F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2018
GP Australii
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Azerbejdżanu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Francji
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Rosji
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2018
Klasyfikacje generalne 2018
Statystyki z sezonu 2018

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Red Bull Ring .
eyetime Grosser Preis von Österreich 20181 lipca
Red Bull Ring
Długość toru: 4,326 km
Liczba okrążeń: 71
Pełny dystans: 307,146 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:04,251 - Valtteri Bottas (Mercedes), 2017
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:07,411 - Lewis Hamilton (Mercedes), 2017
Największa średnia prędkość wyścigu:
225,266 km/h - Valtteri Bottas (Mercedes), 2017
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 3  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.5Sebastian VettelFerrari SF71H1:04,070--22
2.44Lewis HamiltonMercedes W09 EQ Power+1:04,0990,0290,02924
3.77Valtteri BottasMercedes W09 EQ Power+1:04,2040,1340,10524
4.7Kimi RaikkonenFerrari SF71H1:04,4700,4000,26622
5.33Max VerstappenRed Bull RB141:04,7910,7210,32114
6.3Daniel RicciardoRed Bull RB141:04,8910,8210,10018
7.8Romain GrosjeanHaas VF-181:04,9160,8460,02517
8.20Kevin MagnussenHaas VF-181:05,0130,9430,09716
9.55Carlos SainzRenault R.S.181:05,0861,0160,07322
10.16Charles LeclercSauber C371:05,2191,1490,13325
11.27Nico HulkenbergRenault R.S.181:05,2281,1580,00919
12.10Pierre GaslyToro Rosso STR131:05,2641,1940,03625
13.31Esteban OconForce India VJM111:05,4441,3740,18021
14.14Fernando AlonsoMcLaren MCL331:05,4481,3780,00419
15.11Sergio PerezForce India VJM111:05,5021,4320,05424
16.9Marcus EricssonSauber C371:05,6991,6290,19727
17.28Brendon HartleyToro Rosso STR131:05,7051,6350,00623
18.2Stoffel VandoorneMcLaren MCL331:05,8371,7670,13216
19.18Lance StrollWilliams FW411:06,0291,9590,19223
20.35Siergiej SirotkinWilliams FW411:06,3182,2480,28922
107% najlepszego czasu: 1:08,555

Embed from Getty Images

Sebastian Vettel popisał się najlepszym czasem okrążenia w trakcie trzeciego treningu przed Grand Prix Austrii. Za kierowcą Mercedesa ostatni sprawdzian przed kwalifikacjami zakończyli Hamilton i Bottas.

Pierwszy aleję serwisową opuścił Fernando Alonso. Hiszpan zjechał jednak do garażu po ukończeniu okrążenia instalacyjnego. Na torze pozostał Kimi Raikkonen, który po chwili ustanowił pierwszy czas dnia: 1:05,839s. Na kolejnym kółku mistrz świata z 2007 roku zszedł do poziomu 1:05,314s. Warunki na torze nie należały do najlepszych. Padający w nocy deszcz zmył gumę z asfaltu obniżając przyczepność.

Pomiarowe przejazdy zakończyli także kierowcy McLarena: wspomniany wcześniej Alonso tracił do lidera 1,4s, a jego zespołowy partner – Stoffel Vandoorne – 1,6s. Po piętnastu minutach od startu sesji na pierwsze pomiarowe okrążenie wyjechał Sebastian Vettel – Niemiec zepsuł jednak swoją próbę szerokim wyjazdem na pobocze T1, do którego doprowadziło zahaczenie o wysoki krawężnik. W międzyczasie Raikkonen podniósł poprzeczkę na 1:04,937s. Vettel zaatakował jednak na kolejnym okrążeniu i przebił czas Fina ustanawiając 1:04,920s.

Na trzecim i czwartym miejscu plasowali się kierowcy Mercedesa, także korzystający z ultramiękkich opon. Hamilton mógł co prawda popisać się nieco lepszym osiągnięciem, ale w ostatnim sektorze natrafił na wolniejszych kierowców. W miarę upływu kolejnych minut zawodnicy podkręcali swoje tempo – Hamilton zdołał awansować na pierwszą lokatę i dysponował przewagą 0,2s nad Vettelem. Po kilku minutach nowym liderem tabeli został Bottas z wynikiem 1:04,594s. Czołowa trójka mieściła się w jednej dziesiętnej części sekundy.

Z wyjazdem na tor zwlekali reprezentanci Red Bulla. Po pierwszych okrążeniach zarówno Daniel Ricciardo jak i Max Verstappen tracili do pierwszego miejsca niemal jedną sekundę. Pierre Gasly z Toro Rosso narzekał z kolei na utrudniającego mu szybką jazdę Estebana Ocona. Drobne incydenty przytrafiły się Verstappenowi oraz Raikkonenowi, którzy wypadali w żwirowe pułapki w zakrętach numer cztery oraz siedem. Fin szybko wrócił jednak do konkurencyjnej dyspozycji i na dwadzieścia minut przed końcem zajęć ustanowił najlepszy czas okrążenia. Wkrótce został on jednak pobity przez Vettela. Niemiec uzyskał nowy absolutny rekord toru – 1:04,159s. Następne kółko kierowcy z Heppenheim było jeszcze szybsze (1:04,070s).

Wszystko wskazywało na to, że Red Bulla nadal trapiły problemy z ustawieniami. Ani Ricciardo, ani Verstappen nie potrafili zbliżyć się do kierowców Mercedesa i Ferrari. Odpowiedź na świetne tempo Scuderii wysłał Hamilton, który na kwadrans przed wywieszeniem flagi w szachownicę zszedł na 1:04,099s korzystając ze świeżego kompletu ultramiękkich opon. W powszechnym użyciu były właśnie opony oznaczone fioletowym kolorem. Na supermiękkich oponach pracowali w trakcie FP3 jedynie Magnussen i Grosjean ścigający się w barwach Haasa.

Im więcej kierowców przygotowywało się do symulacji tempa kwalifikacyjnego tym większym problemem na krótkim Red Bull Ringu stawał się wzmożony ruch na torze. Ricciardo i Bottas zostali zmuszeni do rezygnacji z prób pokonania szybkiego kółka, podczas gdy Vettel i Raikkonen w ogóle nie opuszczali garażu Ferrari. Na kilka minut przed końcem treningu Verstappen zjechał na pobocze informując zespół o awarii silnika.

W samej końcówce po raz kolejny w tym sezonie zaimponował Charles Leclerc – zawodnik Saubera wskoczył na dziewiąte miejsce, przed Carlosa Sainza. Krótko po tym Monakijczyk także zatrzymał swój bolid. Podobnie jak we wcześniejszym przypadku źródłem problemów okazała się jednostka napędowa.


Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 30°C
Temperatura powietrza: 22°C
Prędkość wiatru: 1,2 m/s
Wilgotność powietrza: 59%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Simi, 30.06.2018 13:06[!]
Typowo - Ferrari zalicza większy progres w sobotę w porównaniu z Mercedesem. Czy to się utrzyma w qualu? Jest to prawdopodobne, chyba że Vettel znowu popełni błąd na kluczowym kółku. Tak czy inaczej, czeka nas zacięta czasówka. Poza Vettelem i Hamiltonem do walki może się włączyć też Bottas.
Pietrek, 30.06.2018 13:10[!]
OH YEAH! Vettel pięknie obrobił Hamiltona i Bottasa w trzecim treningu. Seba i Kimi - uważajcie, bez żadnych błędów w kwalifikacjach. Dawajcie do przodu chłopaki. Na pohybel Mercom! FORZA FERRARI!
Aeromis, 30.06.2018 13:57[!]
Wyniki są tralala. Dwie żółte flagi w końcówce zepsuły sens ich porównywania. Jedyne co wydaje się pewne to forma Haasa i Williamsa.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca