F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2018
GP Australii
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Azerbejdżanu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Francji
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Rosji
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2018
Klasyfikacje generalne 2018
Statystyki z sezonu 2018

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Catalunya.
Gran Premio de España Emirates 201813 maja
Circuit de Barcelona-Catalunya
Długość toru: 4,655 km
Liczba okrążeń: 66
Pełny dystans: 307,104 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:19,149 - Lewis Hamilton (Mercedes), 2017
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:21,670 - Kimi Raikkonen (Ferrari), 2008
Największa średnia prędkość wyścigu:
198,102 km/h - Felipe Massa (Ferrari), 2007
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis wyścigu  [  T-  |  T+  ]
Tor pod Barceloną nigdy nie słynął z ułatwiania rywalizacji zawodnikom, jednak to nie oznacza, że nigdy nie odbyły się tu ciekawe zawody. Tym bardziej na to się dziś zapowiadało po ogłoszeniu, iż szansa opadów wynosi aż 80%. Ostatecznie nie był to najbardziej porywający wyścig tego roku, choć nie zabrakło kilku niespodzianek.

"Popis" Grosjeana na starcie

Dzisiejszy dzień w Hiszpanii nie był zbyt gorący i wyścig rozpoczął się przy temperaturze 15 stopni. Z czołowej dziesiątki tylko Alonso ruszał na supermiękkich oponach, reszta zawodników na miękkich. Hamilton zaliczył dobry start, ale jeszcze lepszy Vettel, który przeskoczył Bottasa na drugim miejscu. Jednak walka nie trwała długo, gdyż w trzecim zakręcie efektownie rozbił swoich rywali Grosjean, wyjeżdżając szeroko, dodając gazu i pakując się wprost w swoich kolegów. Ucierpieli na tym Hulkenberg i Gasly, dla których był to koniec ścigania.

Na torze pojawił się samochód bezpieczeństwa, a zyskał na tym Leclerc wskakując na dziewiąte miejsce. Alonso spadł na jedenaste, a Vandoorne jeszcze niżej, dodatkowo popełnił błąd przy powrocie z pobocza w drugim zakręcie, za co później otrzymał karę.

Po szóstym kółku zjechał samochód bezpieczeństwa i Hamilton odjechał spokojnie stawce. Alonso od zewnętrznej wyprzedził Ocona wskakując do czołowej dziesiątki. Kolejne kółka przebiegały spokojnie aż na 18 rundzie zjechał Vettel, aczkolwiek Ferrari popełniło mały błąd w obliczeniach i wyjechał za Magnussenem, w tym czasie Bottas zwietrzył szansę i zaczął mocno naciskać.

Bottas prawie wyprzedza Vettela

Kierowca Mercedesa miał Vettela na widelcu ale jego ekipa wykonała bardzo długi postój i wyjechał za Vettelem, który właśnie uporał się z Magnussenem. Tuż po kolejnych postojach problem zaliczył Kimi Raikkonen, który ostatecznie musiał zjechać do garażu i zakończyć rywalizację. Hamilton zjechał chwilę później, na 26 kółku i wyjechał pomiędzy Red Bullami.

Czerwone byki mocno przedłużyły swój przejazd i zjechały kolejno na 34 i 35 kółku. Jako ostatni u mechaników zjawił się Ericsson na 37. okrążeniu i wszyscy mieli już zaliczone postoje. Tymczasem na 41. okrążeniu ducha wyzionął silnik w bolidzie Estebana Ocona i musiał zaparkować na poboczu co spowodowało wirtualną neutralizację.

Zagadkowa decyzja Ferrari

W tym czasie do boksów został wezwany Vettel i wszyscy zastanawiali się o co chodzi w tej zagrywce. Niemiec wyjechał za Verstappenem na czwartym miejscu i jasnym było, że będzie musiał się z nim uporać na torze, co pod Barceloną było praktycznie niemożliwe. Max jednak chciał dołożyć się jak zwykle do dramaturgii i wjechał w Williamsa podczas neutralizacji uszkadzając swoje przednie skrzydło. Na szczęście okazało się, że nie miało to większego wpływu na balans i tempo samochodu Holendra.

Koniec wirtualnej neutralizacji wykorzystał Alonso wyprzedzając Leclerca i kolejne okrążenia to już zwykła procesja do mety, którą przerwał jedynie Perez, odbierając Leclercowi dziewiąte miejsce. W tym czasie jeszcze Vandoorne zaliczył awarię i musiał się zatrzymać na torze.

Tak zakończył się dzisiejsze zawody i Hamilton bez problemów wjechał na metę daleko przed Bottasem i Verstappenem. Dzięki temu Anglik znacznie powiększył przewagę w klasyfikacji generalnej i w świetnym stylu rozpoczął europejską część sezonu. My tymczasem już teraz zapraszamy na kolejne zmagania, które odbędą się na ulicach księstwa Monako.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 30°C
Temperatura powietrza: 16°C
Prędkość wiatru: 1,1 m/s
Wilgotność powietrza: 54%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
WooQash, 13.05.2018 17:15[!]
Może mi ktoś wyjaśnić co zrobił Grosjean? Wpadł w poślizg - ok, ale po co On dodawał tyle gazu? Według mnie Grosjean dzisiaj odwalił manianę i powinien dostać punkty i/lub reprymendę, bo zrobił niepotrzebnie barierę dymną, przez co wyeliminował 2-ch innych kierowców. I tak, wyeliminował, bo gdyby nie dodał gazu to zatrzymałby się na boku, a nie wtaczał się na sam środek drogi tworząc jeszcze białego flash'a. Liczę, że sędziowie nagrodzą go za tą głupią decyzję, bo to nie był już incydent wyścigowy.
macko93, 13.05.2018 17:21[!]
@WooQash Prawdopodobnie Magnussen (znowu on...) wykonywał kontrę i Groszek przez to wpadł w poślizg.
WooQash, 13.05.2018 17:31[!]
No dobra, wpadł w poślizg, to wiemy wszyscy. Nie ważne dlaczego, ale dlaczego dodał ten gaz? Po co? Zwłaszcza tyle.
dejacek, 13.05.2018 17:39[!]
według mnie Grosjean już nie jest początkującym kierowcą, któremu wiele się wybacza. Wygłupił się dziś strasznie i powinien za to dostać wykluczenie przynajmniej na 1 wyścig żeby sobie parę rzeczy przemyślał...
macko93, 13.05.2018 17:39[!]
@WooQash Zobaczysz jak to zinterpertują sędziowie, bo analizują tą sytuację z 1 kółka.

@dejacek Znowu wykluczenie? Przypominam, że Grosjean już raz wyleciał na 1 wyścig - wtedy nie było punktów karnych - za gigantyczny karambol na 1 kółku w GP Belgii 6 lat temu.
paymey852, 13.05.2018 18:05[!]
Grosjean w Belgi nie zasłużył na wykluczenie ale teraz jak najbardziej.
piro, 13.05.2018 18:22[!]
@WooQash Dodał tle gazu ponieważ próbował ratować się z uślizgu i wyprostować samochód. Paul tłumaczył to w trakcie transmisji. To że nie powinno się tego robić podczas jazdy w zbitej grupie też dodał.
marios76, 13.05.2018 18:51[!]
Oj pomylil gaz z hamulcem :) Przegial po całości, napalil sie na wynik i glowa za goraca w polaczeniu z kiepskimi umiejetnosciami, zaowocowaly... Sam nie potrafi jezdzic, w tloku nie potrafi, nawet za SC nie potrafi. Jak pisalem przed.sezonem koniec kariery jest nieuchronny. Jak mi szkoda Haasa :/
WooQash, 13.05.2018 18:51[!]
Tak się ratował, że wtranżolił się na sam środek? Lepiej chyba było tego nie ratować, obróćić się bokiem czy tyłem ale na boku.
marios76, 13.05.2018 19:47[!]
@WooQash po hamulcach i by sam wylecial na zwir. Zadnych konsekwencji. Moze by nawet wyjechal?
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca