F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2019
GP Australii
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Azerbejdżanu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Francji
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Rosji
GP Japonii
GP Meksyku
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2019
Klasyfikacje generalne 2019
Statystyki z sezonu 2019

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Albert Park.
Rolex Australian Grand Prix 201917 marca
Melbourne Grand Prix Circuit
Długość toru: 5,303 km
Liczba okrążeń: 58
Pełny dystans: 307,574 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:21,164 - Lewis Hamilton (Mercedes), 2018
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:24,125 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
219,188 km/h - Sebastian Vettel (Ferrari), 2017
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis wyścigu  [  T-  |  T+  ]
Embed from Getty Images

Każde oczekiwanie na nowy sezon musi ostatecznie dobiec końca. Dzisiaj dla wielu fanów Formuły 1 nadeszła jedna z ważniejszych chwil w roku, czyli rozpoczęcie sezonu! Dla polskich fanów również jest to bardzo emocjonalny dzień, ponieważ Robert Kubica po bardzo długiej przerwie powrócił do ścigania się w najwyższej kategorii wyścigowej na świecie.

Oczywiście każdy liczył na powrót w nieco innych okolicznościach, ale mimo wszystko mamy ponownie Polaka w stawce F1. Z drugiej strony tabeli walka o mistrzostwo rozpoczęła się w nieco niespodziewany sposób, gdyż na najwyższym stopniu podium stanął Valtteri Bottas, pewnie pokonując rywali.

Piorunujący start Bottasa
Fin jeżdżący dla Mercedesa już na starcie sprawił niespodziankę. Świetnie ruszył z miejsca i w pierwszym zakręcie wyprzedził Lewisa Hamiltona, po czym szybko zbudował przewagę pozwalającą uciec spod zagrożenia DRS. Zdecydowanie gorzej poszło Danielowi Ricciardo, który starał się przebić do czołowej dziesiątki, jednak delikatnie wyjechał na trawiaste pobocze, gdzie najechał na sporą dziurę, która spowodowała oderwanie przedniego skrzydła. Dla Daniela był to praktycznie koniec wyścigu, gdyż musiał powoli zjechać do mechaników na wymianę uszkodzonych części.

W Renault za to bez problemów ruszył Hulkenberg, który wskoczył do czołowej dziesiątki. Gorzej poszło debiutantowi, Lando Norrisowi, który spadł na dziesiąte miejsce. Jeszcze bardziej pechowo zawody rozpoczął Robert Kubica, który po kontakcie w Pierrem Gaslym stracił przednie skrzydło i kolejne kółka były właściwie sesją testową.

Na ósmym okrążeniu nieco zbyt optymistycznie pojechał Leclerc, wypadając na pobocze, jednak był w stanie kontynuować jazdę. Chwilę później do pożaru silnika doszło w samochodzie Carlosa Sainza. Kolejny już ciężki start sezonu dla producenta z Viry. Jak stwierdził szef McLarena, Zak Brown, doszło prawdopodobnie do awarii MGU-K.

Wczesne postoje
Dość wcześnie rozpoczęły się postoje, gdyż już na 13. okrążeniu zjechał Raikkonen. Dwa kółka później opony zmienił Vettel, przez co musiał zareagować Hamilton. Na torze dłużej został Bottas, gdyż po świeże ogumienie zjechał dopiero na 24. rundzie. Czołówka zdecydowała się na pośrednie opony, jedynie Leclerc założył twarde.

To było trzecie z rzędu Grand Prix Australii, którego nie ukończył Romain Grosjean. Francuz, dokładnie jak rok temu odpadł przez problemy z dokręceniem koła podczas postoju. Dobrą strategię zastosowali jednak Kwiat i Stroll, którzy obaj po postojach znaleźli się na punktowanych pozycjach. Rosjaninowi próbował zagrozić Gasly, który został najdłużej na torze. Francuz po postoju wyjechał przed zawodnikiem Toro Rosso, jednak ten szybko się z nim uporał i nie oddał punktu do mety.

W czołówce pewnie prowadził Bottas, jednak za jego plecami doszło do przetasowań. Ferrari po postoju miało bardzo słabe tempo i wykorzystał to Max Verstappen. Holender szybko dojechał do Vettela i pokonał go czystym manewrem. Dodatkowo kierowca Red Bulla próbował walczyć o najszybsze kółko wyścigu, jednak ostatecznie to Bottas potwierdził swoją dominację na Albert Park i to on zgarnął dodatkowy punkt.

Walka o najszybsze kółko
Nowy przepis o przyznawaniu punktu za najszybsze okrążenie zdał egzamin w pierwszym wyścigu. W końcówce wielu kierowców próbowało swoich sił i robiło co w ich mocy, by pojechać najszybciej. Nikt wprawdzie nie zdecydował się na dodatkowy postój, jednak mimo wszystko dodało to emocji.

Tak też zakończyło się pierwsze GP sezonu. Bottas odzyskał pewność siebie, co miejmy nadzieję przełoży się na pasjonującą walkę w mistrzostwach. Ferrari ma gorzką pigułkę do przełknięcia i ogrom pracy do wykonania, a Honda zaliczyła pierwsze podium od czasu powrotu do F1 jako dostawca silników. Co więcej, nawet przez kilka okrążeń prowadziła w wyścigu. Dla nas nie był to idealny start, ale oba Williamsy dojechały do mety i pozostaje mieć nadzieję, że może być już tylko lepiej.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 37°C
Temperatura powietrza: 23°C
Prędkość wiatru: 1,0 m/s
Wilgotność powietrza: 70%
Stan nawierzchni: sucha

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca