F1 20211  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2019
GP Australii
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Azerbejdżanu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Francji
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Rosji
GP Japonii
GP Meksyku
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2019
Klasyfikacje generalne 2019
Statystyki z sezonu 2019

  Wszystkie sezony
2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Silverstone.
Rolex British Grand Prix 201914 lipca
Silverstone Circuit
Długość toru: 5,891 km
Liczba okrążeń: 52
Pełny dystans: 306,227 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:25,892 - Lewis Hamilton (Mercedes), 2018
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:30,621 - Lewis Hamilton (Mercedes), 2017
Największa średnia prędkość wyścigu:
225,562 km/h - Lewis Hamilton (Mercedes), 2017
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 1  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.10Pierre GaslyRed Bull RB151:27,173--25
2.77Valtteri BottasMercedes W10 EQ Power+1:27,6290,4560,45629
3.33Max VerstappenRed Bull RB151:28,0090,8360,38021
4.44Lewis HamiltonMercedes W10 EQ Power+1:28,1220,9490,11326
5.16Charles LeclercFerrari SF901:28,2531,0800,13121
6.5Sebastian VettelFerrari SF901:28,3041,1310,05121
7.27Nico HulkenbergRenault R.S.191:28,8031,6300,49921
8.3Daniel RicciardoRenault R.S.191:29,0311,8580,22824
9.23Alexander AlbonToro Rosso STR141:29,0931,9200,06226
10.55Carlos SainzMcLaren MCL341:29,1621,9890,06931
11.4Lando NorrisMcLaren MCL341:29,1701,9970,00823
12.11Sergio PerezRacing Point RP191:29,4532,2800,28327
13.26Daniił KwiatToro Rosso STR141:29,5002,3270,04726
14.18Lance StrollRacing Point RP191:29,6572,4840,15725
15.99Antonio GiovinazziAlfa Romeo C381:30,0992,9260,44224
16.20Kevin MagnussenHaas VF-191:30,6053,4320,50624
17.63George RussellWilliams FW421:30,7413,5680,13625
18.7Kimi RaikkonenAlfa Romeo C381:30,7473,5740,00612
19.8Romain GrosjeanHaas VF-191:30,8113,6380,06422
20.88Robert KubicaWilliams FW421:32,1214,9481,31027
107% najlepszego czasu: 1:33,275

Dwa tygodnie po bardzo emocjonującym weekendzie w Austrii, Formuła 1 przybyła do kolebki sportów motorowych, czyli na Silverstone. Jeśli chodzi o charakterystykę to kierowcy musieli szybko przywyknąć do zupełnie innego obiektu. Red Bull Ring to bardzo krótka pętla z kilkoma zakrętami, podczas gdy Silverstone to potężny obiekt z długimi łukami i kilkoma prostymi.

Mimo wszystko zespoły nie garnęły się do pracy na początku pierwszego treningu. W pierwszych 10 minutach tylko kilku zawodników zdecydowało się na okrążenia instalacyjne z bogatą aparaturą pomiarową na bolidach. Pierwszym kierowcą z czasem na koncie był Robert Kubica, jednak nie był to zbyt miarodajny wynik (choć o tysięczną lepszy od późniejszego rezultatu Russela). Jednak do najciekawszej sytuacji doszło w momencie wyjazdu na tor Grosjeana. Francuz rozbił się na wyjeździe z pitlane, urywając przednie skrzydło, jeszcze zanim pojawił się na trasie.

Na pierwszych mierzonych przejazdach kilku kierowców zaliczyło efektowne obroty. Russell musiał ratować się na trawie, a Norris na asfaltowym poboczu. W uzyskaniu optymalnej przyczepności nie pomagała zarówno pogoda, gdyż było chłodno, jak i nowa nawierzchnia.

Na czele tabeli po wykorzystaniu pierwszego kompletu opon znajdował się Mercedes, a prowadził Bottas z czasem 1:27,832. Srebrne Strzały przejechały swoje kółka na pośredniej mieszance. Red Bull na miękkiej tracił ponad sekundę. Tuż przed granicą 40 minut, gdy zespoły musiały oddać pierwsze komplety ogumienia, na torze zatrzymał się Kimi Raikkonen. Jako, że zrobił to niemal na środku trasy, wywieszono czerwoną flagę.

Na drugim przejeździe Grosjean znowu się obrócił, ale tym razem na torze, dzięki czemu uniknął zniszczeń. Bottas tymczasem na miękkich oponach poprawił się tylko w pierwszym sektorze, ale ogólnie pozwoliło mu to na zbicie czasu do 1:27,629. Przejazd Hamiltona był jeszcze bardziej chaotyczny i Anglik ciągle tracił 0,4 sekundy. Nieco poprawił się Vettel ale w dalszym ciągu tracił aż 0,6 sekundy.

Na pół godziny przed końcem sesji nad torem pojawiły się deszczowe chmury i kierowcy donosili o pierwszych kroplach. Po chwili opady stały się dość intensywne i zawodnicy spokojnie wracali do garażów. Jak to bywa w Wielkiej Brytanii, deszcz był tylko przelotny i już po kilku minutach na torze ponownie widzieliśmy kierowców.

Niemal cała stawka mocno podkręciła tempo, co potwierdzał Gasly, który wskoczył za Bottasa ze stratą zaledwie 0,086 sekundy. Nieco więcej stracił Verstappen, ale w dalszym ciągu plasował się przed Hamiltonem. Po kilku kolejnych okrążeniach okazało się, że miękka mieszanka pozwala na przejechanie więcej niż jednej szybkiej próby. Gasly wskoczył na czoło tabeli z czasem 1:27,173 i sprawił niemałą niespodziankę na rozpoczęcie weekendu w Anglii.

Spoza wielkiej trójki najszybszy był Hulkenberg. Renault o wiele bardziej pasowało do charakterystyki Silverstone, a ich samochód prowadził się znacznie lepiej niż chociażby w Austrii.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 33°C
Temperatura powietrza: 20°C
Prędkość wiatru: 2,9 m/s
Wilgotność powietrza: 61%
Sucho


Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca