F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2018
GP Australii
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Azerbejdżanu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Francji
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Rosji
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2018
Klasyfikacje generalne 2018
Statystyki z sezonu 2018

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Paul Ricard.
Pirelli Grand Prix de France 201824 czerwca
Circuit Paul Ricard
Długość toru: 5,862 km
Liczba okrążeń: 53
Pełny dystans: 310,686 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
-
Najszybsze okrążenie wyścigu:
-
Największa średnia prędkość wyścigu:
-
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 2  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.44Lewis HamiltonMercedes W09 EQ Power+1:32,539--27
2.3Daniel RicciardoRed Bull RB141:33,2430,7040,70431
3.33Max VerstappenRed Bull RB141:33,2710,7320,02824
4.7Kimi RaikkonenFerrari SF71H1:33,4260,8870,15529
5.5Sebastian VettelFerrari SF71H1:33,6891,1500,26335
6.8Romain GrosjeanHaas VF-181:33,6991,1600,01030
7.77Valtteri BottasMercedes W09 EQ Power+1:34,1561,6170,4577
8.14Fernando AlonsoMcLaren MCL331:34,4001,8610,24424
9.20Kevin MagnussenHaas VF-181:34,4571,9180,05733
10.10Pierre GaslyToro Rosso STR131:34,5351,9960,07835
11.27Nico HulkenbergRenault R.S.181:35,0672,5280,53230
12.55Carlos SainzRenault R.S.181:35,0862,5470,01933
13.2Stoffel VandoorneMcLaren MCL331:35,1722,6330,08628
14.16Charles LeclercSauber C371:35,5833,0440,41133
15.28Brendon HartleyToro Rosso STR131:35,6973,1580,11431
16.31Esteban OconForce India VJM111:35,7053,1660,00825
17.18Lance StrollWilliams FW411:35,9363,3970,23134
18.35Siergiej SirotkinWilliams FW411:35,9703,4310,03435
19.11Sergio PerezForce India VJM111:36,0803,5410,11013
20.9Marcus EricssonSauber C37----
107% najlepszego czasu: 1:39,017

Embed from Getty Images

Drugi trening podobnie jak pierwszy nie rozpoczął się od zmasowanej akcji na torze i dopiero po kilku minutach kierowcy zaczęli wykręcać czasy, choć jeszcze odległe od tego, co notowali w pierwszej sesji. Jednak już wtedy na czołowych lokatach meldowały się zespoły wielkiej trójki. Pierwszy przejazd na super-miękkich oponach dał Vettelowi prowadzenie z czasem 1:34,647.

Kolejnym liderem był Bottas, jednak podróżował na miękkich oponach. W tym czasie Vettel wyjaśnił, iż tor w drugiej sesji jest znacznie wolniejszy niż w pierwszej. Fina pokonał po chwili Hamilton, z wynikiem 1:33,582, jednak Anglik podobnie jak Ferrari jechał na czerwonych supermiękkich Pirelli.

Szybkie wyjazdy rozpoczęły się na 50 minut przed końcem treningu. Vettel wyjechał na ultra-miękkich oponach i wskoczył za Hamiltona ze stratą 0,1 sekundy. Na pozycję lidera tymczasem wskoczył Ricciardo, wyprzedzając Hamiltona o 0,3 sekundy. Na torze był również Hamilton na fioletowych oponach, jednak wtedy ujrzeliśmy Pereza bez lewego tylnego koła. Mechanicy Force India nie dokręcili odpowiednio nakrętki, przez co doszło do niebezpiecznego incydentu. Niemal od razu na torze pojawiła się czerwona flaga.

Po kilku minutach sesja została wznowiona i kierowcy wrócili do szybkich przejazdów. Bottas nie wyjechał na tor, a mechanicy zabrali się do intensywnych prac przy jego samochodzie co mogło być sygnałem kłopotów w Mercedesie. Anglik tymczasem wskoczył na pierwsze miejsce z czasem lepszym od Ricciardo o 0,7 sekundy. Wygląda na to, że na cieńszym bieżniku to jednak Mercedes ponownie będzie wiódł prym.

Ciekawy był jednak fakt, iż to Red Bull był przed Ferrari, a Vettel nie złapał dziś odpowiedniego rytmu. Zwiastuje to ciekawą walkę, oby nie tylko za plecami Mercedesów. Pod koniec sesji bolid Hartleya odmówił posłuszeństwa i kierowca musiał zatrzymać się na poboczu.


Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 47°C
Temperatura powietrza: 27°C
Prędkość wiatru: 3,6 m/s
Wilgotność powietrza: 39%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
robertunio, 22.06.2018 17:51[!]
Hamilton wolniejszy niz w pierwszym treningu !!! ;-)
Pietrek, 22.06.2018 17:53[!]
Vettel ponad sekunda straty? WTF?
Pro-Skill, 22.06.2018 18:04[!]
@robertunio Ktoś mówił że wraz ze wzrostem temperatury tor staje się wolniejszy.

Ktoś wie jak to jest z tym Mercedesem, kto ma ulepszone silniki albo chociaż nowe ulepszone części silnika?
piro, 22.06.2018 18:33[!]
Zaraz po zakończeniu FP2:
Cytat :

Mercedes confirmed:

All six Mercedes-powered cars had been fitted with fresh ICE, turbo chargers and MGU-H compontents in France.
The new components were of an 'upgraded specification' with reliability and performance updates


czyli wszystkie samochody mają nowe części
marios76, 22.06.2018 19:38[!]
@Pietrek Jest na swoim miejscu. Odstaje nawet od emeryta ;)
Pietrek, 22.06.2018 20:17[!]
@marios76
No, żebyś się jutro nie zdziwił. Ferrari wróci na swoje miejsce, zobaczysz. :D
kumien, 22.06.2018 21:50[!]
Nie pierwszy i pewnie nie ostatni raz Vettel jest dalej w pierwszym i drugim treningu. Później podkręca tempo w trzecim, a w kwalifikacjach robi P1 lub P2.
marios76, 23.06.2018 08:05[!]
@kumien Ja to wiem, ale jak.ktos nie rozumie, to mozna sie podroczyc :)
sstass, 23.06.2018 10:55[!]
Mam pytanko macie moze czasy zawodnikow z dlugich przejazdow??
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca