F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2018
GP Australii
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Azerbejdżanu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Francji
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Rosji
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2018
Klasyfikacje generalne 2018
Statystyki z sezonu 2018

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Baku.
Azerbaijan Grand Prix 201829 kwietnia
Baku City Circuit
Długość toru: 6,006 km
Liczba okrążeń: 51
Pełny dystans: 306,306 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:40,593 - Lewis Hamilton (Mercedes), 2017
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:43,441 - Sebastian Vettel (Ferrari), 2017
Największa średnia prędkość wyścigu:
197,888 km/h - Nico Rosberg (Mercedes), 2016
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 2  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.3Daniel RicciardoRed Bull RB141:42,795--35
2.7Kimi RaikkonenFerrari SF71H1:42,8640,0690,06933
3.33Max VerstappenRed Bull RB141:42,9110,1160,04727
4.77Valtteri BottasMercedes W09 EQ Power+1:43,5700,7750,65925
5.44Lewis HamiltonMercedes W09 EQ Power+1:43,6030,8080,03331
6.14Fernando AlonsoMcLaren MCL331:43,7000,9050,09734
7.31Esteban OconForce India VJM111:43,8141,0190,11430
8.55Carlos SainzRenault R.S.181:43,8341,0390,02036
9.20Kevin MagnussenHaas VF-181:43,9771,1820,14329
10.27Nico HulkenbergRenault R.S.181:44,0911,2960,11433
11.5Sebastian VettelFerrari SF71H1:44,1271,3320,03638
12.11Sergio PerezForce India VJM111:44,1421,3470,01531
13.8Romain GrosjeanHaas VF-181:44,4251,6300,28327
14.18Lance StrollWilliams FW411:44,4591,6640,03431
15.10Pierre GaslyToro Rosso STR131:44,7121,9170,25339
16.16Charles LeclercSauber C371:44,9402,1450,22830
17.35Siergiej SirotkinWilliams FW411:45,0072,2120,06733
18.28Brendon HartleyToro Rosso STR131:45,0512,2560,04436
19.2Stoffel VandoorneMcLaren MCL331:45,2882,4930,23729
20.9Marcus EricssonSauber C371:46,0423,2470,7549
107% najlepszego czasu: 1:49,991


Daniel Ricciardo zakończył na czele tabeli drugi piątkowy trening przed Grand Prix Azerbejdżanu. W czołowej piątce znalazły się także nazwiska Raikkonena, Verstappena, Bottasa i Hamiltona.

Podczas gdy kierowcy przygotowywali się do wyjazdu na okrążenia instalacyjne, Max Verstappen zmierzał w kierunku pomieszczeń gościnnych Red Bulla. Mechanicy austriackiego teamu kontynuowali odbudowę bolidu RB14 uszkodzonego w wyniku incydentu z porannej sesji.

Osiem minut po godzinie siedemnastej czasu lokalnego, Fernando Alonso uzyskał rezultat 1:46,093s. Na torze przebywał także Sebastian Vettel. Niemiec miał jednak wyraźne problemy z prowadzeniem się konstrukcji SF71 – najpierw wyjechał szeroko poza tor w pierwszym zakręcie, a następnie musiał ratować się wrzuceniem wstecznego biegu w wirażu numer trzy.

Po piętnastu minutach ani jednego kółka nie mieli na koncie wyłącznie Lewis Hamilton i wspomniany wcześniej Verstappen. Do ostrzejszej jazdy powoli przechodził Daniel Ricciardo – drugi z kierowców RBR wykręcił rezultat 1:43,947s, poprawiając osiągnięcie Valtteriego Bottasa z FP1. Na drugim miejscu ze stratą 1,2s znajdował się Vettel. Sfrustrowany dużym ruchem na torze był Lance Stroll. "Zawsze trafiam na innych kierowców. Nie mogę teraz przejechać czystego okrążenia" – informował przez radio Kanadyjczyk.

Gdy Hamilton w końcu pojawił się na torze bez zbędnej zwłoki pokonał szybkie kółko i wylądował na trzecim miejscu, 1,1s za Ricciardo. Kolejną próbę Brytyjczyk zmarnował, przestrzeliwując dohamowanie do wirażu numer osiem. Dwadzieścia minut po starcie treningu do pracy powrócił Verstappen. Hamilton z kolei dokonał dużych postępów – jadąc na miękkiej mieszance zbliżył się na 0,2s do przewodzącego klasyfikacji Ricciardo, który swój rekordowy wynik uzyskał podczas przejazdu na supermiękkich oponach. Na P3 awansował z kolei Esteban Ocon z Force India.

Kimi Raikkonen rozpoczął swoje szybkie kółko od rekordu w pierwszym sektorze, ale ostatecznie minął linię mety osiągając czwarty czas sesji. Nieco później na drugą lokatę przesunął się Bottas, tracąc do Ricciardo 0,5s. Verstappen mocno zblokował koła na dohamowaniu do jednego z zakrętów w pierwszym sektorze. Holender nie zjechał jednak do boksów na wymianę opon i na kolejnym okrążeniu zapewnił sobie ósmy czas. Ricciardo nadal korzystał z supermiękkich opon i podniósł poprzeczkę lidera do poziomu 1:43,512s. Verstappen także nie spuszczał tempa i po chwili był już na drugim miejscu, 0,4s za zespołowym kolegą. Stan ten nie utrzymał się zbyt długo – Bottas wyjechał na tor na ultramiękkich Pirelli PZero i ustanowił drugi czas, tracąc do lidera 0,058s.

Australijczyk także zaliczył symulację kwalifikacji – "fioletowe" ogumienie pozwoliło kierowcy z Perth umocnić się na pierwszym miejscu dzięki czasowi 1:43,017s. Strata Bottasa automatycznie wzrosła do poziomu mniej więcej 0,5s. Vettel nadal nie mógł porozumieć się ze swoim bolidem – tym razem Niemiec wyjechał poza tor w piętnastym zakręcie, marnując przejazd na ultramiękkim ogumieniu. Ricciardo nie przestawał zadziwiać swoim tempem i zszedł poniżej bariery 1m43s (1:42,816s). Wtedy to jednak na drugie miejsce przesunął się Raikkonen, z okrążeniem wolniejszym o zaledwie 0,048s.

Po przekroczeniu półmetku regulaminowego czasu FP2 zespoły zaczęły koncentrować się w większej mierze na przygotowaniach do wyścigu. Doszło jednak do pomniejszych przetasowań w klasyfikacji – Fernando Alonso znalazł się na szóstym miejscu, miesząc się w sekundzie straty do Ricciardo. Verstappen stopniowo zbliżał się do poziomu Australijczyka, ale nie był w stanie wywalczyć czasu, jaki dałby mu możliwość opuszczenia trzeciej pozycji. Tempo prezentowane przez czołową dziesiątkę było tym razem bardziej wyrównane niż w trakcie pierwszej sesji – mieściła się ona już nie w ponad 2 sekundach, a w 1,3s. Ciekawie wyglądały także porównania prędkości – Ricciardo zajmował w nich drugą pozycję (322,1 km/h). Pierwszy był Ocon (323,1 km/h).

Lider tabeli FP2 rozpoczął swój dłuższy przejazd od ultramiękkich opon, by następnie przejść na ultramiękkie. Odwrotną taktykę zastosowało Ferrari, gdzie Kimi Raikkonen pracował na miękkim, a Sebastian Vettel na supermiękkim ogumieniu. Uśredniając czasy osiągane nieco wcześniej przez czołówkę na ultramiękkich Pirelli PZero można było stwierdzić, że Verstappen, Ricciardo, Vettel i Raikkonen mieścili się w wysokich partiach 1m47s. O sekundę gorsze wyniki notowali reprezentanci Mercedesa.

Zbity był także dół TOP10, gdzie za Alonso znajdowali się Ocon, Sainz, Magnussen oraz Hulkenberg. Dopiero jedenastym czasem legitymował się Vettel. Gorzej szło po południu Williamsowi: Stroll był czternasty, a Sirotkin siedemnasty. Na samym dole tabeli po raz kolejny widniało nazwisko Stoffela Vandoorne'a. Gorszym czasem od Belga popisał się jedynie Marcus Ericsson. W ostatniej minucie Verstappen został poproszony przez inżyniera o wolny zjazd do boksów i utrzymywanie obrotów silnika poniżej poziomu 10 tysięcy na minutę.


Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 27°C
Temperatura powietrza: 19°C
Prędkość wiatru: 2,0 m/s
Wilgotność powietrza: 62%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
fitipaldi666, 27.04.2018 17:06[!]
Ale V-MAX spadła 30km/h
Sasilton, 27.04.2018 17:38[!]
Dane chyba z dupy, bo to by oznaczało ze bolidy by jechały maks 315, a Bottas z czystym torem był bliski 340. Kimi jadąc za Hmiltonem jechał 340, a Ferrari jechało na mocno skręconym silniku.
nate, 27.04.2018 18:32[!]
Dane są z punktu pomiaru prędkości. W Baku jest on zlokalizowany za ostatnim zakrętem, na wjezdzie na prostą startową. Dlatego w statystykach nie uwzględniamy realnych prędkości na dojeździe do T1, a te z punktu pomiaru. Stąd różnica.
Gzehoo92, 27.04.2018 22:00[!]
Dobrze widzieć Fernando na 6. miejscu. Tylko Stoffel coś słabo.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca