F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2018
GP Australii
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Azerbejdżanu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Francji
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Rosji
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2018
Klasyfikacje generalne 2018
Statystyki z sezonu 2018

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Monte Carlo.
Grand Prix de Monaco 201827 maja
Circuit de Monaco
Długość toru: 3,337 km
Liczba okrążeń: 78
Pełny dystans: 260,286 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:12,178 - Kimi Raikkonen (Ferrari), 2017
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:14,439 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
155,552 km/h - Fernando Alonso (McLaren), 2007
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis kwalifikacji  [  T-  |  T+  ]

Q1

Kwalifikacje zainaugurował Brendon Hartley z Toro Rosso, natomiast za nim wyruszyła na tor w Monte Carlo gromada kierowców z ekip środka stawki. Po chwili jedynym zawodnikiem w garażu był Max Verstappen, którego mechanicy zdołali odbudować bolid po wypadku w trzecim treningu, lecz w ostatniej chwili wykryli w nim wadliwą skrzynię biegów. Red Bull podjął decyzję o założeniu nowej przekładni w RB14 Holendra, co wykluczyło go ostatecznie z udziału w czasówce i kara cofnięcia o pięć miejsc nie wpłynie na jego ustawienie na starcie.

Po pierwszej serii przejazdów na czele tabeli był Daniel Ricciardo, który przejechał tor w Monako na hipermiękkich oponach w 1:12,013. Za nim uplasowali się Kimi Raikkonen ze stratą 0,626 sekundy, a także Fernando Alonso tracący niecałe dwie setne sekundy do Fina. Na sześć minut przed zakończeniem pierwszego segmentu kwalifikacji druga pozycja padła łupem Vettela, który okrążył uliczny obiekt z czasem 1:12,415. Za nim ostatecznie znalazł się Valtteri Bottas z wynikiem 1:12,434, natomiast pierwszą piątkę uzupełnili Lewis Hamilton oraz sensacyjnie Stoffel Vandoorne.

Swój dalszy udział w kwalifikacjach na Q1 zakończyli szesnasty Brendon Hartley, siedemnasty Marcus Ericsson, osiemnasty Lance Stroll, dziewiętnasty Kevin Magnussen oraz dwudziesty Max Verstappen. Poprawę rezultatów uniemożliwił w końcówce dziewiąty Leclerc, który przestrzelił dohamowanie do pierwszego zakrętu i musiał zawrócić na poboczu, co wymusiło żółte flagi.

Q2

W drugim segmencie czasówki fantastyczne osiągi dalej prezentował Ricciardo, który wskoczył na pierwsze miejsce z wynikiem 1:11,353. Australijczyk tym samym wyśrubował swój rekord toru w Monako, który ustanowił w trzeciej sesji treningowej. Na oryginalną strategię zdecydował się Mercedes, który wypuścił swoich kierowców na tor na ultramiękkich oponach, podczas gdy cała stawka korzystała z hipermiękkiego ogumienia. Wybór stajni z Brackley okazał się jednak chybiony, ponieważ Hamilton wykręcił dopiero dziesiąty rezultat, natomiast Bottas czternasty.

W końcówce cała czołówka zdecydowała się na drugi przejazd i Daniel Ricciardo umocnił swoją pozycję, popisując się czasem 1:11,278. Nadzieję na walkę o pole position w Q3 dali jednak kierowcy Ferrari, którzy w kolejności Raikkonen i Vettel stracili do Australijczyka odpowiednio 0,113 oraz 0,240 sekundy. Pierwszą piątkę uzupełnili natomiast Hamilton i Bottas, którzy na drugi przejazd otrzymali hipermiękkie opony.

Z dalszego udziału w kwalifikacjach odpadli jedenasty Nico Hulkenberg, dwunasty Stoffel Vandoorne, trzynasty Siergiej Sirotkin, czternasty Charles Leclerc oraz piętnasty Romain Grosjean.

Q3

Po pierwszej turze przejazdów z najlepszym czasem legitymował się Daniel Ricciardo, który przejechał okrążenie w czasie 1:10,810, absolutnie deklasując swoich rywali. Za nim znaleźli się odpowiednio Hamilton (+0,451), Vettel (+0,453), Raikkonen (+0,456) oraz Bottas (+0,743).

Podczas finałowej próby żaden z rywali nie zdołał pokonać Ricciardo i to Australijczyk wyruszy z pole position, po raz drugi w karierze oraz po raz drugi w Monte Carlo. Obok kierowcy Red Bulla swój bolid ustawi Sebastian Vettel, który pokonał trzeciego Lewisa Hamiltona o niecałe dwie dziesiąte sekundy. Kolejne pozycje padły łupem Kimiego Raikkonena, Valtteriego Bottasa, Estebana Ocona, Fernando Alonso, Carlosa Sainza, Sergio Pereza oraz Pierre'a Gasly.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 46°C
Temperatura powietrza: 27°C
Prędkość wiatru: 1,4 m/s
Wilgotność powietrza: 49%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Pietrek, 26.05.2018 16:07[!]
Świetna robota Danielu! Nie będę miał nic przeciwko, żeby jutro wygrał. Oby obaj kierowcy Ferrari uzupełnili podium. Kierowcy Mercedesa znaleźli swoje miejsce w szeregu i oby pozostali tam jak najdłużej. Daniel i Seb, jutro nie dajcie się wyprzedzić Hamiltonowi na starcie, Kimas też do roboty. Forza Ferrari!
hawaj, 26.05.2018 16:22[!]
Up - Kierowcy Marca znaleźli swoje miejsce w szeregu, czyli w ścisłej czołówce :)
marios76, 26.05.2018 17:39[!]
@hawaj Tak, pokazali w poprzednim wyscigu, gdzie tak naprawdę są :) Jutro fajna walka na strategie.
Zomo, 27.05.2018 00:11[!]
Forza Williams !! Po fatalnym poczatku sezonu udalo im sie wejsc do Q2 i ciekawy jestem czy to Sirotkin wyjatkowo dobrze sie czuje w Monaco (PP w GP2 w 2016) czy wreszcie poprawa samego bolidu. Tak naprawde przekonamy sie dopiero w Kanadzie.
Maciek znafca, 27.05.2018 04:11[!]
Patrząc na wyniki Strolla to raczej logiczne jest to, że to nie poprawa bolidu a dobór odpowiednich ustawień i niezła jazda Sirotkina. PS. W Kanadzie niczego się nie dowiemy, bo ten tor może sprzyjac Williamsowi ze wzgledu na silnik.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca