F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2018
GP Australii
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Azerbejdżanu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Francji
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Rosji
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2018
Klasyfikacje generalne 2018
Statystyki z sezonu 2018

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Catalunya.
Gran Premio de España Emirates 201813 maja
Circuit de Barcelona-Catalunya
Długość toru: 4,655 km
Liczba okrążeń: 66
Pełny dystans: 307,104 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:19,149 - Lewis Hamilton (Mercedes), 2017
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:21,670 - Kimi Raikkonen (Ferrari), 2008
Największa średnia prędkość wyścigu:
198,102 km/h - Felipe Massa (Ferrari), 2007
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 3  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.44Lewis HamiltonMercedes W09 EQ Power+1:17,281--15
2.77Valtteri BottasMercedes W09 EQ Power+1:17,2940,0130,01319
3.5Sebastian VettelFerrari SF71H1:17,5500,2690,25616
4.7Kimi RaikkonenFerrari SF71H1:17,5810,3000,03117
5.3Daniel RicciardoRed Bull RB141:17,9810,7000,40016
6.20Kevin MagnussenHaas VF-181:18,3571,0760,37615
7.8Romain GrosjeanHaas VF-181:18,7061,4250,34916
8.55Carlos SainzRenault R.S.181:18,7831,5020,07716
9.14Fernando AlonsoMcLaren MCL331:18,8471,5660,06414
10.10Pierre GaslyToro Rosso STR131:18,8861,6050,03917
11.27Nico HulkenbergRenault R.S.181:18,9051,6240,01916
12.33Max VerstappenRed Bull RB141:19,0131,7320,1085
13.31Esteban OconForce India VJM111:19,1211,8400,10820
14.2Stoffel VandoorneMcLaren MCL331:19,2361,9550,11517
15.16Charles LeclercSauber C371:19,2922,0110,05619
16.11Sergio PerezForce India VJM111:19,3762,0950,08417
17.28Brendon HartleyToro Rosso STR131:19,4282,1470,05223
18.9Marcus EricssonSauber C371:19,7442,4630,31617
19.18Lance StrollWilliams FW411:19,9002,6190,15615
20.35Siergiej SirotkinWilliams FW411:19,9092,6280,00913
107% najlepszego czasu: 1:22,691

Hiszpania to jak wiadomo nowy rozdział w sezonie Formuły 1. Niemal wszystkie zespoły na rozpoczęcie europejskiej części sezonu przywożą spore pakiety poprawek do swoich maszyn. To wymaga dokładnego sprawdzenia części i porównania do poprzednich rozwiązań. Stąd też bardzo istotny jest czas spędzony na torze.

Tymczasem nad torem w Katalonii zawisły dziś chmury i delikatnie straszyły deszczem. Nawet bez opadów warunki uległy sporym zmianom, gdyż spadła temperatura nawierzchni. Jako pierwszy sprawdzić zachowanie samochodu po okrążeniach instalacyjnych wyjechał Brendon Hartley.

Czołówka na pierwszych przejazdach prezentowała podobną strategię do wczorajszej, gdyż Mercedes podróżował na miękkich oponach i wskoczył na dwa pierwsze miejsca. Prowadził Bottas z czasem 1:18,081, tuż przed Hamiltonem. Za ich plecami plasowało się Ferrari (Vettel strata niecałych 0,2 sekundy) ale na supermiękkich oponach.

Bottasowi udało się jeszcze poprawić na kolejnych kółkach, jako pierwszy kierowca zszedł poniżej 1:18 meldując się z wynikiem 1:17,873. Jeszcze szybciej pojechał Hamilton, wyprzedzając Fina o 0,029 sekundy. Co ciekawe w tym momencie do Mercedesów Red Bull tracił 1,1 sekundy, jednak obaj kierowcy mieli założone pośrednie opony – najtwardsze w ten weekend.

Na drugim przejeździe Ferrari postanowiło podkręcić tempo i Vettel pobił rekord toru, ustanawiając 1:17,604. Mercedesy odpowiedziały na to w nieco inny sposób. Bottas jechał na miękkich oponach i pokonał Vettela o nieco ponad 0,1 sekundy, a o tyle samo był szybszy Hamilton od Bottasa, jednak Anglik założył supermiękkie opony. W tym czasie efektowny piruet zaliczył Ricciardo.

Red Bulle jako ostatnie zaliczyły przejazd na supermiękkiej mieszance, Ricciardo wskoczył na piąte miejsce, tracąc równe 0,7 sekundy do Hamiltona. Verstappen nie zdążył wykręcić szybkiego czasu, gdyż bardzo poważny wypadek zaliczył Brendon Hartley, kompletnie rozbijając tył bolidu. Do zdarzenia doszło w dziewiątym zakręcie, kierowca najechał na trawę na wyjściu z wirażu i nie był w stanie opanować samochodu. Sesja została przerwana i nie było już czasu na jej wznowienie. Na torze pojawił się nawet samochód medyczny, ale z Hartleyem było wszystko w porządku.





Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 29°C
Temperatura powietrza: 20°C
Prędkość wiatru: 2,5 m/s
Wilgotność powietrza: 60%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
marios76, 12.05.2018 13:25[!]
Co z Verstappenem ze tak malo okrazen??
piro, 12.05.2018 13:28[!]
@marios76 Awaria elektryki

btw, dodaliście Verstappena dwa razy zamiast Vandoorna
derwisz, 12.05.2018 13:45[!]
Williamsy zmniejszyły stratę do liderów o prawie 0.6 sek. (z 3.2 s w drugim treningu do 2.6 sek w trzecim).

No i jak tu porównywać czasy z piątkowego treningu z dzisiejszymi? Nie da się. Gdyby patrzyć tylko na najlepsze czasy nie biorąc pod uwagę uwarunkowań to Strolotkiny byłyby o klasę lepsze od Roberta.
Kamikadze2000, 12.05.2018 13:55[!]
Jeżeli Merc nie będzie mieć problemów z oponami to nie widzę na nich mocnych. Nadal mają zdecydowanie najlepszy pakiet. ;)
marios76, 12.05.2018 15:52[!]
@derwisz A jakie czasy moglby robic dzis w Q3 czy podczas PP Kubica?? Jezeli chodzi o porownanie, to moim zdaniem tylko piatek, w tej samej sesji, na tych samych oponach z podobna iloscia paliwa. Na drugi dzien inny trening i warunki to sobie mozna porownac ale za przeproszeniem d...e czy w lustrze taka sama ;) Prawda jest taka- nawet jak mial mniej paliwa od Strolla, to pokonal go o 1,2 sekundy...
Jest jeszcze jedna kwestia: wsiadl i pojechal... nie wypadl z toru, nie rozbil bolidu. A co robia etatowcy wjezdzeni w bolid- widzimy ;)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca