F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2018
GP Australii
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Azerbejdżanu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Francji
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Rosji
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2018
Klasyfikacje generalne 2018
Statystyki z sezonu 2018

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Paul Ricard.
Pirelli Grand Prix de France 201824 czerwca
Circuit Paul Ricard
Długość toru: 5,862 km
Liczba okrążeń: 53
Pełny dystans: 310,686 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
-
Najszybsze okrążenie wyścigu:
-
Największa średnia prędkość wyścigu:
-
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 1  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.44Lewis HamiltonMercedes W09 EQ Power+1:32,231--25
2.77Valtteri BottasMercedes W09 EQ Power+1:32,3710,1400,14029
3.3Daniel RicciardoRed Bull RB141:32,5270,2960,15625
4.7Kimi RaikkonenFerrari SF71H1:33,0030,7720,47623
5.5Sebastian VettelFerrari SF71H1:33,1720,9410,16919
6.8Romain GrosjeanHaas VF-181:33,3181,0870,14622
7.33Max VerstappenRed Bull RB141:33,3311,1000,01315
8.10Pierre GaslyToro Rosso STR131:33,6851,4540,35423
9.11Sergio PerezForce India VJM111:33,7191,4880,03426
10.20Kevin MagnussenHaas VF-181:34,1081,8770,38923
11.55Carlos SainzRenault R.S.181:34,2582,0270,15025
12.31Esteban OconForce India VJM111:34,4842,2530,22614
13.16Charles LeclercSauber C371:34,5132,2820,02921
14.9Marcus EricssonSauber C371:34,5922,3610,07921
15.28Brendon HartleyToro Rosso STR131:34,6642,4330,07225
16.14Fernando AlonsoMcLaren MCL331:34,8622,6310,19820
17.18Lance StrollWilliams FW411:34,8812,6500,01928
18.27Nico HulkenbergRenault R.S.181:34,9932,7620,11224
19.2Stoffel VandoorneMcLaren MCL331:35,0212,7900,02824
20.35Siergiej SirotkinWilliams FW411:35,1052,8740,08425
107% najlepszego czasu: 1:38,687

Embed from Getty Images

Po dziesięciu latach przerwy Formuła 1 oficjalnie powróciła do Francji, lecz tym razem na obiekt Paul Ricard. Obiekt położony w Le Castellet po raz ostatni gościł Królową Sportów Motorowych w 1990 roku, później będąc świadkiem licznych sesji testowych m.in. organizowanych z inicjatywy Pirelli.

Jako pierwsi w ten weekend pojawili się na torze Marcus Ericsson z Saubera, Kevin Magnussen z Haasa, Stoffel Vandoorne z McLarena, Daniel Ricciardo z Red Bulla oraz Pierre Gasly z Toro Rosso. Standardowo cała piątka przejechała pomiarowe okrążenie i powróciła do swoich mechaników. Niewielkie zamieszanie powstało w alei serwisowej, kiedy Kimi Raikkonen miał problem ze zmieszczeniem się na wyjeździe z garażu i przyblokował wracających z toru reprezentantów Haasa oraz Williamsa.

Pierwszy czas ustanowiony w ten weekend należał do Valtteriego Bottasa z Mercedesa, który na ultramiękkich oponach przejechał Paul Ricard w 1:36,849. Dla Fina był to początek serii mierzonych okrążeń i ostatecznie swój przejazd zakończył z wynikiem 1:35,797. Po chwili do tabeli dołączyli Lewis Hamilton oraz Max Verstappen, natomiast około piętnaście minut po rozpoczęciu treningu swój bolid w zakręcie numer sześć obrócił Brendon Hartley. Nowozelandczyk zdołał jednak bez problemu wrócić do pracy, choć narzekał w rozmowie z inżynierem na dużą nadsterowność.

Kilka minut później na czele tabeli znaleźli się kierowcy Red Bulla: najpierw był to Max Verstappen na miękkich oponach (1:35,261), a później Daniel Ricciardo, który na tym samym rodzaju ogumienia pokonał tor w 1:33,691. Po dwudziestu pięciu minutach kolejnym kierowcą poza torem był Stoffel Vandoorne, który w szóstym zakręcie złapał uślizg tylnej osi i obrócił się o 360 stopni.

Godzinę przed zakończeniem sesji najlepszym czasem popisał się Kimi Raikkonen na ultramiękkiej mieszance, który okrążył Paul Ricard w 1:33,623, by po chwili zjechać do garażu. Z kolei sam tor charakteryzował się bardzo niskim poziomem przyczepności, przez co widok ślizgających się bolidów niemal w każdym zakręcie był bardzo częsty. Kilka minut później doszło do nieporozumienia między Hamiltonem a Vandoorne'em, który drastycznie zwolnił do szykany przed prostą Mistral i Brytyjczyk musiał ewakuować się na pobocze. Tymczasem poza torem znalazł się Raikkonen, który podobnie jak reszta obrócił się w szóstym wirażu oraz stracił prowadzenie w zestawieniu na rzecz Ricciardo (1:32,576).

Poznawanie limitów toru kontynuował Charles Leclerc z Saubera, który przeszarżował w ósmym zakręcie i postawiło jego bolid bokiem. Monakijczyk mimo spłaszczenia opon był w stanie kontynuować dalszą pracę. Duża niestabilność pojazdów była w głównej mierze spowodowana silnym wiatrem wokół toru, o czym na bieżąco ostrzegali inżynierowie swoich zawodników. Czterdzieści pięć minut przed flagą w szachownicę na Paul Ricard zapanowała cisza, ponieważ wszyscy kierowcy zjechali do mechaników po obowiązkowy zwrot jednego zestawu opon Pirelli. Na karę naraził się Pierre Gasly, który przez problemy z radiem pozostał zbyt długo na torze i ekipa Toro Rosso przekazała swój komplet ogumienia w nieregulaminowym czasie.

Krótką przerwę zakończyli Kevin Magnussen oraz Stoffel Vandoorne, którzy przy okazji wykonali w alei serwisowej procedurę startową. Tymczasem problemy z bolidem Verstappena zażegnał Red Bull, który po przejechaniu sześciu okrążeń na początku sesji przez prawie godzinę nie pojawił się na torze. Mechanicy musieli zdemontować podłogę w RB14 Holendra i najprawdopodobniej naprawiali baterie. Z kolei na pół godziny przed zakończeniem sesji nowym kierowcą na czele tabeli został Valtteri Bottas z wynikiem 1:32,566 na ultramiękkich oponach, a kolejną ofiarą szóstego zakrętu był Esteban Ocon. Podobnie jak reszta Francuz kontynuował jazdę, choć miał bardzo dużo szczęścia omijając barierę o centymetry. Swoją szarżę kontynuował Mercedes i tym razem to Hamilton miał najlepszy czas – 1:32,231.

Na 25 minut przed końcem bardzo poważnie wyglądający incydent zaliczył Charles Leclerc, który przy wysokiej prędkości stracił kontrolę na dohamowaniu do ósmego zakrętu i wypadł na pobocze. Z kolei w samej końcówce bardzo poważny wypadek miał partner 20-latka – Marcus Ericsson. Szwed na dohamowaniu do jedenastego wirażu stracił kontrolę nad tyłem swojego Saubera i zaliczył dwa obroty, rozbijając całą prawą stronę o bariery z opon. Co gorsza w C37 doszło do poważnego pożaru, z którym porządkowi walczyli przez kilka minut, a sędziowie zmuszeni wysłać na interwencję samochód medyczny wywiesili czerwoną flagę.

Tym samym przedwcześnie zakończono pierwszy trening i na czele tabeli pozostali kierowcy Mercedesa – Hamilton i Bottas – a pierwszą dziesiątkę uzupełnili Ricciardo, Raikkonen, Vettel, Grosjean, Verstappen, Gasly, Perez oraz Magnussen.


Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 49°C
Temperatura powietrza: 27°C
Prędkość wiatru: 1,7 m/s
Wilgotność powietrza: 36%
Sucho

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca