F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2019
GP Australii
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Azerbejdżanu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Francji
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Rosji
GP Japonii
GP Meksyku
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2019
Klasyfikacje generalne 2019
Statystyki z sezonu 2019

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Silverstone.
Rolex British Grand Prix 201914 lipca
Silverstone Circuit
Długość toru: 5,891 km
Liczba okrążeń: 52
Pełny dystans: 306,227 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:25,892 - Lewis Hamilton (Mercedes), 2018
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:30,621 - Lewis Hamilton (Mercedes), 2017
Największa średnia prędkość wyścigu:
225,562 km/h - Lewis Hamilton (Mercedes), 2017
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 3  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.16Charles LeclercFerrari SF901:25,905--17
2.5Sebastian VettelFerrari SF901:25,9310,0260,02616
3.44Lewis HamiltonMercedes W10 EQ Power+1:25,9540,0490,02321
4.10Pierre GaslyRed Bull RB151:26,1180,2130,16415
5.33Max VerstappenRed Bull RB151:26,4400,5350,32214
6.77Valtteri BottasMercedes W10 EQ Power+1:26,4560,5510,01620
7.4Lando NorrisMcLaren MCL341:26,6890,7840,23315
8.27Nico HulkenbergRenault R.S.191:26,9451,0400,25616
9.3Daniel RicciardoRenault R.S.191:26,9651,0600,02015
10.23Alexander AlbonToro Rosso STR141:26,9761,0710,01117
11.99Antonio GiovinazziAlfa Romeo C381:27,0361,1310,06016
12.55Carlos SainzMcLaren MCL341:27,1061,2010,07015
13.26Daniił KwiatToro Rosso STR141:27,1081,2030,00218
14.8Romain GrosjeanHaas VF-191:27,1101,2050,00216
15.20Kevin MagnussenHaas VF-191:27,2751,3700,16516
16.7Kimi RaikkonenAlfa Romeo C381:27,4241,5190,14915
17.18Lance StrollRacing Point RP191:27,5441,6390,12014
18.11Sergio PerezRacing Point RP191:27,5981,6930,05412
19.63George RussellWilliams FW421:29,0653,1601,46722
20.88Robert KubicaWilliams FW421:29,4503,5450,38519
107% najlepszego czasu: 1:31,918

Embed from Getty Images

Charles Leclerc był najszybszy w ostatnim treningu do Grand Prix Wielkiej Brytanii. Poniżej jednej dziesiątej za Monakijczykiem byli Sebastian Vettel oraz Lewis Hamilton.

Sobotnie jazdy rozpoczął lokalny bohater – Lando Norris. Z kolei pierwszy w tabeli wyników pojawił się inny Brytyjczyk, George Russell. Kierowca Williamsa wyjechał na pośrednim zestawie i wykręcił czas 1:37,974, by po chwili wyśrubować go do 1:31,810.

Po dziesięciu minutach od rozpoczęcia trzeciego treningu nad torem pojawiły się opady deszczu. Z tego powodu wszyscy kierowcy zdecydowali się zjechać do swoich mechaników, ponieważ jazda konkurencyjnym tempem na gładkich oponach była już niemożliwa. Pierwszy wyjazd na tor po dłuższej przerwie mieliśmy około godziny 12:20, kiedy na przejściówkach pojawili się reprezentanci Mercedesa – Valtteri Bottas oraz Lewis Hamilton.

Jak okazało się po kilku minutach, tak samo szybko jak pojawił się deszcz, tak samo szybko opady ustąpiły. Po zaledwie dwóch okrążeniach Hamilton zjechał do garażu na zmianę opon na slicki. Tą samą decyzję podjął Sebastian Vettel, który pojawił się u mechaników już po instalacyjnej próbie. Po kilku minutach przerwy do akcji wrócili kierowcy lidera klasyfikacji konstruktorów, którzy na miękkiej mieszance od razu wbili się na dwa pierwsze miejsca z Bottasem na czele. Fin wykręcił wynik 1:27,524.

Wkrótce na torze pojawili się zawodnicy Ferrari i to Leclerc przejął prowadzenie z czasem 1:27,446. Jego partner, Sebastian Vettel, był wolniejszy o 0,394 sekundy. Tymczasem Pierre Gasly zgłaszał problemy z silnikiem Hondy, który jego zdaniem zaczął wydawać dziwne dźwięki. Mimo to Francuz z Red Bulla kontynuował jazdę, starając się uzyskać jak najlepszy wynik.

Kolejne próby przyniosły poprawę dla Hamiltona, który okrążył Silverstone w 1:26,746. Na jego wynik nie potrafił wówczas odpowiedzieć Leclerc, tracąc 0,179 sekundy. Uwagę obserwatorów zwracały bolidy Red Bulla, które były bardzo nisko zawieszone i niemal na całym okrążeniu zostawiały za sobą snop iskier.

Niespełna kwadrans przed flagą w szachownicę nowymi najlepszymi czasami wymieniali się kierowcy Mercedesa. Najpierw na czoło wysunął się Bottas na miękkim zestawie z 1:26,458, natomiast dosłownie chwilę później mocną formę potwierdził Hamilton z wynikiem 1:26,338. Pięć minut później świetne okrążenie poskładał Charles Leclerc, odchodząc na dystans 0,226 sekundy od Hamiltona. Bardzo groźny incydent miał Valtteri Bottas, który jadąc w tłoku za Daniiłem Kwiatem został przez niego zepchnięty na ścianę. Fin szczęśliwie uniknął jednak wypadku.

W ostatnich pięciu minutach na drugie miejsce awansował Sebastian Vettel, który wykręcając czas 1:25,931 stracił tylko 0,026 sekundy do partnera z Ferrari. Pokaz siły Mercedesa był zakłócony przez śliski tor i Hamilton mimo ostatecznej straty 0,049 sekund do Leclerca, miał problem z poskładaniem kółka. Z kolei Bottas miał duże kłopoty z utrzymaniem się na torze, o czym świadczą dwa uślizgi tylnej osi na dystansie zaledwie kilkuset metrów.

Z dwudziestym wynikiem przygotowania do kwalifikacji ukończył Robert Kubica, który najszybciej okrążył tor Silverstone w 1:29,450. Polak pokonał 19 kółek, a jego strata do następnego Russella wyniosła 0,4 sekundy.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 27°C
Temperatura powietrza: 17°C
Prędkość wiatru: 0,9 m/s
Wilgotność powietrza: 75%
Sucho


Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca