F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2018
GP Australii
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Azerbejdżanu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Francji
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Rosji
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2018
Klasyfikacje generalne 2018
Statystyki z sezonu 2018

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Catalunya.
Gran Premio de España Emirates 201813 maja
Circuit de Barcelona-Catalunya
Długość toru: 4,655 km
Liczba okrążeń: 66
Pełny dystans: 307,104 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:19,149 - Lewis Hamilton (Mercedes), 2017
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:21,670 - Kimi Raikkonen (Ferrari), 2008
Największa średnia prędkość wyścigu:
198,102 km/h - Felipe Massa (Ferrari), 2007
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 2  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.44Lewis HamiltonMercedes W09 EQ Power+1:18,259--39
2.3Daniel RicciardoRed Bull RB141:18,3920,1330,13341
3.33Max VerstappenRed Bull RB141:18,5330,2740,14139
4.5Sebastian VettelFerrari SF71H1:18,5850,3260,05234
5.77Valtteri BottasMercedes W09 EQ Power+1:18,6110,3520,02639
6.7Kimi RaikkonenFerrari SF71H1:18,8290,5700,21816
7.8Romain GrosjeanHaas VF-181:19,5791,3200,75024
8.20Kevin MagnussenHaas VF-181:19,6431,3840,06439
9.2Stoffel VandoorneMcLaren MCL331:19,7221,4630,07932
10.11Sergio PerezForce India VJM111:19,9621,7030,24028
11.31Esteban OconForce India VJM111:20,0241,7650,06238
12.14Fernando AlonsoMcLaren MCL331:20,0351,7760,01135
13.27Nico HulkenbergRenault R.S.181:20,1831,9240,14843
14.10Pierre GaslyToro Rosso STR131:20,3732,1140,19032
15.9Marcus EricssonSauber C371:20,5012,2420,12837
16.16Charles LeclercSauber C371:20,5142,2550,01329
17.55Carlos SainzRenault R.S.181:20,6722,4130,15831
18.28Brendon HartleyToro Rosso STR131:21,2653,0060,59334
19.18Lance StrollWilliams FW411:21,5563,2970,29135
20.35Siergiej SirotkinWilliams FW411:22,0603,8010,50436
107% najlepszego czasu: 1:23,737

Embed from Getty Images

Lewis Hamilton uzyskał najlepszy czas okrążenia podczas drugiej sesji treningowej do Grand Prix Hiszpanii. Tuż za nim znaleźli się w zestawieniu Daniel Ricciardo oraz Max Verstappen z Red Bulla.

Drugą sesję otworzyli reprezentanci Haasa – Romain Grosjean oraz Kevin Magnussen, natomiast tuż za nimi pojawili się Siergiej Sirotkin oraz Brendon Hartley. Grosjean był również autorem pierwszego mierzonego okrążenia w trakcie tej sesji, 1:21,454, lecz po chwili na dobre kilkanaście minut na czoło tabeli wskoczył Kevin Magnussen z wynikiem 1:21,164.

Po siedmiu minutach od rozpoczęcia treningu poza torem znalazł się Grosjean, który utracił kontrolę nad swoim Haasem VF-18 na wejściu w zakręt numer siedem. Francuz obrócił bolid i utknął w żwirowej pułapce, co wymusiło na sędziach wprowadzenie wirtualnej neutralizacji. Po jej wygaszeniu, na torze pojawili się kierowcy z czołówki z Lewisem Hamiltonem na czele, który przy okazji wykonał próbny start na wyjeździe z alei serwisowej.

Serię szybkich kółek rozpoczął Daniel Ricciardo z Red Bulla, który zrzucił Magnussena z pierwszego miejsca czasem 1:20,408. Po chwili przed Australijczykiem znalazł się jego partner Max Verstappen z wynikiem 1:19,050, by chwilę później poprawić się na 1:18,699. Oba okrążenia zostały przejechane na zestawie miękkich opon Pirelli. Po 22 minutach od rozpoczęcia sesji po raz kolejny doszło do zmiany lidera sesji, którym tym razem został Lewis Hamilton. Brytyjczyk podobnie jak Verstappen korzystał z opon oznaczonych żółtym paskiem i pokonał okrążenie toru w Barcelonie w 1:18,259. Z kolei Nico Hulkenberg w przekazach radiowych narzekał, że podobnie jak w pierwszym treningu mocny wiatr utrudnia pracę na torze.

Na godzinę przed flagą w szachownicę mieliśmy wszystkich kierowców na torze, po tym, jak Stoffel Vandoorne wreszcie opuścił garaż. Tymczasem mechanicy Haasa odzyskali od służb porządkowych bolid Grosjeana, od razu przystępując do inspekcji całej konstrukcji. Na torze natomiast Lewis Hamilton rozpoczął realizację przejazdu na supermiękkich oponach i na jednym z szybkich okrążeń Brytyjczyk wypadł z siódmego zakrętu, przejeżdżając prawymi kołami po żwirowej pułapce. Po chwili identyczną przygodę zaliczył Max Verstappen, lecz zawodnik Red Bulla zdołał uniknąć przejazdu po pułapce, tym samym oszczędzając swe opony.

Około godziny 15:50 z zakrętu numer cztery wypadł Kimi Raikkonen, który wylądował w żwirowej pułapce, lecz zdołał utrzymać kontrolę nad swoim Ferrari i nie uderzył w bariery. Fin powoli wrócił na tor i kontynuował realizację programu, przystępując do szybkiego okrążenia po wcześniejszym oczyszczeniu supermiękkich opon. Na 38 minut przed zakończeniem piątkowych jazd do akcji powrócił Romain Grosjean, którego Haas nie miał żadnych uszkodzeń po wypadnięciu z toru. Jak poinformował zespół na Twitterze, Francuz przystąpił do symulacji sobotnich kwalifikacji.

Kilka minut później w bolidzie Kimiego Raikkonena doszło do usterki układu napędowego. Z Ferrari Fina uniosły się kłęby dymu, natomiast silnik spalinowy zaczął wydawać niecodzienne dźwięki. 38-latek na prośbę zespołu wyłączył jednostkę, by następnie dotoczyć się do alei serwisowej oraz swoich mechaników. Innym zawodnikiem z problemami był Brendon Hartley, który zgłaszał Toro Rosso ściąganie bolidu w prawo na dohamowaniach.

Dwadzieścia minut przed końcem tym razem to Charles Leclerc wypadł z toru w zakręcie numer cztery. Monakijczyk podobnie jak rywale zdołał uchronić się przed barierą i mimo zapewnień, że z jego Sauberem jest wszystko w porządku, zespół polecił schłodzenie całego bolidu i zjazd do garażu. Ostatnie chwile drugiego treningu stały pod znakiem dłuższych przejazdów z większą ilością paliwa, głównie na supermiękkim ogumieniu. Świadczyły o tym niekonkurencyjne czasy osiągane przez kierowców, w związku z czym pierwszy rezultat Hamiltona pozostał niezagrożony.

Z kolei Sergio Perez został wypuszczony przez Force India z niedokręconym przednim lewym kołem i zatrzymał się dopiero między zakrętami dziesięć i jedenaście, co po raz drugi w trakcie tej sesji wymusiło skorzystanie z wirtualnej neutralizacji. Przygody mieli również Sebastian Vettel oraz Max Verstappen. Niemiec przestrzelił zakręt numer jeden i musiał ratować się poboczem, natomiast Holender w tym samym miejscu obrócił swojego Red Bulla.


Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 43°C
Temperatura powietrza: 24°C
Prędkość wiatru: 2,3 m/s
Wilgotność powietrza: 50%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
mfm, 11.05.2018 16:55[!]
Robert w FP1 szybszy od LS i SS w FP2. Taka ciekawostka ;)
robertunio, 11.05.2018 17:02[!]
@mfm Przeciez wiadomo ze gdyby nie kwestie finansowe to Robert mialby fotel wyscigowy.
Adakar, 11.05.2018 17:29[!]
Cytat mfm :
Robert w FP1 szybszy od LS i SS w FP2. Taka ciekawostka ;)


wow... o całe 0.5 sekundy.

No naprawdę ich rozwalił na łopatki. Chłopaki siedzą w kącie i ryczą jak bobry. Słyszałem, ze Lance juz kupił bilet powrotny do Kanady, a Siergiej poprosił o azyl w Hiszpanii...
dan193t, 11.05.2018 17:40[!]
@Adakar co za troll

Kubica w FP1 wyjechał na 2 długie przejazdy, a na ostatnie 5 minut dostał zużyte opony z widocznie przytartą przednią oponą. Czyli maksymalnie zużył 2 komplety opon i w ogóle nie miał szans na realną poprawę w końcówce.

Drugi trening to oczywiście lepiej nagumowany tor plus oczywiście doświadczenie za kierownicą bolidu było po stronie "etatowych". Williams naprawdę w niczym nie ułatwił Kubicy zadania, a on i tak okazał się najszybszy. No ewidentnie STR i SIR są beznadziejni i PRowa gadka Claire coraz słabiej się klei.

No bo jak wytłumaczyć mając takie zaplecze (silniki Merca) i inżynierów (Lowe) oklep zbierany od Saubera i STR-Hondę. Plus widać tendencję spadkową. Bolid sam nie pojedzie, a i Kubica nie dokona cudów. Natomiast przesłanki, że jest innej klasy zawodnikiem od "kolegów" widać bardzo jasno.
zobq, 11.05.2018 17:40[!]
@Adakar Pomijając sens porównań czasów z treningów, to przecież pół sekundy to dużo jak na standardy F1.
Zomo, 11.05.2018 17:52[!]
Cytat robertunio :
Przeciez wiadomo ze gdyby nie kwestie finansowe to Robert mialby fotel wyscigowy.


"Takie zycie" chcialo by sie powiedziec. Nie pierwszy i nie ostatni przypadke kiedy kierowca utalentowany musi ustapic miejsca kierowcy z pieniedzmi. Nawet w zawodach amatorskich tak jest...
Grekyy, 11.05.2018 18:10[!]
Nie można też zapominać, że Robert wsiada sobie z marszu pod długiej przerwie do samochodu i jedzie sesję na poziomie etatowych kierowców Williamsa (czy tam nawet znacznie szybciej), którzy powinni na tym etapie już dużo lepiej znać samochód ... Pomijając już nawet 7 lat przerwy w jakimkolwiek ściganiu.
bartoszcze, 11.05.2018 18:46[!]
@zobq
Zwłaszcza kiedy Stroll zakopał się w żwirze na pół godziny przed końcem FP1.
Różnica między najlepszym czasem RK z FP1 a najlepszym czasem Strolla z FP2 to setne.
Sirotkin uzyskał czas o pół sekundy słabszy, zanim zabrał się za długi przejazd.
al_bundy_tm, 11.05.2018 19:07[!]
Cytat dan193t :
Williams naprawdę w niczym nie ułatwił Kubicy zadania, a on i tak okazał się najszybszy.
Ale czemu miał zaraz przeszkadzać, zespół dał Mu bolid i Robert nim jeździł, aby jak najwięcej się o samochodzie dowiedzieć. Taką ma pracę to ją wykonuje. Nie wyciągajcie tutaj Saubera i polityki BMW z szafy, bo te dwie sytuacje są nie do porównania.

Okazał się szybszy bo jest lepszym kierowcą. Bez ingerencji szefostwa zespołu lub bez kraksy wewnątrz zespołowej, tak było i będzie zawsze w F1, że lepszy kierowca jest szybszy w czystym tempie. Chyba, że szybszy kierowca nie będzie umiał/mógł wyprzedzić. Bo dogonić rywala to jedno, wyprzedzić go to drugie.
marios76, 11.05.2018 19:34[!]
@Adakar Jestes Verstappenem tego forum. Blyskotliwy na siłę, a z efektow smieja sie wszyscy :) Naprawdę mozesz kogos nie lubić, ale z matematyka chcesz walczyć? Pol sekundy na plus- to piszesz mało , a jakby przegral o 5setnych, to bys w zacietrzewieniu pisal ze jednak dostal! :) Podziwiam twoj obiektywizm do tego stopnia, ze czas skorzystac z opcji "ukrywaj". Tak z ciekawości, cos.poza hejtem i jadem masz do napisania, czy tylko leczysz kompleksy nawet bezpodstawnie sie czepiajac?
J.P.S., 11.05.2018 19:47[!]
Adakar to znany troll. Zapytać możecie Mikołaja Sokoła o tego wieśniaka. Założę się, że poleci kilka niecenzuralnych slow. :]
marios76, 11.05.2018 23:27[!]
@J.P.S. Wystarczy sie wguglac by poczytac opinie... :)
robertunio, 11.05.2018 23:31[!]
@Zomo To troche tak jakby Ferrari posadzilo Vettela a Mercedes Hamiltona na lawce rezerwowych ;-)

@Nie_Karmic_Trolla ;-) Wiadomo ze Adakar trollowal. Nawet slabo rozgarniety fan F1 (a Adakar jest raczej mocnym fanem F1) wie ze 0.5s to w tym sporcie przepasc.
marios76, 12.05.2018 09:51[!]
@Grekyy Bardzo celna uwaga :) Kiedys Berger testowal McLarena po zimowej przerwie, wczesniej trenowal, cwiczyl i chcial nawiazac walke z Senna. Ten niemal na ostatnia chwile przylecial na tor helikopterem, przebral sie i wsiadl do bolidu. Wczesniej Berger pobijal swoje rekordy... Ayrton zrobil kilka okrazen, pobil Austriaka o pol sekundy i dal wskazowki co zmienic w ustawieniach na jutro, zeby bolid sie lepiej prowadzil. Berger byl zdruzgotany. Wiedzial, ze przegral jeszcze przed pierwszym wyscigiem.
Moze Kubica to nie Senna, na pewno Stroll czy Sirotkin to nie Berger-ale faktem jest, ze ktos kto okazjonalnie wsiada do bolidu i z marszu jest chocby na poziomie etatowych kierowcow, to o czyms to swiadczy...
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca