F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2019
GP Australii
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Azerbejdżanu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Francji
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Rosji
GP Japonii
GP Meksyku
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2019
Klasyfikacje generalne 2019
Statystyki z sezonu 2019

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Albert Park.
Rolex Australian Grand Prix 201917 marca
Melbourne Grand Prix Circuit
Długość toru: 5,303 km
Liczba okrążeń: 58
Pełny dystans: 307,574 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:21,164 - Lewis Hamilton (Mercedes), 2018
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:24,125 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
219,188 km/h - Sebastian Vettel (Ferrari), 2017
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 2  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.44Lewis HamiltonMercedes W10 EQ Power+1:22,600--33
2.77Valtteri BottasMercedes W10 EQ Power+1:22,6480,0480,04833
3.33Max VerstappenRed Bull RB151:23,4000,8000,75233
4.10Pierre GaslyRed Bull RB151:23,4420,8420,04231
5.5Sebastian VettelFerrari SF901:23,4730,8730,03135
6.7Kimi RaikkonenAlfa Romeo C381:23,5720,9720,09940
7.27Nico HulkenbergRenault R.S.191:23,5740,9740,00237
8.3Daniel RicciardoRenault R.S.191:23,6441,0440,07031
9.16Charles LeclercFerrari SF901:23,7541,1540,11035
10.8Romain GrosjeanHaas VF-191:23,8141,2140,06037
11.26Daniił KwiatToro Rosso STR141:23,9331,3330,11936
12.20Kevin MagnussenHaas VF-191:23,9881,3880,05527
13.18Lance StrollRacing Point RP191:24,0111,4110,02338
14.55Carlos SainzMcLaren MCL341:24,1331,5330,12226
15.99Antonio GiovinazziAlfa Romeo C381:24,2931,6930,16037
16.11Sergio PerezRacing Point RP191:24,4011,8010,10834
17.23Alexander AlbonToro Rosso STR141:24,6752,0750,27440
18.4Lando NorrisMcLaren MCL341:24,7332,1330,05826
19.63George RussellWilliams FW421:26,4533,8531,72032
20.88Robert KubicaWilliams FW421:26,6554,0550,20233
107% najlepszego czasu: 1:28,382

Embed from Getty Images

Lewis Hamilton potwierdził konkurencyjną formę Mercedesa odnotowując najlepszy czas okrążenia w popołudniowym piątkowym treningu przed GP Australii. W TOP5 znaleźli się jeszcze Bottas, Verstappen, Gasly i Vettel.

Romain Grosjean jako pierwszy wyjechał na tor i niedługo po tym uzyskał rezultat na poziomie 1m25,6s. Wkrótce dołączyli do niego także pozostali kierowcy, chociaż większość z nich zdecydowała się na wykonanie wyłącznie kółek instalacyjnych. Po dziesięciu minutach liderem tabeli był już Pierre Gasly z Red Bulla, który poranną sesję ukończył w drugiej połowie czołowej dziesiątki. Francuz legitymował się czasem 1:25,401s.

Wynik ten niedługo później pobił zespołowy kolega Grosjeana z Haasa – Kevin Magnussen. Duńczyk pokonał pętlę ulicznego toru Albert Park w ciągu 1m24,4s. Faworyci pozostawali w uśpieniu: kierowcy Ferrari pokonywali wolne okrążenia, podobnie jak zawodnicy Mercedesa i Red Bulla.

Już po kwadransie było wiadomo, że Renault nie zaliczy piątku do najbardziej udanych. Po tym jak w pierwszym treningu Nico Hulkenberg stracił ponad godzinę ze względu na awarię elektroniki, kolejne problemy opóźniły po południu wyjazd z alei serwisowej R.S.19 należącego do Daniela Ricciardo. Zespól nie zdradzał jednak konkretnych powodów, które stały za nieobecnością na torze kierowcy z Perth.

Po dwudziestu minutach tempo podkręcił Max Verstappen z Red Bulla. Wynik 1:24,324s dał Holendrowi awans na czoło tabeli. Jak się później okazało – tylko na chwilę. Hamilton kończył już bowiem okrążenie zwieńczone rezultatem 1:23,206s. Postępów dokonał także drugi z reprezentantów Srebrnych Strzał – Valtteri Bottas, plasujący się na drugiej pozycji. Po 25 minutach czołowa dziesiątka przedstawiała się następująco: Hamilton, Bottas, Verstappen, Magnussen, Kwiat, Gasly, Albon, Grosjean, Hulkenberg i Raikkonen. Niedługo po tym do realizacji programu przystąpił w końcu Ricciardo.

Słabe tempo nadal prezentowali kierowcy Williamsa. George Russell znajdował się na osiemnastym miejscu, o jedną pozycję przed Robertem Kubicą. Brytyjczyk ustanowił jednak swój osobisty rekord na bardziej miękkiej mieszance. Dla Williamsa jedynym pocieszeniem mogła być solidna niezawodność bolidu. Tempo bardzo mocno odbiegało jednak od możliwości rywali.

Za zawodnikami teamu z Grove znajdował się Antonio Giovinazzi. Bazując na tempie Alfy Romeo można było jednak oczekiwać, że Włoch dokona progresu i znajdzie się w górnej części drugiej dziesiątki klasyfikacji. Ferrari nadal nie chciało pokazać wszystkich kart. Leclerc i Vettel spadali w dól tabeli, okupując odpowiednio czternaste i siedemnaste miejsce.

Progresu dokonał Hamilton, który na supermiękkich oponach zszedł do poziomu 1m23,1s. Z bardzo dobrej strony prezentowało się Toro Rosso. Kwiat miał miejsce w czołowej piątce, podczas gdy debiutujący w Formule 1 Alex Albon był siódmy.

W przypadku McLarena sytuacja była nieco inna – to młody Lando Norris miał nieznaczną przewagę nad Carlosem Sainzem. Dla młodego Brytyjczyka piątkowe treningi miały bardzo istotne znaczenie, gdyż do dzisiaj znał on tor w Melbourne wyłącznie z symulatora. Tempo bolidu MCL34 nie napawało jednak przesadnym optymizmem. Obaj kierowcy tracili do Mercedesa około dwie sekundy.

Po mniej więcej czterdziestu minutach od startu sesji, gwiazda Alfy – Kimi Raikkonen, wskoczył na piąte miejsce z rekordem w środkowym sektorze. Z kolei Gasly i Vettel awansowali do czołowej piątki. Francuz zajmował trzecią lokatę. Od drugiego Bottasa dzieliły go tylko trzy tysięczne sekundy.

Temperatura toru rosła, a przed kierowcami wciąż znajdował się jeden z najważniejszych punktów dnia: długie przejazdy połączone z porównywaniem pracy poszczególnych rodzajó ogumienia. Bottas wykorzystał ten moment, aby wykonać kolejny szybki przejazd, który pozwolił mu zejść poniżej bariery 1m23s (1:22,648s). Odpowiedź Hamiltona była natychmiastowa 1:22,600s. Brytyjczyk zgłaszał przy tym problemy z hamulcami, którym brakowało tarcia pozwalającego na szybsze wytracanie prędkości.

Ostatnich 30 minut nie obfitowało już w tak liczne zmiany w tabeli. Czołówka zdecydowanie zwolniła, koncentrując się na przygotowaniach do wyścigu, który według prognoz miał odbyć się w podobnych jak drugi trening warunkach pogodowych. Te dopisywały – był to typowy koniec australijskiego lata z temperaturami oscylującymi w okolicach 25 stopni Celsjusza.

Z utartych schematów wyłamał się Verstappen. Kierowca Red Bulla opóźnił swoją symulację kwalifikacji, został wyposażony w komplet świeżych, supermiękkich opon i zameldował się na trzecim miejscu (1:23,400s), tuż przed zespołowym partnerem – Gasly'ym. Dla porównania zawodnicy Ferrari notowali wyniki zbliżone do 1m28s. W piętnastym zakręcie problemy spotkały dwóch juniorów: najpierw Albon wyjechał na trawiaste pobocze, a chwilę po tym Giovinazzi wykonał piruet po utracie kontroli nad bolidem.

Wytrzymałość opon stała na dobrym poziomie. Nico Hulkenberg, który pokonał na miękkiej mieszance ponad 20 okrążeń, zapewniał zespół, że wciąż może przejechać na niej jeszcze parę kółek. W końcówce sesji Gasly został zaniepokojony utratą mocy silnika na wyjściu z dziewiątego zakrętu. Red Bull polecił mu jednak pozostanie na torze: Możemy kontynuować przejazd. George Russell dołączył tymczasem do debiutantów, którzy przeszli chrzest bojowy na poboczu. Brytyjczyk przejechał przez żwirową pułapkę przy trzecim wirażu. Dwie minuty przed zakończeniem piątkowych prac, Leclerc stracił panowanie nad swoim Ferrari SF90, obracając je na wyjściu z T4. Było to ostatnie ważniejsze wydarzenie w drugim treningu.


Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca