F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2018
GP Australii
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Azerbejdżanu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Francji
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Rosji
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2018
Klasyfikacje generalne 2018
Statystyki z sezonu 2018

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Monte Carlo.
Grand Prix de Monaco 201827 maja
Circuit de Monaco
Długość toru: 3,337 km
Liczba okrążeń: 78
Pełny dystans: 260,286 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:12,178 - Kimi Raikkonen (Ferrari), 2017
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:14,439 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
155,552 km/h - Fernando Alonso (McLaren), 2007
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 1  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.3Daniel RicciardoRed Bull RB141:12,126--36
2.33Max VerstappenRed Bull RB141:12,2800,1540,15425
3.44Lewis HamiltonMercedes W09 EQ Power+1:12,4800,3540,20033
4.5Sebastian VettelFerrari SF71H1:13,0410,9150,56139
5.7Kimi RaikkonenFerrari SF71H1:13,0660,9400,02537
6.55Carlos SainzRenault R.S.181:13,4561,3300,39039
7.77Valtteri BottasMercedes W09 EQ Power+1:13,5021,3760,04638
8.11Sergio PerezForce India VJM111:13,7171,5910,21538
9.8Romain GrosjeanHaas VF-181:13,9431,8170,22624
10.35Siergiej SirotkinWilliams FW411:13,9621,8360,01939
11.31Esteban OconForce India VJM111:13,9621,8360,00038
12.28Brendon HartleyToro Rosso STR131:14,0341,9080,07246
13.27Nico HulkenbergRenault R.S.181:14,1342,0080,10037
14.10Pierre GaslyToro Rosso STR131:14,2402,1140,10637
15.2Stoffel VandoorneMcLaren MCL331:14,2912,1650,05137
16.16Charles LeclercSauber C371:14,5212,3950,23038
17.14Fernando AlonsoMcLaren MCL331:14,6372,5110,11615
18.18Lance StrollWilliams FW411:14,7822,6560,14542
19.9Marcus EricssonSauber C371:15,2063,0800,42438
20.20Kevin MagnussenHaas VF-181:18,8016,6753,5957
107% najlepszego czasu: 1:17,175


Daniel Ricciardo zakończył na czele tabeli pierwszą czwartkową sesję treningową przed Grand Prix Monako.

Żaden z kierowców nie zwlekał z pokonaniem okrążeń instalacyjnych. Sebastian Vettel od razu przejechał dwa kółka, a zjeżdżając do alei serwisowej delikatnie otarł się niegroźnie swoim bolidem o barierę Tecpro. Już po pięciu minutach Valtteri Bottas miał na koncie pierwszy rezultat: 1:17,299s. Niedługo później nieco lepszym osiągnięciem popisał się Siergiej Sirotkin, który na hipermiękkiej mieszance odnotował 1:16,717s. Po dziesięciu minutach Bottas ponownie znalazł się na pozycji lidera, tym razem z czasem poniżej poziomu 1m15s (1:14,822s).

W tym czasie w garażu Ferrari mechanicy dokonywali zmian w ustawieniach przedniego zawieszenia bolidu Kimiego Raikkonena. Zgodnie z poleceniem FIA Scuderia korzysta także w ten weekend ze zmodyfikowanego oprogramowania kontrolującego pracę ERS. Ma to wyeliminować wszelkie wątpliwości dotyczące pracy baterii w bolidach SF71H. Tradycyjnie w Monako największymi problemami były dużych ruch na torze oraz niska przyczepność asfaltu. Po dwudziestu minutach od startu zajęć Daniel Ricciardo awansował na P1 z rezultatem 1:14,103s uzyskanym na "różowym" ogumieniu Pirelli. Czwartym czasem legitymował się drugi z kierowców Red Bulla – Max Verstappen.

Niemal w tym samym momencie Siergiej Sirotkin uderzył w bandę przy głównej prostej. Rosjaninowi udało się dotoczyć z powrotem do alei serwisowej z przebitą oponą i uszkodzonym lewym przodem bolidu. Red Bull nie przestawał śrubować wyników: Verstappen znalazł się na czele z czasem 1:13,299s. Podczas gdy reprezentanci teamu z Milton Keynes realizowali program przy użyciu hipermiękkich opon, kierowcy Mercedesa i Ferrari rozpoczynali pracę na twardszych mieszankach: supermiękkiej i ultramiękkiej. Tymczasem problemy z przyczepnością bolidu zgłaszał Lance Stroll z Williamsa: W ogóle nie czuję przodu – stwierdził Kanadyjczyk w rozmowie ze swoim inżynierem.

Po pierwszych 30 minutach na czele tabeli znajdował się Ricciardo (1:13,139s). Niedługo później lepszym wynikiem popisał się Verstappen, schodząc na 1:12,7s. Minorowe nastroje panowały w McLarenie. Fernando Alonso tracił czas na torze ze względu na problemy z hamulcami i nic nie wskazywało na to, by w najbliższej przyszłości miał powrócić do pracy. Kilka minut później w bolidach Mercedesa znalazły się hipermiękkie opony. Hamilton od razu ustanowił na nich czas 1:12,480s będący o zaledwie 0,3s wolniejszym od ubiegłorocznego pole position. Nieco dalej plasowali się kierowcy Ferrari: Kimi Raikkonen był czwarty, a Sebastian Vettel piąty.

Na torze ponownie pojawił się Sirotkin – Rosjanin złożył szybkie kółko i wskoczył na ósme miejsce, podczas gdy Lance Stroll okupował jedenastą pozycję. Tempo śrubował także Verstappen. Holender zepchnął na drugie miejsce Lewisa Hamiltona, uzyskując czas o jedną dziesiątą lepszy od kierowcy Mercedesa. Bliżej południa 20 latek dokonał kolejnego progresu schodząc na 1:12,280s. Tuż za nim, ze stratą 0,056s znajdował się Ricciardo. Zgodnie z przewidywaniami Pirelli kierowcy nie zgłaszali większych problemów z pracą hipermiękkich opon.

FIA poinformowała o wszczęciu postępowania wobec Verstappena, podejrzewając reprezentanta Red Bulla o niebezpieczny powrót na tor poprzez cofanie ze strefy wyjazdowej zakrętu St Devote, do którego dojeżdżał Sebastian Vettel. Podczas gdy młoda gwiazda Red Bulla przebywała w garażu, na torze w dalszym ciągu "szalał" Ricciardo. W efekcie Australijczyk zameldował się na pierwszym miejscu, mając przy swoim nazwisku wynik 1:12,126 – był on lepszy od czasu ubiegłorocznego pole position Raikkonena. Trzeci Hamilton tracił do lidera 0,3s, a czwarty Vettel już prawie jedną pełną sekundę.

Spoza trójki czołowych zespołów najlepszą dyspozycję prezentowało Renault. Carlos Sainz buł szósty, tracąc niespełna 0,4s do mistrza świata z 2007 roku. „Póki co nasza forma nie wygląda źle. Pokazaliśmy konkurencyjność, ale nadal poszukujemy ustawień, jakie zapewnią naszym kierowcom komfort jazdy. Wciąż możemy delikatnie poprawić nasze tempo” – komentował dyrektor zarządzający zespołu z Enstone, Cyril Abiteboul. W dole czołowej dziesiątki znajdowali się reprezentanci trzech różnych ekip: Sergio Perez (Force India), Romain Grosjean (Haas) oraz wspomniany wcześniej Sirotkin (Williams). Dwunaste i czternaste miejsce należało do zawodników Toro Rosso: Brendona Hartleya i Pierre'a Gasly'ego. Startujący w swoim domowym wyścigu Charles Leclerc uzyskał z kolei zdecydowanie lepszy czas od swego zespołowego partnera z Saubera – Marcusa Ericssona. Ostatni wynik w tabeli należy do Kevina Magnussena, w którego bolidzie zespół wykrył bliżej nieokreśloną usterkę techniczną.



Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 37°C
Temperatura powietrza: 22°C
Prędkość wiatru: 0,6 m/s
Wilgotność powietrza: 70%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
piro, 24.05.2018 12:43[!]
Oj polecą rekordy w ten weekend, bardzo mnie zastanawia co zrobi RB gdyby ich kierowcy jechali na pozycjach Daniel 1, Max 2 :)
piwo, 24.05.2018 12:47[!]
a co bylby dzwon bo max by takiej kolejnosci nie przezyl.
nij0, 24.05.2018 12:49[!]
@piro Ja Ci powiem - nic.
Pietrek, 24.05.2018 12:53[!]
Pięknie Red Bulle, oby tak dalej! Ale niech też Ferrari się weźmie do roboty, bo strata Vettela do Hamiltona jest trochę niepokojąca.
Rasputin, 24.05.2018 13:10[!]
Tempo RB świetne
Na plus Renault a właściwie Sainz bo Hulkenberg dramat
Aeromis, 24.05.2018 13:28[!]
@Rasputin
Oj tam, oj tam, nie znasz się. Nico ma zawsze na pierwszym treningu słabsze czasy bo realizuje inny program, jedynym wyjątkiem było GP Azerbejdżanu (nie pamiętam już z jakiego powodu Carlos nie żyłował wyników i był ostatni).
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca