F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2018
GP Australii
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Azerbejdżanu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Francji
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Rosji
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2018
Klasyfikacje generalne 2018
Statystyki z sezonu 2018

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Monte Carlo.
Grand Prix de Monaco 201827 maja
Circuit de Monaco
Długość toru: 3,337 km
Liczba okrążeń: 78
Pełny dystans: 260,286 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:12,178 - Kimi Raikkonen (Ferrari), 2017
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:14,439 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
155,552 km/h - Fernando Alonso (McLaren), 2007
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 2  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.3Daniel RicciardoRed Bull RB141:11,841--32
2.33Max VerstappenRed Bull RB141:12,0350,1940,19440
3.5Sebastian VettelFerrari SF71H1:12,0350,1940,00041
4.44Lewis HamiltonMercedes W09 EQ Power+1:12,5360,6950,50133
5.7Kimi RaikkonenFerrari SF71H1:12,5430,7020,00735
6.77Valtteri BottasMercedes W09 EQ Power+1:12,6420,8010,09937
7.27Nico HulkenbergRenault R.S.181:13,0471,2060,40529
8.2Stoffel VandoorneMcLaren MCL331:13,0771,2360,03039
9.14Fernando AlonsoMcLaren MCL331:13,1151,2740,03841
10.55Carlos SainzRenault R.S.181:13,2001,3590,08533
11.28Brendon HartleyToro Rosso STR131:13,2221,3810,02246
12.11Sergio PerezForce India VJM111:13,3701,5290,14838
13.31Esteban OconForce India VJM111:13,3821,5410,01246
14.10Pierre GaslyToro Rosso STR131:13,4101,5690,02832
15.35Siergiej SirotkinWilliams FW411:13,5471,7060,13743
16.20Kevin MagnussenHaas VF-181:13,5721,7310,02540
17.16Charles LeclercSauber C371:13,5751,7340,00344
18.8Romain GrosjeanHaas VF-181:13,7631,9220,18836
19.18Lance StrollWilliams FW411:14,0112,1700,24833
20.9Marcus EricssonSauber C371:14,1732,3320,16245
107% najlepszego czasu: 1:16,870


Daniel Ricciardo z Red Bulla podtrzymał świetne tempo z pierwszego treningu i uzyskał najlepszy czas okrążenia podczas popołudniowych przygotowań do kwalifikacji i wyścigu o Grand Prix Monako.

Jako pierwszy pomiarowe okrążenie ukończył dziesięć minut po rozpoczęciu treningu Brandon Hartley z Toro Rosso, który zapisał przy swoim nazwisku 1:13,709s na hipermiękkiej mieszance. Niedługo później Sebastian Vettel awansował na pozycję lidera z wynikiem 1:13,250s. Pięć minut później na pierwsze szybkie kółka wyruszyli kierowcy Mercedesa. Hamilton i Bottas rozpoczęli jednak swoje przejazdy od rezultatów na poziomie 1m18s. Podobnie jak miało to miejsce przed południem największe oczekiwania dotyczyły zawodników Red Bulla. Verstappen nie zawiódł i dwadzieścia minut od zapalenia się zielonego światła na wyjeździe z alei serwisowej objął prowadzenie w klasyfikacji sesji dzięki wynikowi 1:12,468s. Na kolejnej próbie Holender pojechał jeszcze szybciej: 1:12,267, by w końcu zejść na 1:12,071s.

O godzinie 15:25 sesja została przerwana wywieszeniem czerwonych flag w związku z koniecznością naprawy nawierzchni pomiędzy zakrętami numer cztery i pięć. Problem stwarzała obluzowana pokrywa studzienki. Na miejscu pojawiły się ekipy porządkowe oraz dyrektor wyścigów z ramienia FIA – Charlie Whiting. Wieko zostało przyspawane, a sesja została wznowiona o 15:40.

Zespoły straciły piętnaście minut przygotowań – nie dziwiło więc, iż bez zbędnej zwłoki wysłały swych kierowców z powrotem na tor. W garażach pozostali jedynie Verstappen, Bottas oraz Hamilton. Hartley zgłosił swojemu zespołowi, iż bez większych konsekwencji otarł się o barierę w Ste Devote. Po pięciu minutach aleję serwisową opuścił Verstappen. Holender rozpoczął pomiarowe kółko od dwóch rekordów, ale w ostatnim sektorze trafił na wolniejsze bolidy i został zmuszony do porzucenia próby.

W powszechnym użyciu były hipermiękkie opony. Jedynym kierowcą, który na półmetku treningu zdecydował się na korzystanie z innego rodzaju ogumienia był Hamilton – w jego Mercedesie zamontowane były supermiękkie Pirelli PZero. W międzyczasie na drugą pozycję wskoczył Daniel Ricciardo. Australijczyk tracił jednak do Verstappena aż 0,599s. Bliżej godziny szesnastej duet Red Bulla rozdzielił Sebastian Vettel. Wkrótce po tym w nawrocie doszło do niegroźnego kontaktu pomiędzy Verstappenem i Romainem Grosjeanem. Holender chciał zostawić miejsce kierowcy Haasa, jednak ten źle ocenił swoją sytuację i delikatnie zahaczył o przednie skrzydło bolidu Red Bulla.

Jak pokazały kolejne minuty incydent w żaden sposób nie wpłynął na tempo 20-latka, który popisał się kolejnym rekordem: 1:12,035. Swój najlepszy wynik poprawił także Ricciardo. Kierowca z Perth zredukował stratę do zespołowego partnera do poziomu 0,3s. Gdy kierowcy rozpoczynali długie przejazdy przygotowujące zespoły do wyścigu, sytuacja McLarena stawała się coraz bardziej niepokojąca. Fernando Alonso zajmował dziewiętnaste miejsce, a Vandoorne dwudzieste. Wkrótce obaj kierowcy awansowali jednak na odpowiednio dziewiątą i ósmą lokatę, przed Carlosa Sainza. Tym razem najlepszym kierowcą spoza czołowej szóstki był Hulkenberg z wynikiem 1:13,047.

Gdy wydawało się, że w układzie tabeli nie dojdzie do żadnych zmian, Ricciardo popisał się fantastycznym wynikiem 1:11,841s ustanawiając nowy absolutny rekord toru w Monte Carlo. Najlepsi z reprezentantów Ferrari i Mercedesa: Vettel i Hamilton, tracili do pierwszego miejsca ponad pół sekundy. Na drugim biegunie znajdowały się ekipy Haasa i Williamsa, który kierowcy notowali czasy na poziomie Saubera.

Uśredniając tempo kierowców z dłuższych przejazdów Vettel notował czasy na poziomie 1:15,7s, Hamilton i Bottas 1:16s, Verstappen 1:16,2s. Jak zwykle nie wiadomo było jednak z jakich ustawień korzystają poszczególni zawodnicy, ani ile paliwa znajduje się w ich bolidach. W samej końcówce sesji Hamilton wyraźnie narzekał na swój bolid stwierdzając nawet, iż kontynuacja przejazdu jest niebezpieczna.


Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 34°C
Temperatura powietrza: 22°C
Prędkość wiatru: 2,0 m/s
Wilgotność powietrza: 70%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
marios76, 24.05.2018 17:41[!]
A Ricciardo chce byc czarnym koniem mistrzostw? ;)
kumien, 24.05.2018 21:28[!]
Lance 0.5 sekundy w plecy do Siergieja. Wiem, że testy, ale jest to całkiem sporo.
RY2N, 25.05.2018 09:03[!]
@kumien
Monto Carlo wymaga niesamowitej odwagi, koncentracji i precyzji toru jazdy.
Tylko dlatego jeszcze się utrzymał w kalendarzu bo daje kierowcom ogromny zastrzyk adrenaliny, mimo że to przecież najwolniejszy wyścig w sezonie.
W tym kontekście dziwię się, że Stroll ma zaledwie 0,5 sek straty.
robertunio, 25.05.2018 18:52[!]
Wiem że to tylko treningi, ale Monte Carlo zawsze faworyzowało umiejętności kierowców. Riccardo pierwszy w obu treningach - to coś jednak oznacza. Życzyłbym sobie aby kiedyś miał bolid którmym będzie mógł walczyć o Mistrza.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca