|
|
|
|
|
|
Heineken Grand Prix du Canada 2018 | 10 czerwca |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:11,459 - Lewis Hamilton (Mercedes), 2017 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:13,622 - Rubens Barrichello (Ferrari), 2004 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 207,165 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004 |
| |
Sesja treningowa 1 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 33 | Max Verstappen | Red Bull RB14 | | 1:13,302 | - | - | 26 |
2. | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes W09 EQ Power+ | | 1:13,390 | 0,088 | 0,088 | 29 |
3. | 3 | Daniel Ricciardo | Red Bull RB14 | | 1:13,518 | 0,216 | 0,128 | 24 |
4. | 5 | Sebastian Vettel | Ferrari SF71H | | 1:13,574 | 0,272 | 0,056 | 19 |
5. | 77 | Valtteri Bottas | Mercedes W09 EQ Power+ | | 1:13,617 | 0,315 | 0,043 | 31 |
6. | 7 | Kimi Raikkonen | Ferrari SF71H | | 1:13,727 | 0,425 | 0,110 | 28 |
7. | 14 | Fernando Alonso | McLaren MCL33 | | 1:13,900 | 0,598 | 0,173 | 27 |
8. | 55 | Carlos Sainz | Renault R.S.18 | | 1:14,116 | 0,814 | 0,216 | 24 |
9. | 2 | Stoffel Vandoorne | McLaren MCL33 | | 1:14,311 | 1,009 | 0,195 | 19 |
10. | 10 | Pierre Gasly | Toro Rosso STR13 | | 1:15,004 | 1,702 | 0,693 | 31 |
11. | 31 | Esteban Ocon | Force India VJM11 | | 1:15,071 | 1,769 | 0,067 | 29 |
12. | 8 | Romain Grosjean | Haas VF-18 | | 1:15,119 | 1,817 | 0,048 | 21 |
13. | 9 | Marcus Ericsson | Sauber C37 | | 1:15,386 | 2,084 | 0,267 | 30 |
14. | 16 | Charles Leclerc | Sauber C37 | | 1:15,439 | 2,137 | 0,053 | 30 |
15. | 20 | Kevin Magnussen | Haas VF-18 | | 1:15,579 | 2,277 | 0,140 | 21 |
16. | 28 | Brendon Hartley | Toro Rosso STR13 | | 1:15,756 | 2,454 | 0,177 | 38 |
17. | 35 | Siergiej Sirotkin | Williams FW41 | | 1:15,768 | 2,466 | 0,012 | 30 |
18. | 18 | Lance Stroll | Williams FW41 | | 1:16,259 | 2,957 | 0,491 | 16 |
19. | 34 | Nicholas Latifi | Force India VJM11 | | 1:17,145 | 3,843 | 0,886 | 28 |
20. | 27 | Nico Hulkenberg | Renault R.S.18 | | - | - | - | 3 |
| |
107% najlepszego czasu: 1:18,433 |
|
| Embed from Getty Images
Pomimo rozpoczęcia europejskiej części sezonu Formuła 1 postanowiła zrobić sobie małą pauzę i udała się na drugą stronę oceanu, tym razem do Kanady. Podobnie jak w Monako, Pirelli zdecydowało się na zabranie trzech najbardziej miękkich mieszanek opon, co zapowiada nam ciekawy weekend.
Pierwszy trening rozpoczął się przy słonecznej pogodzie, choć temperatura powietrza wynosiła 18 stopni, czyli było dość chłodno. Jako pierwszy na torze pojawił się Max Verstappen, który podobnie jak dalsi zawodnicy, pojawił się z urządzeniami do badania przepływu powietrza. Tradycyjnie początek piątkowych jazd polegał na testach.
Początek sesji był nad wyraz spokojny i dopiero po 18 minut w tabeli pojawił się czas Sirtokina – 1:23,556. Reszta zawodników ciągle testowała aerodynamikę, przechodząc na farbę fluorescencyjną. Po kolejnych kilku minutach na nieco mocniejszy przejazd zdecydował się Ricciardo, ustanawiając wynik 1:16,306. Nieco szybciej pojechał Fernando Alonso, choć Hiszpan miał założoną hipermiękką mieszankę, a Ricciardo ultramiękką.
Do pierwszych poważnych problemów doszło w bolidzie Nico Hulkenberga. Niemiec zatrzymał się na torze, a jego samochód odmówił dalszej jazdy. To spowodowało wywieszenie czerwonej flagi, gdyż na tor musiała wyjechać laweta. Porządkowi jednak nie byli zbyt dobrze przygotowani do swojej pracy i cała operacja mocno się przedłużała. Dopiero po 15 minutach udało się usunąć zepsute Renault i kierowcy mogli wrócić do akcji.
Od razu mocne tempo zaprezentowali kierowcy Mercedesa, na czele z Bottasem i czasem 1:14,509. Ponownie po chwili szybszy był Alonso, ale ponownie na miększej mieszance. Mercedesy ostatecznie podkręciły tempo i wskoczyły na pierwsze dwa miejsca, schodząc przy okazji poniżej 1:14. W dalszym ciagu był to przejazd na supermiękkiej mieszance.
Na pół godzinny przed końcem treningu mieliśmy pierwszą ofiarę "ściany mistrzów", a był to Lance Stroll. Kanadyjczyk uszkodził tym samym prawe tyle koło i bardzo powoli wrócił do garażu. Tymczasem bardzo mocnym czasem popisał się Verstappen, wykręcając 1:13,302 na hipermiękkich oponach. Ricciardo na tych samych oponach pojechał 0,2 sekundy wolniej.
Najdłużej z czołówki na szybkie kółko czekał Sebastian Vettel, który dopiero na 5 minut przed końcem wskoczył na 4 miejsce ze stratą niemal 0,3 sekundy. W tym czasie błąd popełnił Ericsson, obracając się o 180 stopni w ósmym zakręcie. Podobne problemy miał Sirotkin, który uderzył tyłem samochodu w bandy w szóstym zakręcie. Do końca sesji jednak to Verstappen utrzymał pierwsze miejsce.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 35°C
Temperatura powietrza: 20°C
Prędkość wiatru: 1,0 m/s
Wilgotność powietrza: 30%
Sucho
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|