F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2018
GP Australii
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Azerbejdżanu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Francji
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Rosji
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2018
Klasyfikacje generalne 2018
Statystyki z sezonu 2018

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Baku.
Azerbaijan Grand Prix 201829 kwietnia
Baku City Circuit
Długość toru: 6,006 km
Liczba okrążeń: 51
Pełny dystans: 306,306 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:40,593 - Lewis Hamilton (Mercedes), 2017
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:43,441 - Sebastian Vettel (Ferrari), 2017
Największa średnia prędkość wyścigu:
197,888 km/h - Nico Rosberg (Mercedes), 2016
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Łączny wynik kwalifikacji
P.NrKierowcaBolidCzęść 1 (Q1)Część 2 (Q2)Część 3 (Q3)Okr. 
 P. / Czas / Okr.P. / Czas / Okr.P. / Czas / Okr. 
1.5S. VettelFerrari SF71H41:42,762761:43,015711:41,498519
2.44L. HamiltonMercedes W09 EQ Power+31:42,693721:42,676721:41,677721
3.77V. BottasMercedes W09 EQ Power+71:43,355731:42,679731:41,837721
4.3D. RicciardoRed Bull RB1451:42,8577101:43,482741:41,911620
5.33M. VerstappenRed Bull RB1421:42,642741:42,901651:41,994619
6.7K. RaikkonenFerrari SF71H11:42,538711:42,510761:42,490620
7.31E. OconForce India VJM1161:43,021651:42,967871:42,523620
8.11S. PerezForce India VJM11121:43,992781:43,366781:42,547620
9.27N. HulkenbergRenault R.S.18101:43,746871:43,232691:43,066620
10.55C. SainzRenault R.S.1881:43,426891:43,4646101:43,351620
11.18L. StrollWilliams FW41151:44,3599111:43,5857---16
12.35S. SirotkinWilliams FW41141:44,2619121:43,8868---17
13.14F. AlonsoMcLaren MCL33131:44,0108131:44,0198---16
14.16C. LeclercSauber C37111:43,75210141:44,0747---17
15.20K. MagnussenHaas VF-1891:43,6749151:44,7595---14
16.2S. VandoorneMcLaren MCL33161:44,4898------8
17.10P. GaslyToro Rosso STR13171:44,4969------9
18.9M. EricssonSauber C37181:45,54110------10
19.28B. HartleyToro Rosso STR13191:57,3545------5
20.8R. GrosjeanHaas VF-1820-2------2
Najszybsze okrążenie: Sebastian Vettel (Ferrari SF71H) - 1:41,498 w III bloku
107% najlepszego czasu w Q1: 1:49,716
 kara cofnięcia o 5 pozycji za wymianę skrzyni biegów

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Tetracampeon, 28.04.2018 16:31[!]
Najpierw zwrócę uwagę na to, że zawodnicy często opuszczali granicę toru wywołując w różnych sektorach żółte flagi(zwłaszcza w Q2). Przede wszystkim szkoda Grosjeana. Kierowcy Toro Rosso o mały włos nie wyeliminowali się wzajemnie z czasówki. Według mnie największą sensacją dzisiejszych kwalifikacji jest awans dwóch bolidów Williamsa do Q2. Vettel i Ferrari zdobyli trzecie z rzędu PP, choć liczyłem na to, że Raikkonen zdobędzie PP, niestety Fin zblokował koła w jednym zakrętów i stracił sporo czasu. Iceman znakomicie jechał w Q1 i Q2. Co ciekawe, Raikkonen jest jedynym kierowcą z pierwszej dziesiątki, który do jutrzejszego wyścigu wystartuje na supermiękkich oponach(pozostali z czołówki na ultramiękkich). Ruch taktyczny Fina może jutro okazać się kluczowy. Lewis i Valtteri dawali z siebie wszystko, tempo Red Bulla gorsze niż podczas sesji treningowych. Jutro zapowiadają się spore emocje, więc radzę obejrzeć wyścig, bo warto. :-)
Kamil281088, 28.04.2018 17:09[!]
Chyba oglądałem inne kwalifikacje, RAI w końcówce Q2 musiał pojechać na Ultra Softach, gdyż nie dał rady złożyć okrążenia na Super Softach, a w konsekwencji nie awansowałby do Q3. A w Q3 zrobił to samo, ani pierwszy ani drugi przejazd nie były dobre i skończył tam gdzie skończył.
Aeromis, 28.04.2018 22:38[!]
Warta uwagi roszada w drugiej lidze. Ogromny skok formy bolidów z Mercedesem na pokładzie, najprawdopodobniej będzie to więc bardzo jednorazowy skok i nie ma co liczyć na utrzymanie formy w dalszej części sezonu, co najwyżej na torach w jakiś sposób podobnych. Kierowcy Williamsa dziś jeździli słabiutko popełniając błąd za błędem a i tak zajęli 11 i 12 miejsce. Kierowcy Force India na luzaku z ponad pół sekundową przewagą nad Renault. Zupełnie inaczej w drugiej lidze z Ferrari - najwyżej Leclerc i choć można to uznać za sukces kierowcy to nie sądzę aby był powody do zadowolenia w kontekście długofalowym.
Świetnie Vettel, Hamilton i Hulkenberg.
Ciekaw jestem, czy Vettel na tym torze także będzie próbował od razu zablokować Lewisa, zepchnie go na Bottasa i skończy się podobnie jak w Singapurze z VER i RAI.
bartoszcze, 28.04.2018 23:04[!]
@Tetracampeon
To nie ruch taktyczny tylko spłaszczenie supermiękkiej po zablokowaniu hamulców. Nawet gdyby wszedł na supermiękkich do Q3, to w wyścigu byłoby mu trudno.
+AS+, 28.04.2018 23:25[!]
Ktoś mi może pomóc zrozumieć czemu np Alonso uzyskał w czasówce gorszy czas niż w drugim treningu? Pod względem przyczepności przecież na torze były lepsze warunki. Coś oprócz wiatru mogło być decydujące? (nie wiem tez na jakich oponach wykręcił oba okrążenia) Bo zwyczajnie nie rozumiem, czemu po obiecujacych treningach, chyba jako jedyny w stawce nie mial progresu pod wzgledem uzyskanego czasu.
Adakar, 29.04.2018 11:51[!]
Cytat +AS+ :
Ktoś mi może pomóc zrozumieć czemu np Alonso uzyskał w czasówce gorszy czas niż w drugim treningu?


Kwestia znalezienia miejsca na torze, dwa moze jakieś błędy się wkradły i nie mogł złapać tempa.
No i nawet jakby walnał to 43.7 zamiast 44.0 to ledwie o 1 pozycje by go podbiło w górę. Marny progres za wyszarpanie aż 0.3 sek lepszego czasu.
Williamsy chyba wszystkich zaskoczyły, ze tuz za TOP10 sie wbiły. Normalnie tam byłby właśnie Ferdek.

Ja bym spojrzał na co innego. Patrz na C.Leclerca. Facet moze dzis zdobyć punkt. Ma sesja w sesję top speedy na prostej. Spoiler to tam chyba ma ujemne wartości ustawione. W Q1 zrobił LEPSZY czas niz w Q2 (!) Gdyby ten czas powtórzył byłby przed Fernando i Sirotkinem na P12 w qualu ...
+AS+, 29.04.2018 12:02[!]
@Adakar ciekawe spostrzeżenie. Swoją droga sam strasznie kibicuje Monakijczykowi i jedyne co, to widzę ze popełnia jeszcze dużo błędów wynikających z nieprzystosowania się do F1, ale jak się ich wyzbędzie, to kto wie o co będzie zdolny walczyć.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca