F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2018
GP Australii
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Azerbejdżanu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Francji
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Rosji
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2018
Klasyfikacje generalne 2018
Statystyki z sezonu 2018

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Baku.
Azerbaijan Grand Prix 201829 kwietnia
Baku City Circuit
Długość toru: 6,006 km
Liczba okrążeń: 51
Pełny dystans: 306,306 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:40,593 - Lewis Hamilton (Mercedes), 2017
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:43,441 - Sebastian Vettel (Ferrari), 2017
Największa średnia prędkość wyścigu:
197,888 km/h - Nico Rosberg (Mercedes), 2016
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 3  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.5Sebastian VettelFerrari SF71H1:43,091--17
2.44Lewis HamiltonMercedes W09 EQ Power+1:43,4520,3610,36116
3.7Kimi RaikkonenFerrari SF71H1:43,4930,4020,04117
4.33Max VerstappenRed Bull RB141:43,5190,4280,02617
5.77Valtteri BottasMercedes W09 EQ Power+1:43,5690,4780,05020
6.11Sergio PerezForce India VJM111:43,9360,8450,3679
7.20Kevin MagnussenHaas VF-181:43,9580,8670,02211
8.18Lance StrollWilliams FW411:44,1231,0320,1658
9.31Esteban OconForce India VJM111:44,2201,1290,09711
10.35Siergiej SirotkinWilliams FW411:44,5341,4430,3149
11.14Fernando AlonsoMcLaren MCL331:44,7631,6720,22912
12.3Daniel RicciardoRed Bull RB141:44,8611,7700,09817
13.10Pierre GaslyToro Rosso STR131:44,9051,8140,04416
14.16Charles LeclercSauber C371:45,2182,1270,31315
15.8Romain GrosjeanHaas VF-181:45,2612,1700,04312
16.55Carlos SainzRenault R.S.181:45,4322,3410,17115
17.27Nico HulkenbergRenault R.S.181:45,4562,3650,02411
18.2Stoffel VandoorneMcLaren MCL331:45,5052,4140,04913
19.9Marcus EricssonSauber C371:45,9102,8190,40517
20.28Brendon HartleyToro Rosso STR131:46,1863,0950,27611
107% najlepszego czasu: 1:50,307

Tory uliczne zawsze wymagają nieco innego typu przygotowania do kluczowych sesji. Spowodowane jest to między innymi mocno zmieniającą się przyczepnością wraz z kolejnymi przejazdami. A jak wspominali wczoraj kierowcy, pewność siebie jest kluczowa na tego typu obiektach. Dlatego też w trzecim treningu wszyscy mieli ciągle pełne ręce roboty.

W przygotowaniach jednak postanowiła nieco przeszkodzić aura. Na kwalifikacje i wyścig zapowiadana jest słoneczna pogoda, tymczasem na torze pojawiły się tuż po rozpoczęciu sesji krople deszczu. Dodatkowo temperatura asfaltu w porównaniu do wczorajszych jazd spadła o 10 stopni.

Mimo wszystko już po kilku minutach mieliśmy już w tabeli czasowej pierwsze wyniki, za sprawą Ferrari i Red Bulla. Po paru okrążeniach prowadził Vettel z czasem 1:43,176. Częstym widokiem, podobnie jak wczoraj były wyjazdy na pobocza i przyblokowane opony podczas hamowania.

Dość sporą stratę po pierwszym przejeździe miał Red Bull i Mercedes, którzy tracili około sekundy do czerwonych maszyn z Maranello. Interesującą formę prezentował Williams, gdyż Stroll meldował się w połowie treningu na szóstej lokacie. Równie zaskakująca była trzecia lokata Pereza, jednak tor w Baku zawsze przynosi tego typu niespodzianki.

Kierowcy Mercedesa na drugim przejeździe poprawili swoje wyniki, ale w dalszym ciągu znajdowali się za Ferrari, obaj tracili 0,4 sekundy, choć Hamilton miał spore problemy ze zmuszeniem opon do działania. Hamiltonowi udało się ostatecznie przeskoczyć przed Raikkonena na drugą lokatę, ale Mercedes nie prezentował się tak mocno jak po nich oczekiwano.

Na 10 minut przed końcem sesji mieliśmy pierwszą ofiarę śliskiego i zdradliwego toru w baku. W ścianę po trzecim zakręcie wbił się Siergiej Sirotkin, kompletnie rozbijając prawy przód swojego bolidu. Odłamków na trasie było na tyle dużo, że postanowiono wywiesić czerwoną flagę. Pod znakiem zapytania stanął również udział Rosjanina w kwalifikacjach, ze względu na konieczność odbudowania samochodu.

Sesja została wznowiona na 3 minuty przed końcem i większość kierowców zdecydowała się na wyjazd na tor., jednak nie zanotowano zbyt wielu awansów w tabeli, jedynie Verstappen nieco się zbliżył do Vettela.


Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 28°C
Temperatura powietrza: 23°C
Prędkość wiatru: 1,9 m/s
Wilgotność powietrza: 43%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
christoff.w, 28.04.2018 14:04[!]
Ale wczoraj Ric zszedł poniżej 1:43 (1:42.7xx)
A więc to nie jest miarodajne, tym bardziej, że Daniel nie ukończył swego szybkiego kółka... Dramaturgia musi być ;)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca