F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2018
GP Australii
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Azerbejdżanu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Francji
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Rosji
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2018
Klasyfikacje generalne 2018
Statystyki z sezonu 2018

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Gilles Villeneuve.
Heineken Grand Prix du Canada 201810 czerwca
Circuit Gilles Villeneuve
Długość toru: 4,361 km
Liczba okrążeń: 70
Pełny dystans: 305,270 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:11,459 - Lewis Hamilton (Mercedes), 2017
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:13,622 - Rubens Barrichello (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
207,165 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 2  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.33Max VerstappenRed Bull RB141:12,198--39
2.7Kimi RaikkonenFerrari SF71H1:12,3280,1300,13042
3.3Daniel RicciardoRed Bull RB141:12,6030,4050,27517
4.44Lewis HamiltonMercedes W09 EQ Power+1:12,7770,5790,17439
5.5Sebastian VettelFerrari SF71H1:12,9850,7870,20824
6.77Valtteri BottasMercedes W09 EQ Power+1:13,0610,8630,07640
7.8Romain GrosjeanHaas VF-181:13,6201,4220,55934
8.31Esteban OconForce India VJM111:13,7471,5490,12740
9.11Sergio PerezForce India VJM111:13,7541,5560,00740
10.14Fernando AlonsoMcLaren MCL331:13,8661,6680,11230
11.16Charles LeclercSauber C371:13,8841,6860,01839
12.28Brendon HartleyToro Rosso STR131:13,8891,6910,00542
13.20Kevin MagnussenHaas VF-181:13,9561,7580,06739
14.27Nico HulkenbergRenault R.S.181:13,9671,7690,01137
15.9Marcus EricssonSauber C371:14,1081,9100,14141
16.2Stoffel VandoorneMcLaren MCL331:14,1671,9690,05914
17.55Carlos SainzRenault R.S.181:14,4332,2350,2669
18.10Pierre GaslyToro Rosso STR131:14,4862,2880,05339
19.18Lance StrollWilliams FW411:14,7032,5050,21740
20.35Siergiej SirotkinWilliams FW411:14,7822,5840,07935
107% najlepszego czasu: 1:17,252


Max Verstappen z Red Bulla osiągnął najlepszy czas okrążenia w popołudniowym piątkowym treningu przed Grand Prix Kanady. Na dwóch kolejnych pozycjach znaleźli się Kimi Raikkonen oraz Daniel Ricciardo.

Już po czterech minutach od rozpoczęcia zajęć Kimi Raikkonen jako pierwszy pokonał pomiarowe okrążenie i osiągnął czas 1:16,158s. Po dziesięciu minutach kółka wyjazdowe miało na koncie tylko dwunastu kierowców. Na czele tabeli wciąż pozostawał mistrz świata z 2007 roku, który zszedł do poziomu 1:14,817s. Niedługo później Fin ponownie podkręcił tempo, uzyskując wynik 1:14,382s. Na drugim miejscu plasował się Carlos Sainz z Renault. Kierowca Renault tracił do pierwszego miejsca 0,051s.

W garażu Ferrari trwały prace nad bolidem Sebastiana Vettela – po piętnastu minutach Niemiec nie pokonał nawet okrążenia instalacyjnego. W tym samym momencie szybkie przejazdy rozpoczynali reprezentanci Srebrnych Strzał. Korzystający z supermiękkich opon Lewis Hamilton od razu popisał się konkurencyjnym rezultatem 1:13,347s. Kolejna próba przyniosła poprawę na 1:13,031s. Później Brytyjczyk jako pierwszy zszedł w trakcie tego weekendu poniżej bariery 1m13 wykręcając czas 1:12,777s.

Chwilę po tym sesja została przerwana czerwonymi flagami. Przerwa w pracy miała związek z incydentem z udziałem Carlosa Sainza, który stracił kontrolę nad swoim R.S.18 pokonując szósty zakręt i uderzył tyłem bolidu o betonową ścianę poważnie uszkadzając tył bolidu. Hiszpan zdołał powrócić do alei serwisowej, jednak było jasne, że jego udział w treningu dobiegł końca.

Za Hamiltonem z pokaźną stratą 0,5s znajdował się Max Verstappen. Kimi Raikkonen był dopiero szósty, podczas gdy Vettel niezmiennie przebywał w alei serwisowej. Niezbyt dobrze popołudniowy trening układał się dla Daniela Ricciardo. Jak donosił Ted Kravitz w bolidzie Australijczyka trwały prace przy jednostce napędowej. Szef Red Bulla – Christian Horner uspokajał jednak: „W trakcie pierwszej sesji silnik pracował poprawnie. Nasi mechanicy wprowadzili w trakcie przerwy kilka modyfikacji, a teraz zajmują się poważniejszymi obszarami. Nie chodzi o MGU-K”.

Kilka minut przed półmetkiem sesji w bolidzie Raikkonena znalazły się hipermiękkie mieszanki. Fin zbliżył się do Hamiltona na 0,272s, a niedługo później przebił czas Brytyjczyka o pół sekundy, ustanawiając 1:12,328s. W świetniej dyspozycji był Verstappen, który mając w swoim bolidzie supermiękkie opony pokonał okrążenie w tempie o 0,1s gorszym od reprezentanta Mercedesa. Stajnia z Brackley jak ognia unikała hipermiękkiej mieszanki.

Tymczasem Lance Stroll został upomniany przez inżyniera przed zbyt agresywnym pokonywaniem szykany przy ścianie mistrzów. „Nadal zbyt szybko wjeżdżasz w ostatni zakręt. Nabierasz zbyt dużej prędkości. Było blisko kolejnego uderzenia”. Tymczasem na czele szalał wyposażony w "różowe" Pirelli PZero Verstappen, który po osiągnięciu rekordu w drugim sektorze zameldował się na pierwszym miejscu z wynikiem 1:12,198s. Z dobrej strony prezentowali się także zawodnicy Force India – zarówno Perez jak i Ocon zajmowali pozycje w czołowej siódemce. Na bardzo wysokim czwartym miejscu plasował się dość niespodziewanie Romain Grosjean.

Na pięć minut przed godziną piętnastą czasu lokalnego Stoffel Vandoorne uderzył prawą stroną bolidu o bandę na wyjeździe z dziewiątego wirażu, niszcząc zawieszenie swojego MCL33. Belg nie miał tyle szczęścia co Sainz i zaparkował swój bolid tuż za wyjazdem z nawrotu przed długą prostą. Po ośmiu minutach wirtualnej neutralizacji kierowcy mogli powrócić do jazdy optymalnym tempem. Red Bull zakończył pracę nad silnikiem w samochodzie Ricciardo, dzięki czemu zwycięzca ostatniego wyścigu mógł pojawić się na torze w końcówce sesji.

Podczas gdy zespoły koncentrowały się na przygotowaniach do wyścigu, Ricciardo próbował ustanowić reprezentatywny czas okrążenia. Po trzech próbach Australijczyk zameldował się na czternastym miejscu, tracąc niespełna dwie sekundy do Verstappena. Tym samym na dwóch ostatnich pozycjach znaleźli się kierowcy Williamsa. Dziewiętnasty Stroll dysponował minimalną przewagą 0,1s nad Siergiejem Sirotkinem. Ricciardo nie zamierzał składać broni i krótko przed wywieszeniem flagi w szachownicę zameldował się na trzecim miejscu, przed Lewisem Hamiltonem.


Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 40°C
Temperatura powietrza: 23°C
Prędkość wiatru: 0,9 m/s
Wilgotność powietrza: 27%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Tetracampeon, 08.06.2018 21:42[!]
Nie spodziewałem się tak mocnej formy Red Bulla. Jeśli w trzecim treningu wynik się powtórzy, to wątpliwości znikną - Red Bull znowu będzie faworytem do zdobycia PP. Williams - bez komentarza.
Aeromis, 08.06.2018 21:53[!]
@Tetracampeon
A ja myślę, że 0,13 sek straty RAI do VER wskazuje raczej, że faworytem może być raczej Ferrari. Nie oglądałem jednak dokładnie treningów, nie wiem jak z oponami.
Nitros, 08.06.2018 21:55[!]
Jak Maksiu nie pocałuje ściany mistrzów w kwalifikacjach to pewnie może być PP.
marios76, 08.06.2018 22:04[!]
@Tetracampeon Mamy 3 zespoly na podobnym poziomie. Bedzie fajny wyscig.

Ladnie sie tasuje srodek stawki, moze tez byc sporo walki. Lubie Kanade, za to jakim jest torem, jak i pore rozgrywania wyścigu ;) Ogladam wiec tez PP- wnioski po nim.
bartoszcze, 08.06.2018 22:16[!]
Red Bulle bywały już mocne w piątek.
Ale sobota, to sobota.
marios76, 08.06.2018 23:24[!]
A niedziela... ;)
marvin, 08.06.2018 23:46[!]
Hamilton ustanowił swój czas na supermiękkiej mieszance, więc Mercedes też jest w grze :) Moim zdaniem Ferka i Merc odjadą RBR w sobotę i niedzielę.
idylla, 09.06.2018 00:20[!]
Tyle, że Mercedesy nie przepadają za ultra i hiper miękkimi mieszankami, także zobaczymy czy odjadą.
krzysiek000, 09.06.2018 06:22[!]
Nie jestem przekonany czy Mercedesy będą bawić się z oponami hipermiękkimi w trakcie wyścigu. Ich kierowcy mają po 3 zestawy mniej niż pozostałe zespoły.
mariusz0608, 09.06.2018 08:21[!]
Oczywiście, że nie będą ich używać w wyścigu. Do Q3 spokojnie wejdą na SS i na tych ruszą do wyścigu, potem zmienią na US. Jedynie w Q3 użyją HS.
marios76, 09.06.2018 09:15[!]
Gdzie moj wpis?? @idylla Nie ma faworyta, 3 zespoly prezentuja podobna forme. Opony moga grac decydujaca role, podobnie jak kierowcy. Bez wzgledu na to kto wygra, nie bedzie odjazdu- wydaje mi sie, ze nikt nie ma takiej przewagi.
@krzysiek000 W odpowiedzi napisalem ci to co w sumie @mariusz0608, dopisujac, ze Mercedes sprawdza... czy wytrzymaja 60 okrazen? ;)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca