F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2019
GP Australii
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Azerbejdżanu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Francji
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Rosji
GP Japonii
GP Meksyku
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2019
Klasyfikacje generalne 2019
Statystyki z sezonu 2019

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Silverstone.
Rolex British Grand Prix 201914 lipca
Silverstone Circuit
Długość toru: 5,891 km
Liczba okrążeń: 52
Pełny dystans: 306,227 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:25,892 - Lewis Hamilton (Mercedes), 2018
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:30,621 - Lewis Hamilton (Mercedes), 2017
Największa średnia prędkość wyścigu:
225,562 km/h - Lewis Hamilton (Mercedes), 2017
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis kwalifikacji  [  T-  |  T+  ]

Valtteri Bottas przypieczętował zdobycie pole position do niedzielnego wyścigu na Silverstone, uzyskując minimalnie lepszy rezultat od Lewisa Hamiltona. Z drugiej linii rywalizację rozpoczną Charles Leclerc i Max Verstappen.

Q1
Kimi Raikkonen i Antonio Giovinazzi rozpoczęli Q1 od osiągnięcia czasów na poziomie 1m27s. Szybko zostały one jednak pobite przez wszystkich kierowców oprócz George'a Russella i Roberta Kubicy z Williamsa oraz Nico Hulkenberga z Renault. Na czele tabeli plasował się Carlos Sainz (1:26,689s) z niewielką przewagą nad Romainem Grosjeanem.

W tym samym momencie garaże opuszczali już reprezentanci Ferrari i Red Bulla. Mercedes tradycyjnie opóźniał pierwsze przejazdy. Niewiele wskazywało, aby do gry miał wmieszać się deszcz. Ciemne chmury nadal przewijały się nad torem, ale ryzyko opadów wynosiło tylko 20%. Przez krótką chwilę pierwszym miejscem cieszył się Alex Albon, później Norris. Vettel nie zdołał popisać się lepszym wynikiem od młodego Brytyjczyka. Sztuka ta udała się Leclercowi, który już w pierwszej próbie ustanowił nowy absolutny rekord toru: 1:25,628s, mając w swym bolidzie pośrednie opony.

Hamilton, który korzystał z miękkiej mieszanki, był jeszcze szybszy: 1:25,513s. Bottas ukończył kółko z trzecią pozycją, za Leclerkiem. Monakijczyk, nadal na "żółtych" Pirelli PZero, nie chciał powiedzieć ostatniego słowa: po dwóch rekordach w pierwszych sektorach zepsuł jednak ostatni fragment toru i stracił do Hamiltona 0,020s. Wysłał jednak Mercedesom bardzo wyraźny sygnał konkurencyjnej formy.

Na pięć minut przed końcem pierwszego bloku czasówki w strefie kierowców bez awansu do Q2 znajdowali się Grosjean, Stroll, Perez, Russell i Kubica. Podczas gdy pierwszy z wymienionych zdołał wybronić się przed odpadnięciem z kwalifikacji notując dziewiąty wynik, to jego zespołowy kolega z Haasa – Magnussen, musiał zadowolić się dopiero szesnastą lokatą. Fatalne kwalifikacje zaliczył Kwiat, za którym znaleźli się Stroll, Russell i Kubica. Różnica pomiędzy kierowcami ekipy z Grove wyniosła 0,468s.

Q2
W przeciwieństwie do Q1 tym razem Mercedesy nie czekały z pierwszymi kółkami – radary uzasadniały pośpiech, ostrzegając przed możliwym lekkim deszczem. W garażu pozostawał jedynie Vettel.

Kierowcy czołowych zespołów rozpoczęli swoje próby na pośredniej mieszance, licząc, że będą mogli wystartować na niej do niedzielnego wyścigu. Vettel opuścił aleję serwisową po ponad trzech minutach od startu Q2, wyposażony w "czerwone" ogumienie Pirelli. Hamilton uzyskał czas 1:25,8s – był to wynik gorszy od tego, jakim w Q1 popisał się drugi Leclerc. Monakijczyk wskoczył na P1, wykręcając rezultat lepszy o niespełna 0,2s od pięciokrotnego mistrza świata. Czołową trójkę uzupełniał Bottas, a za nim zobaczyć można było nazwiska Gasly'ego i Verstappena.

Pomimo tego, że w bolidzie Vettela założone były najszybsze ale używane już opony, Niemiec wykręcił tylko ósmy wynik. Niemiec mógł testować pewne rozwiązania przed decydującym przejazdem lub Q3. Przed nim i za nim znajdowało się po dwóch zawodników McLarena i Renault: Ricciardo i Norris oraz Sainz i Hulkenberg. Bottas przesunął się przed Hamiltona a Verstappen awansował przed Gasly'ego, zbliżając się do Leclerca na 0,2s. Poza czołową dziesiątką znajdowali się Albon, Perez, Giovinazzi, Raikkonen i Grosjean.

Dwie minuty przed wywieszeniem flagi w szachownicę Vettel opuścił garaż Ferrari na miękkich oponach. Czterokrotny czempion F1 ukończył Q2 tylko z piątym czasem. Leclerc wyśrubował rekord Q2, ale przez to wyruszy do wyścigu na "czerwonych" PZero. Trudów drugiego bloku nie przebrnęli Giovinazzi, Raikkonen, Grosjean i Perez. Dopiero trzynasty czas wykręcił niespodziewanie Carlos Sainz w świetnie spisującym się do tej pory McLarenie.

Q3
Hamilton jako pierwszy rozpoczął pomiarowe okrążenie w Q3, ale popełnił kosztowany błąd w zakręcie Brooklands, tracąc cenny czas (0,3s w porównaniu do Bottasa). Fin otarł się zresztą o zejście poniżej bariery 1m25s (1:25,093s). Na dwóch kolejnych miejscach znajdowali się Daniel Ricciardo i Nico Hulkenberg. Wkrótce jednak duet Renault musiał uznać wyższość Verstappena i Gasly'ego.

Fatalnie Q3 rozpoczęło Ferrari. Leclerc był czwarty, Vettel szósty. Obaj tracili po ponad pół sekundy do pierwszej pozycji. W Q2 Monakijczyk uzyskał lepszy czas na pośredniej mieszance – wyjaśnił jednak przez radio, iż tym razem popełnił duży błąd w ostatnim zakręcie. Albon i Norris oszczędzali opony, spędzając pierwsze minuty w garażach Toro Rosso i McLarena.

W ostatniej rozgrywce Bottas i Hamilton nie poprawili swych międzyczasów w S1. W sekcji tej rekord uzyskał jednak Leclerc. To nie wystarczyło jednak, aby zagrozić Srebrnym Strzałom. Pole position zgarnął Bottas. Fin nie poprawił swojego wyniku, ale obronił się przed Hamiltonem, który stracił do niego zaledwie 0,006s. Trzecia pozycja dla Leclerca, dalej dwaj kierowcy Red Bulla: Verstappen przed Gasly'ym. Vettel na rozczarowującym szóstym miejscu, przed Ricciardo i Norrisem. W piątym rzędzie ustawią swe bolidy Albon i Hulkenberg.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 30°C
Temperatura powietrza: 19°C
Prędkość wiatru: 1,9 m/s
Wilgotność powietrza: 68%
Sucho

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca