F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2018
GP Australii
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Azerbejdżanu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Francji
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Rosji
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2018
Klasyfikacje generalne 2018
Statystyki z sezonu 2018

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Catalunya.
Gran Premio de España Emirates 201813 maja
Circuit de Barcelona-Catalunya
Długość toru: 4,655 km
Liczba okrążeń: 66
Pełny dystans: 307,104 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:19,149 - Lewis Hamilton (Mercedes), 2017
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:21,670 - Kimi Raikkonen (Ferrari), 2008
Największa średnia prędkość wyścigu:
198,102 km/h - Felipe Massa (Ferrari), 2007
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 1  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.77Valtteri BottasMercedes W09 EQ Power+1:18,148--32
2.44Lewis HamiltonMercedes W09 EQ Power+1:18,9970,8490,84922
3.5Sebastian VettelFerrari SF71H1:19,0980,9500,10124
4.33Max VerstappenRed Bull RB141:19,1871,0390,08926
5.7Kimi RaikkonenFerrari SF71H1:19,4991,3510,31219
6.14Fernando AlonsoMcLaren MCL331:19,8581,7100,35926
7.3Daniel RicciardoRed Bull RB141:19,8711,7230,01311
8.8Romain GrosjeanHaas VF-181:19,9061,7580,03524
9.2Stoffel VandoorneMcLaren MCL331:20,0831,9350,17728
10.10Pierre GaslyToro Rosso STR131:20,5082,3600,42529
11.20Kevin MagnussenHaas VF-181:20,6372,4890,12928
12.16Charles LeclercSauber C371:20,6652,5170,02823
13.11Sergio PerezForce India VJM111:20,9242,7760,25936
14.9Marcus EricssonSauber C371:20,9842,8360,06018
15.55Carlos SainzRenault R.S.181:21,0532,9050,06928
16.31Esteban OconForce India VJM111:21,1442,9960,09127
17.27Nico HulkenbergRenault R.S.181:21,1593,0110,01526
18.28Brendon HartleyToro Rosso STR131:21,3733,2250,21428
19.40Robert KubicaWilliams FW411:21,5103,3620,13724
20.18Lance StrollWilliams FW411:22,7564,6081,24615
107% najlepszego czasu: 1:23,618

Embed from Getty Images

Valtteri Bottas popisał się najlepszym czasem okrążenia w trakcie porannego piątkowego treningu przed Grand Prix Hiszpanii. Współpracujący z Williamsem Robert Kubica pokonał 24 okrążenia i uzyskał 19. rezultat.

Kubica był jednym z pierwszych kierowców, którzy opuścili aleję serwisową po starcie sesji. Polak wyjechał na tor na pośredniej mieszance i pokonał jedno okrążenie instalacyjne budząc poruszenie wśród widocznych na torze grup polskich kibiców. McLaren od samego początku treningu sprawdzał funkcjonowanie nowego pakietu aerodynamicznego bolidu MCL33, o czymś świadczyły ślady farby flow-viz. Po dziesięciu minutach jedynymi zawodnikami, którzy nie mieli na swoim koncie ani jednego kółka byli Lewis Hamilton, Valtteri Bottas oraz Max Verstappen.

Piętnaście minut po starcie sesji do pracy zabrała się spora grupa kierowców. Na torze przebywali Ocon, Alonso, Vandoorne, Raikkonen oraz Kubica. Swoje pierwsze pomiarowe kółko krakowianin pokonał w tempie 1:,24,278s. W tym czasie liderem klasyfikacji był Raikkonen z czasem 1:20,336s. Znajdujący się na drugiej pozycji Alonso zaliczył z kolei niegroźny wyjazd na asfaltowe pobocze z trzynastego zakrętu. Około godziny 11:20 realizację programu Srebrnych Strzał rozpoczęli Bottas i Hamilton. Pięć minut później Sebastian Vettel stracił kontrolę nad tyłem swojego Ferrari SF71H i obrócił swój bolid na wyjeździe z T13. Problemy mieli także Bottas, Perez oraz Ericsson, którzy unikając poważniejszych konsekwencji wyjeżdżali poza tor w wirażach trzeciego sektora.

Niedługo później Hamilton poprawił najlepszy rezultat schodząc do poziomu 1:18,997s przy wykorzystaniu miękkiego ogumienia. Od razu po tym lepszym rezultatem popisał się Bottas (1:18,703s). Tymczasem kolejne żółte flagi pojawiały się w piątym zakręcie – najpierw ze żwirowej pułapki skorzystał Brendon Hartley, a następnie w jego ślady dwukrotnie poszedł Romain Grosjean. Francuz zgłaszał swojemu zespołowi problemy z przyczepnością przedniej osi. Po upływie 30 minut najwięcej okrążeń mieli na koncie Alonso, Vandoorne i Perez (po 11). O jedno kółko mniej pokonał Kubica, który z dorobkiem dziesięciu kółek i czasem 1:23,259s plasowł się na osiemnastej lokacie. Pozycję niżej znajdował się Lance Stroll z wynikiem 1:24,077s.

O godzinie 11:36 ogłoszono wirtualną neutralizację w związku z incydentem z udziałem Daniela Ricciardo. Australijczyk uderzył w bandę w piątym zakręcie i nie był w stanie powrócić do alei serwisowej ze względu na uszkodzony lewy przód bolidu. Przeniesienie RB14 na lawetę potrwało około siedem minut. Moment ten zbiegł się jednak w czasie z obowiązkiem przekazania Pirelli pierwszych kompletów ogumienia – kierowcy nie spieszyli się więc z powrotem do pracy. W pierwszym komentarzu Christian Horner stwierdził: „Jest trochę wietrznie. Niestety Daniel przekonał się o tym na własnej skórze. Nie jest idealnie – straci resztę sesji. Myślę, że wiatr jest dużym problemem, szczególnie podmuchy z tyłu. Obecne bolidy są na nie bardzo wyczulone”.

Bliżej południa na torze znajdowało się coraz więcej bolidów. Wiele zespołów rozpoczynało także pracę z supermiękką mieszanką. W tym samym czasie w garażu Ferrari mechanicy wymieniali podłogę w SF71H Raikkonena. Podczas gdy wśród stawki panowała tendencja do testowania bardziej miękkich mieszanek, Hamilton opuścił garaż Mercedesa na pośrednim ogumieniu. Po raz kolejny z dobrej strony prezentował się Haas: Grosjean był dziesiąty, a Kevin Magnussen jedenasty. Mocne tempo prezentował także plasujący się na P9 Pierre Gasly. Nieco z tyłu pozostawali kierowcy Force India.

Pół godziny przed końcem zajęć Kubica obrócił swojego Williamsa w trzynastym zakręcie. Kilka chwil później zespołowy kolega Polaka, Lance Stroll, zakopał swój bolid w żwirowej pułapce okalającej T5, powodując tym samym kolejną wirtualną neutralizację. Tym razem okres żółtych flag był krótszy – z tego względu Bottas, Perez i Kubica zdecydowali się na pozostanie na torze. Niedługo później Bottas podniósł poprzeczkę wykręcając 1:18,148s, a Kubica powrócił przed Lance'a Strolla dzięki wynikowi 1:22,205s, jaki następnie poprawił na 1:21,510s. Bolid Williamsa sprawiał wrażenie bardzo trudnego w prowadzeniu. Wszystko wskazywało na to, że stajnię z Grove czeka kolejny bardzo wymagający weekend. Zupełnie inne nastroje panowały zapewne w McLarenie: Alonso był szósty, a Vandoorne dziewiąty.

W takcie finałowego kwadransa w tabeli nie doszło do żadnych poważniejszych przetasowań. Na tor wyjechał Marcus Ericsson, który stracił sporą część zajęć z powodu bliżej nieokreślonej przez Saubera usterki technicznej. Wkrótce po tym Szwed awansował na osiemnaste miejsce, spychając na dwie ostatnie lokaty kierowców Williamsa: Kubicę i Strolla. Kolejne próby przyniosły Ericssonowi awans na czternastą pozycję. Kolejne kontrowersje wzbudził Magnussen, który na okrążeniu zjazdowym niebezpiecznie spowolnił Charlesa Leclerca.


Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 35°C
Temperatura powietrza: 22°C
Prędkość wiatru: 1,9 m/s
Wilgotność powietrza: 52%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
ExiooPL, 11.05.2018 13:05[!]
Przez te podmuchy wiatru z tyłu kilku kierowców obróciło w zakręcie, może być ciekawie w wyścigu jeżeli sobie z tym nie poradzą.
piro, 11.05.2018 13:14[!]
Wiem że to tylko pierwszy trening ale naprawdę mam nadzieję że McLaren pokaże się z dobrej strony w ten weekend :)

PS. już prawie 15 min po sesji a jeszcze nie ma komentarzy na temat tego jak Kubica pokonał Strolla :D
teambuktu, 11.05.2018 13:16[!]
@piro miażdżąco ;)
proszę bardzo.
Tetracampeon, 11.05.2018 13:26[!]
Przewaga Merca - miodzio. :-)
qqryq, 11.05.2018 13:30[!]
@piro a czego się spodziewałeś po Kubicy. Dla mnie to żadna niespodzianka. Kubica skończył się w dniu nieszczęsnego rajdu.
benethor, 11.05.2018 13:31[!]
@piro wynik Alonso w zeszłym roku dałby mu P6 w qualu. Tyle, że Mercedesy sa już sekunde szybsze niż rok temu
kumien, 11.05.2018 13:40[!]
Ferrari i tak odkręci kurek w 3 treningu. A u Williamsa nowe części chyba nie działają tak jak powinny.
rno2, 11.05.2018 13:47[!]
Uwielbiam to wyciąganie głębokich wniosków po pierwszym treningu...
kumien, 11.05.2018 13:58[!]
Cezary Gutowski @CezaryGutowski
„Wiedzieliśmy, że będzie ciężko, ale to, co odkryliśmy było szokujące. Mimo to, choć było tak trudno, czułem się komfortowo. W niektórych miejscach byłem zdziwiony, jak fatalnie prowadzi się to auto. Dobra nauka dla mnie.” RK

Jednak jest dramat. Zobaczymy czy Robert będzie w stanie pomóc w ogarnięciu tej tragedii.
MairJ23, 11.05.2018 14:07[!]
@kumien Robert zabierze bolid do swojego garazu pod Krakowem i poprawi co trzeba. Jasne.
Co on moze pomoc ? Musialby jezdzic tym zlomem przez miesiac codziennie i miec 150 inzynierow reagujacych na wskazowki z 10 drukarkami 3d pracujacymi 24 h/dobe.
Bez przesady....
Nawet jego przewaga nad Strollem nic nie mowi. Nie wiadomo nad czym Kanadyjczyk pracowal i jak porownywac ich czasy
bolekse, 11.05.2018 14:35[!]
Trzeba przyznać, że McLarenowi dość lekkostrawnie przeszedł nowy przód bolidu, spodziewałem się dużych problemów ze zgraniem tego z bolidem a tymczasem nie jest źle. Pytanie czy to ciągle próby i jest w tym ogromny potencjał czy od razu wszystko zagrało i po prostu wysuną się na 4 miejsce w stawce.

Wiem, że to tylko trening ale tym bardziej spodziewałbym sie McLarena na dnie testującego tylko nowe rozwiązania
the flying finn, 11.05.2018 14:51[!]
A odniesieniu do wniosków w sprawie McLarena:
W pierwszym treningu przed GP Australii strata Alonso do najlepszego czasu to 1,870 sek.,
W drugim treningu przed GP Australii strata Alonso do najlepszego czasu to 1,269 sek.,
Wyniki treningu 3. niewiele nam powiedzą,
W kwalifikacjach do GP Australii strata Alonso do lidera to ok. 1,7 sek.
W pierwszym treningu przed GP Hiszpanii strata Alonso do najlepszego czasu to 1,710 sek.

Ja jednak bym to oceniał w niedzielę ok. 17.00. Albo wręcz jesienią.
teambuktu, 11.05.2018 15:01[!]
@MairJ23
oczywiście Kub, nie sprawi, że zaczną wygrywać ale jest kierowcą rozwojowym więc zespół oczekuje od niego, że jakoś pomoże w ogarnięciu tej żenady. pewnie zresztą bardziej jazdami w przyszłym tygodniu niż dzisiaj. myślę, że mają to jakoś przemyślane lepiej niż zabieranie bolidu do Krakowa ;)

co do czasów to oczywiście nie wiemy za wiele. wiemy za to, że jak wyjechali ze Strollem na tych samych oponach i na tyle samo okrążeń to Kub był szybszy. jak było z obciążeniem paliwem to się nie dowiemy więc trudno cokolwiek wyrokować. mnie to jednak umiarkowanie cieszy, że był szybszy po przesiadce z symulatora do bolidu od kolesia, który przejechał tym rzęchem już parę wyścigów.
wyobraź sobie teraz co by było gdyby był wolniejszy. ilu by się obudziło hejterków żeby napisać jak to się skończył (chociaż też nie byłoby wiadomo jaki mieli program).
juutuu, 11.05.2018 16:22[!]
Aż przykro patrzeć na tą tabelę :(
marios76, 11.05.2018 16:58[!]
@teambuktu Kubica juz wczoraj powiedzial, ze potencjalu nie widzi. Glowny projektant na bruku... dzis powie, ze mogl gdzies sekunde urwac... dwoch kierowcow na bruku? ;)

@MairJ23 Jezeli czasy w ogole nic nie mowia, znaczy ze jutro na PP mamy Erickssona a w niedziele Gasly z Sirotkinem walcza o zwycięstwo? ;) Czy moze jednak czasy sa jakaa wykladnia? Przyblizona, ale jednak...
mbwrobel, 11.05.2018 17:30[!]
@MajrJ23 - a co o bolidzie powiedział SIR i STR? Wsadzili ich do bolidu i kazali jechać najlepiej jak potrafią, a oni po prostu jadą. Diagnoza dlaczego bolid się zachowuje tak, jak się zachowuje, leży już poza ich zakresem percepcji. Mają tyle do powiedzenia o aucie, co pasażer o taksówce, która go wiezie. Jak to możliwe, że po kilku wyścigach Kubica był bardziej zszokowany problemami z prowadzeniem się bolidu, niż po przedsezonowych testach? Gdzie jest feedback od etatowych kierowców wyścigowych?
MairJ23, 11.05.2018 17:32[!]
@marios76 @teambuktu oczywiście że czasy wskazuja na przewage Roberta nad Strollem. Ale w jakim stopniu to juz spekulacje.
Natomiast to co się dzieje ogólnie w Williamsie to masakra. Nie mam pojęcia jak oni sie z tego wydostaną.
Chcialbym widzieć Roberta w bolidzie w fotelu wyscigowym. Łezka się w oku zakręciła jak pokazali go pierwszego na SKY jak sie FP1 transmisja zaczęła.
Może takie jego występy pokażą innym ze to nadal bardzo konkurencyjny kierowca i go ktoś zatrudni. Czego mu z całego serca życzę.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca