F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2018
GP Australii
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Azerbejdżanu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Francji
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Rosji
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2018
Klasyfikacje generalne 2018
Statystyki z sezonu 2018

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Catalunya.
Gran Premio de España Emirates 201813 maja
Circuit de Barcelona-Catalunya
Długość toru: 4,655 km
Liczba okrążeń: 66
Pełny dystans: 307,104 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:19,149 - Lewis Hamilton (Mercedes), 2017
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:21,670 - Kimi Raikkonen (Ferrari), 2008
Największa średnia prędkość wyścigu:
198,102 km/h - Felipe Massa (Ferrari), 2007
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis kwalifikacji  [  T-  |  T+  ]

Q1

Pierwszym pechowcem podczas czasówki do Grand Prix Hiszpanii był Brendon Hartley, którego Toro Rosso uległo zbyt poważnym uszkodzeniom w trzecim treningu, by mógł przystąpić do walki o jak najlepszą pozycję startową do niedzielnego wyścigu.

Z kolei na torze jako pierwszy zameldował się Lance Stroll z Williamsa, który wskoczył do tabeli z wynikiem 1:20,623. Niedługo później mieliśmy w akcji obu kierowców Ferrari, Red Bulla, a także Lewisa Hamiltona z Mercedesa. Cała czołówka od razu podjęła się próby szybkiego okrążenia na supermiękkim ogumieniu i po pierwszej serii przejazdów najlepszy wynik miał Kimi Raikkonen, który okrążył Circuit de Catalunya w 1:17,806. Za Finem znaleźli się odpowiednio Lewis Hamilton (+0,150), Valtteri Bottas (+0,191) oraz Sebastian Vettel (+0,241), który podczas ostatniej próby zbyt szeroko pokonał jeden z zakrętów i stracił sporo czasu.

Kolejne minuty przyniosły poprawy rezultatów i zestawienie otwierał Vettel z czasem 1:17,011, natomiast zaraz za nim znalazł się Max Verstappen ze stratą niewiele ponad 0,3 sekundy. Następni w tabeli byli Raikkonen, Ricciardo, Hamilton oraz Bottas. Sporym zaskoczeniem był Fernando Alonso, który korzystając z opon pośrednich legitymował się siódmym wynikiem.

Końcówka Q1 tradycyjnie stała pod znakiem walki o przejście do kolejnego segmentu kwalifikacji i ostatecznie ta sztuka nie udała się szesnastemu Hulkenbergowi, który miał problemy z ciśnieniem paliwa, siedemnastemu Ericssonowi, osiemnastemu Sirotkinowi oraz dziewiętnastemu Strollowi. Kanadyjczyk podczas ostatniej próby utracił kontrolę nad tyłem swojego Williamsa i wypadł z toru, co wymusiło wywieszenie żółtych flag.

Q2

Q2 spośród kierowców z czołówki rozpoczął Hamilton, który otrzymał miękkie opony i wskoczył do tabeli z wynikiem 1:17,166. Mimo to okrążenie Brytyjczyka było okraszone błędem, co wykorzystali reprezentanci Ferrari na tym samym ogumieniu. Jako pierwszy w ten weekend poniżej bariery 1:17 zszedł Sebastian Vettel, który okrążył tor w Barcelonie w 1:16,802. Za nim znalazł się partner z zespołu, Kimi Raikkonen, natomiast kolejne cztery pozycje zajmowali odpowiednio Bottas, Hamilton, Verstappen i Ricciardo.

Ostatnie minuty drugiego segmentu niemal cała czołówka spędziła w garażu. Wyjątkiem byli kierowcy Red Bulla, którzy nie zdołali poprawić swoich wyników, a także Lewis Hamilton na używanym zestawie supermiękkich opon. Brytyjczyk zaliczył jednak „pusty przelot”, odpuszczając tuż przed linią mety. Zawodnik Mercedesa chcąc wystartować do wyścigu na miękkim ogumieniu, zdecydował się utrzymać swój dotychczasowy rezultat.

Świetnym czasem popisał się Kevin Magnussen, który na miękkich oponach przedzielił zawodników Red Bulla i z szóstym wynikiem wszedł do Q3. Z kolei z dalszego udziału w kwalifikacjach odpadli jedenasty Stoffel Vandoorne, dwunasty Pierre Gasly, trzynasty Esteban Ocon, czternasty Charles Leclerc i piętnasty Sergio Perez.

Q3

Pierwsza seria szybkich okrążeń była pod dyktando Lewisa Hamiltona. Aktualny mistrz świata popisał się czasem 1:16,491, natomiast za nim znaleźli się odpowiednio Verstappen (+0,325), Ricciardo (+0,367), Bottas (+0,418) oraz Vettel (+0,764). Dopiero siódmy był Kimi Raikkonen, który na pierwszym zakręcie dwukrotnie złapał uślizg tylnej osi i stracił do Hamiltona aż prawie dwie sekundy.

Finałowa tura przejazdów przyniosła sporą niespodziankę, którą były miękkie opony w bolidach Daniela Ricciardo, Sebastiana Vettela oraz Kimiego Raikkonena. Początek był zachęcający, ponieważ na pierwszym kółku Australijczyk był najszybszy w trzecim sektorze, jednakże ostatecznie wyruszy do wyścigu z szóstego pola za Verstappenem. Z kolei Vettel zdołał wywalczyć dopiero trzecie miejsce, natomiast Raikkonen czwarte. Pierwszy rząd padł łupem Mercedesa z Hamiltonem na czele, który podkręcił swoje tempo i zdobył pole position z czasem 1:16,173. Ze stratą zaledwie 0,040 sekundy kwalifikacje zakończył Valtteri Bottas.

Z siódmego pola ruszy do niedzielnych zmagań Kevin Magnussen, ósmego Fernando Alonso – dla którego było to pierwsze wejście do Q3 w tym sezonie – dziewiątego Carlos Sainz, natomiast dziesiątego Romain Grosjean.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 26°C
Temperatura powietrza: 18°C
Prędkość wiatru: 1,4 m/s
Wilgotność powietrza: 79%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Pietrek, 12.05.2018 16:11[!]
A miało być tak pięknie. :(
mich909090, 12.05.2018 16:16[!]
Koniec rumakowania! Przynajmniej na chwilę ;) Brawo Lewis. Jutro może się wszystko zdarzyć ale mam nadzieję na dobry start Mercedesów.
Falarek, 12.05.2018 16:24[!]
W sumie w ostatnich wyścigach PP nic nie dały Ferrari więc może jutro się poszczęści
Kamikadze2000, 12.05.2018 18:03[!]
Póki co los bardzo sprzyjał Hamiltonowi. Gdyby nie SC, miałby teraz trochę punktów straty do Vettela. Tutaj Merc wydaje się z przodu, a wygrana sesja kwalifikacyjna na tym torze dużo daje. Mam nadzieje, że tym razem szczęście dopisze Vettelowi, bo po szczęśliwej Australii stracił szanse na triumf nie ze swojej winy w Baku i Szanghaju. ;)
DBR, 12.05.2018 18:22[!]
up@
Nie zapominaj o Australii - tam Hamilton jechał w innej lidze i to jemu SC zepsuł wyścig na korzyść Vettela.Miejsce osiągnięte w Baku to poza SC jednak głównie efekt błędu Niemca.
mich909090, 12.05.2018 20:02[!]
@Kamikadze2000

W Australii Vettel zyskał 10 pkt , a Hamilton stracił 7 .Vettel nie miał tam tempa nawet na pokonanie Raikkonena.
Kamikadze2000, 12.05.2018 20:03[!]
@DBR - ale w Chinach został niemal wyeliminowany przez holenderskiego jeźdźca bez głowy. ;) W Baku nie miał wyjścia - inaczej straciłby tak czy siak pozycję. Szkoda, że tak się potoczyło - moim zdaniem Merc ma lepszy pakiet i gdy tylko ogarną sprawę to odjadą. To Ferrari bardziej korzysta na problemach "srebrnych", a nie odwrotnie. Zamiast wykorzystać ten moment, zamiast tego po powrocie do Europy mają straty. ;)
marios76, 12.05.2018 20:30[!]
@Kamikadze2000 W Baku to by spokojnie gonil Bottasa, majac za PLECAMI Hamiltona. Nawet gdyby Fin nie zlapal gumy, istniala realna szansa na zyskanie 3punktow nad rywalem do tytułu. Gdyby Bottas odpadl jak odpadl, zyskal by 7. Po swoim bledzie w ataku stracił, potem poniósł konsekwencje bledu- wyprzexzenie przez Pereza. Ja bym bral te 3pkt przewagi, chcial zyskac wiecej, ryzyko sie nie oplacilo. W zeszlym sezonie miales przyklad, gdy Hamilton byl przed Vettelem, puścił Maxa przodem. Czy mial tempo, czy go nie mial- na pewno wolal nie walczyc z szalencem i stracic :)
the flying finn, 12.05.2018 22:55[!]
@Kamikadze2000 Polać mu, dobrze gada! ;-)
Mam podobne odczucia, to niekoniecznie Ferrari ma najlepszy sprzęt, a Mercedes nie do końca rozumie sprzęt którym dysponuje. To się w końcu odmieni. I zobaczymy jaka będzie sytuacja im głębiej w las... Dla zawodów byłoby lepiej gdyby Lewis jutro nie wygrał. W tym roku mamy dobre wyścigi i sporo niespodzianek. I na to samo liczę jutro.
Czerwoni rzeczywiście powinni efektywniej wykorzystać problemy Srebrnych w 4 pierwszych GP, ale nie jest źle. Na te chwile zespoły są blisko. A zarówno Lewis jak i Vettel zdążyli mieć pecha. Zabawa trwa.
@marios76 To wszystko co piszesz o Baku się zgadza. Jednak... co kto lubi. Wg mnie, na szczęście, nie każdy z nich jest "profesorem" ani "kalkulatorem". Wielu mówiło "Vettel sie jak zwykle zagotował", ja jednak na ten temat złego słowa nie powiem. Nikogo nie rozwalił, konsekwencje jakieś poniósł, ale sam nie miauczał na ten temat i nie jęczał. Wiedział że musi zaatakować, spróbował i zaatakował. Bo być 2. to nie to samo co wygrać. To są wyścigi. Więcej powiem - niewiele brakowało, a by się udało. W Australii też zaryzykował. Inaczej, ale jednak...
p.s. życzę wszystkim emocjonującej niedzieli!
marios76, 12.05.2018 23:55[!]
@the flying finn Poza jdnym zdaniem sie zgadzam- "NIE musial" Po prostu chcial ;) Nie wyszlo- trudno, przynajmniej nie byl torpeda jak Verstappen :) Ja go nie krytykuje, ze sprobowal. Ale faktem jest, ze popelnil blad. Kosztowny.
the flying finn, 13.05.2018 08:37[!]
@marios76 Ano powinienem wyrazić się inaczej - chcąc wygrać, wiedział że musi zaatakować, najlepiej szybko, z zaskoczenia. Zrobił to. Wyszło jak wyszło. Jasne że sam manewr nie był bezbłędny, w końcu nie był ani 1. ani 2. Ale przyjął to dzielnie.
Jedno mogę dodać - nie jestem fanem tego gościa, ale w zestawieniu ze ściganiem w stylu - "chłopaki, co teraz? / chłopaki, co jeszcze możemy zrobić? / chłopaki, jaki jest plan? / "o co tutaj chodzi chłopaki, jak to się mogło stać?" to zachowanie akurat (w Baku) oceniam całkiem nieźle. Zobaczymy tylko czy w taki sposób można wygrać mistrzostwo z Lewisem. Czas pokaże.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca