F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2018
GP Australii
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Azerbejdżanu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Francji
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Rosji
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2018
Klasyfikacje generalne 2018
Statystyki z sezonu 2018

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Baku.
Azerbaijan Grand Prix 201829 kwietnia
Baku City Circuit
Długość toru: 6,006 km
Liczba okrążeń: 51
Pełny dystans: 306,306 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:40,593 - Lewis Hamilton (Mercedes), 2017
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:43,441 - Sebastian Vettel (Ferrari), 2017
Największa średnia prędkość wyścigu:
197,888 km/h - Nico Rosberg (Mercedes), 2016
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis kwalifikacji  [  T-  |  T+  ]
Tory uliczne często dają możliwość walki nie tylko czołowym ekipom. Na śliskich i trudnych pętlach dużo większe znaczenie mają umiejętności kierowcy. Dodatkowo w Baku długie proste faworyzują Mercedesa i dało się to odczuć w dzisiejszych ostatecznych wynikach.

Q1

Pierwsza część czasówki rozpoczęła się od dobrej informacji dla kibiców Williamsa, gdyż ekipa uporała się z odbudowaniem samochodu Sirotkina po jego kraksie w trzecim treningu. Nad torem wisiały tymczasem ciężkie chmury, choć prognozy nie zapowiadały opadów. Mimo wszystko nikt nie czekał z pierwszym przejazdem i kierowcy szybko pojawili się na torze. Nieco wstrzymali się tylko kierowcy Red Bulla oraz Perez.

Problemy już na pierwszym kółku zaliczył Romain Grosjean, u którego awarii uległa skrzynia biegów. Francuz musiał się zatrzymać i był to dla niego koniec kwalifikacji. Na torze przez chwilę powiewały żółte flagi. Tymczasem tor w Baku był na tyle śliski, iż kierowcy zostawali na nieco więcej kółek by wykręci swoje najlepsze czasy. Prym wiodło Ferrari, na czele meldował się Raikkonen, który po kilku okrążeniach meldował się z czasem 1:42,538.

Specyfika toru sprawiła, iż kierowcy zdecydowali się na jeden długi przejazd. W związku z tym na tyle stawki trwała intensywna walka między Sauberem, Williamsem, Toro Rosso i Vandoornem z McLarena. Pomiędzy kierowcami Toro Rosso znowu doszło do incydentu, Hartley znacznie zwolnił i niemal rozbił go Gasly. Nowozelandczyk miał problemy z samochodem i dla niego również był to koniec czasówki. W ostatniej chwili spod gilotyny uciekł Stroll, spychając Vandoorne'a na 16 miejsce i eliminując go z walki, a odpadli jeszcze Gasly i Ericsson.

Q2

Wielka trójka czyli Mercedes, Red Bull i Ferrari zdecydowała się na Q2 założyć supermiękkie opony. Z ich przyczepnością przeliczył się Hamilton, który przestrzelił jeden z zakrętów i niemal uderzył w bandy. Po pierwszym szybkim kółku najszybszy był Bottas z wynikiem 1:42,679, a za nim meldował się Verstappen i Vettel. Przygodę zaliczył tymczasem Raikkonen wyjeżdżając na pobocze ale udało mu się wrócić na tor.

Kolejnym liderem tabeli był Hamilton, wyprzedzając Bottasa o 0,003 sekundy. Tymczasem jak zwykle walka o wejście do Q3 w środku stawki była niezwykle zacięta. W międzyczasie na czoło wskoczył Raikkonen na ultramiękkich oponach. Bardzo dobre czasy wykręciło Force India, ale również Williams pokonywał konkurencyjne okrążenia.

Ostatecznie odpadli kolejno: Stroll, Sirotkin, Alonso, Leclerc i Magnussen.

Q3

W związku z trudnym rozgrzewaniem opon w ostatniej części czasówki zespoły niemal od razu wypuściły zawodników na tor. Tym razem już każdy jechał na ultramiękkich oponach. W tej części kilka ekip zastosowało inną taktykę i wykonało krótszy przejazd. Prowadził po nim Vettel z przewagą 0,3 sekundy na Hamiltonem i 0,4 nad Bottasem. Dalej mieliśmy Red Bulla z Verstappenem na czwartym miejscu. Dopiero szósty był Raikkonen.

Na dwie minuty przed końcem kwalifikacji na tor wyjechała cała dziesiątka, by spróbować jeszcze jednego szybkiego kółka. Hamilton się nieco poprawił ale nie wystarczyło to, by przeskoczyć Vettela i to Niemiec mógł się cieszyć ze zdobycia pole position, gdyż Red Bull również nie był w stanie nawiązać walki z Ferrari. Bliski pokonania Vettela był Raikkonen, ale w trzecim sektorze popełnił ogromny błąd i stracił na nim ponad sekundę, kończąc kwalifikacje na szóstym miejscu. Dlaej mieliśmy dwóch kierowców Force India i Renault.

Tym samym Mercedes ponownie będzie musiał ostro walczyć o zwycięstwo, gdyż przewaga którą mieli na początku sezonu wyparowała bezpowrotnie. Jednak Srebrne Strzały nie poddadzą się do końca, a za nimi czai się jeszcze Red Bull, który wczoraj prezentował naprawdę mocne tempo wyścigowe.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 28°C
Temperatura powietrza: 23°C
Prędkość wiatru: 1,9 m/s
Wilgotność powietrza: 43%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
bartoszcze, 28.04.2018 16:12[!]
Ależ Kimiego rzuciło na tym wyjściu z szesnastki, kiedy jechał w tempie na PP.
Yurek, 28.04.2018 16:27[!]
Cytat bartoszcze :
Ależ Kimiego rzuciło na tym wyjściu z szesnastki, kiedy jechał w tempie na PP.

Z deczka mnie to podłamało.
idylla, 28.04.2018 16:32[!]
Cytując klasyka "Już był w ogródku, już witał się z ........", ostatnio gdzieś Kimiemu nie wychodzą 3 sektory. Może za bardzo chce.
mich909090, 28.04.2018 16:36[!]
To pewnie ta 3 łopatka w bolidzie Vettela służy do spowalniania Kimiego w 3 sektorze :D
RY2N, 28.04.2018 16:39[!]
pięknie przeszedł dwa pierwsze sektory trzeba przyznać
natomiast to ratowanie w 16-tce pokazało, ze refleks już nie ten, za głębokie kontry założył
Pietrek, 28.04.2018 16:50[!]
Sebastian Vettel, wspaniała robota, masz fantastyczny samochód, jutro na starcie rób wszystko aby upodlić Merca, nie daj się wyprzedzić Srebrnym Strzałom. Oby Red Bull też jutro dał popalić Mercom. Szkoda tylko błędu Raikkonena, byłby dublet w kwalifikacjach. Dawaj do przodu Seb, gaz w podłogę. Forza Ferrari!
rocque, 28.04.2018 17:06[!]
Biedny Raikkonen - on już tak bardzo chciałby odejść, a niedobre Ferrari mu nie pozwala.
mich909090, 28.04.2018 18:38[!]
@Pietrek
Jutro Mercedes upodli osamotnionego Vettela. Podetną go jak w Chinach.
magiel666, 28.04.2018 19:16[!]
@mich909090
Z tym ze sam Kimi mówi o swoich błędach, o tym że za bardzo ciśnie. Czyli to nie to.
To raczej opcja uruchamiania trybu "narowisty tył w bolidzie #7"
Zomo, 29.04.2018 00:28[!]
@magiel666 - raczej opcja "brak poprawki na wiatr w zakrecie 16". Tam wyjezdza sie z aleji wysokich budynkow prosto na otwarty plac prowadzacy do przystani jachtowej. Jak juz ktos napisal, Hulkenberg zaliczyl tam spina w 2016, kto wie czy jutro tez tam kogos wiatr nie poniesie ?

http://eurasia.tr...us/azneft_square.jpg
SweetF1, 29.04.2018 01:18[!]
@Zomo
To juz dzisiaj! Ale bedzie walka!
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca