,2000,9580,12524
5.31Esteban OconForce India VJM111:45,2370,9950,03729
6.33Max VerstappenRed Bull RB141:45,5591,3170,32211
7.14Fernando AlonsoMcLaren MCL331:46,4652,2230,90625
8.35Siergiej SirotkinWilliams FW411:46,4802,2380,01528
9.10Pierre GaslyToro Rosso STR131:46,4922,2500,01218
10.5Sebastian VettelFerrari SF71H1:46,5132,2710,02118
11.18Lance StrollWilliams FW411:46,5902,3480,07726
12.28Brendon HartleyToro Rosso STR131:46,7472,5050,15732
13.27Nico HulkenbergRenault R.S.181:46,7492,5070,00211
14.8Romain GrosjeanHaas VF-181:46,8562,6140,10723
15.7Kimi RaikkonenFerrari SF71H1:46,8612,6190,00510
16.16Charles LeclercSauber C371:46,8752,6330,01421
17.9Marcus EricssonSauber C371:47,0732,8310,19821
18.20Kevin MagnussenHaas VF-181:47,4343,1920,36118
19.2Stoffel VandoorneMcLaren MCL331:47,9673,7250,53321
20.55Carlos SainzRenault R.S.181:48,7414,4990,77411
107% najlepszego czasu: 1:51,539

Embed from Getty Images

Valtteri Bottas uzyskał najlepszy czas okrążenia w trakcie porannego piątkowego treningu przed Grand Prix Azerbejdżanu. Na dwóch kolejnych lokatach uplasowali się Daniel Ricciardo i Sergio Perez.

Po otwarciu wyjazdu z alei serwisowej na torze szybko pojawili się wszyscy kierowcy oprócz Lewisa Hamiltona, Valtteriego Bottasa oraz Maxa Verstappena. Dziesięć minut później zawodnicy Mercedesa opuścili swoje garaże i od razu przystąpili do pokonywania pomiarowych okrążeń. Bottas ustanowił pierwszy czas weekendu – 1:49,762s, a chwilę później linię mety przeciął Hamilton, notując przy swoim nazwisku wynik na poziomie 1m52s. Kilka chwil po tym urzędujący mistrz świata podkręcił tempo, osiągając 1:47,563s. Obaj reprezentanci Srebrnych Strzał korzystali z supermiękkich opon.

Tradycyjnie nawierzchnia ulicznego toru w Baku pozostawiała wiele do życzenia, a kierowcy narzekali na niską przyczepność. Skutkowało to drobnymi problemami na dohamowaniach – wstecznego biegu musiał użyć Brendon Hartley z Toro Rosso, który skorzystał ze strefy wyjazdowej w ósmym zakręcie. Po dłuższej chwili do zawodników Mercedesa dołączyli kierowcy Red Bulla. Poza aleją serwisową przebywał także przez chwilę Lance Stroll, który jednak lekko otarł się o jedną z barier i powrócił na kontrolę bolidu do mechaników Williamsa.

Niedługo po tym na pozycję lidera przesunął się Max Verstappen, który wykręcił czas 1:46,399s. Wkrótce na drugą lokatę awansował zespołowy kolega Holendra z Red Bulla – Daniel Ricciardo. Okrążenie później Verstappen poprawił swój osobisty rekord, a na P2 wskoczył Lewis Hamilton, który także zszedł poniżej bariery 1m45s. W tyle pozostawali kierowcy Ferrari – Raikkonen zajmował piętnastą pozycję, a Vettel plasował się jedno miejsce niżej. W rozmowie ze swoim inżynierem Niemiec narzekał na kiepską przyczepność tyłu bolidu. Warto zaznaczyć, że Scuderia rozpoczęła realizację piątkowego programu na ultramiękkich oponach – Mercedes i Red Bull zdecydowały się korzystać z supermiękkiej mieszanki.

Ricciardo nie powiedział ostatniego słowa i trafił na pierwszą lokatę z rezultatem 1:45,369s. Wtedy to Verstappen stracił panowanie nad swoim RB14 dojeżdżając do szóstego zakrętu. Obracający się bolid uderzył w barierę Tecpro. Uszkodzenia nie pozwoliły 20-latkowi na powrót do pracy. Po kilkuminutowej przerwie z początku drugiego sektora zniknęły żółte flagi. Kierowcy nie spieszyli się jednak z powrotem na tor – moment ten pokrył się z upływem regulaminowych czterdziestu minut, po których zespoły musiały zwrócić Pirelli pierwsze komplety ogumienia.

O godzinie 13:50 czasu lokalnego jedynym zawodnikiem znajdującym się poza pit lane był Fernando Alonso z McLarena. Dwukrotny mistrz świata okupował szóste miejsce legitymując się czasem 1:47,436s. Hiszpan tracił prawie pół sekundy do piątego Nico Hulkenberga w Renault R.S.18. Postępów dokonywał jednak Kimi Raikkonen, który niedługo po tym trafił przed kierowcę z Oviedo.

Drobną przygodę zaliczył Hamilton – Brytyjczyk zbyt mocno opóźnił hamowanie do drugiego zakrętu i musiał skorzystać ze wstecznego biegu. Krótko po tym czterokrotny czempion F1 był już jednak nowym liderem klasyfikacji FP1 – jego wynik 1:45,200s ustanowiony na ultramiękkich oponach był o 0,169s szybszy od osiągnięcia Ricciardo.

Odpowiedź ze strony Ricciardo była natychmiastowa – Australijczyk powrócił na P1 z czasem o pięć setnych sekundy lepszym, nawet pomimo korzystania z supermiękkich opon i jeździe w bliskiej odległości za Hulkenbergiem. Na pół godziny przed zakończeniem zajęć nowym rekordem popisał się jednak na ultramiękkim ogumieniu Valtteri Bottas (1:44,242s). Niepokojące doniesienia płynęły z garażu drugiego Fina – Raikkonen został zmuszony do przedwczesnego zakończenia pracy. W jego bolidzie doszło do usterki związanej z jednostką napędową, a mechanicy przystąpili do demontażu podłogi.

Ricciardo raz jeszcze pokazał konkurencyjną dyspozycję Red Bulla. Zwycięzca GP Chin nadal miał w swoim bolidzie supermiękkie opony, a mimo tego zredukował stratę do Bottasa do poziomu 0,4s, dodatkowo ustanawiając przy tym rekord środkowego sektora. Kolejne kółko Australijczyka było jeszcze lepsze – strata do Bottasa zmalała do zaledwie 0,035s. Świetną formę prezentowali tym razem zawodnicy Force India. Ocon był piąty, a Perez trzeci. Względnie dobre czasy ustanowili także Siergiej Sirotkin i Lance Stroll, którzy znajdowali się na odpowiednio ósmym i jedenastym miejscu. Nisko plasowali się Romain Grosjean i Kevin Magnussen (miejsca czternaste i osiemnaste).


Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 40°C
Temperatura powietrza: 22°C
Prędkość wiatru: 1,2 m/s
Wilgotność powietrza: 41%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Adam1970, 27.04.2018 13:21[!]
Nagły skok mocy u Verstappena. Ileż uciechy i kolorytu daje ten zawodnik. Nie zmieni jednak swojego stylu jazdy.
Zajkos, 27.04.2018 13:55[!]
Brawo Williams'y. Może to będzie dla nich lepszy weekend.
benethor, 27.04.2018 16:14[!]
@Zajkos tak, na pewno wyciągną lepszy wynik niż czerwone ferrari i szare ferrari :P
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca