F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2019
GP Australii
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Azerbejdżanu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Francji
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Rosji
GP Japonii
GP Meksyku
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2019
Klasyfikacje generalne 2019
Statystyki z sezonu 2019

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Hockenheim.
Mercedes-Benz Grosser Preis von Deutschland 201928 lipca
Hockenheimring
Długość toru: 4,574 km
Liczba okrążeń: 67
Pełny dystans: 306,458 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:11,212 - Sebastian Vettel (Ferrari), 2018
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:13,780 - Kimi Raikkonen (McLaren), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
215,852 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis kwalifikacji  [  T-  |  T+  ]

Lewis Hamilton wywalczył pole position do wyścigu o Grand Prix Niemiec. Czasówka okazała się dramatem Ferrari. Awarie sprawiły, że Vettel wyruszy do wyścigu z ostatniego rzędu, a Leclerc z P10.

Q1
Na początku Q1 na torze przebywali tylko Kubica, Russell i Stroll, do których później dołączyli Sainz, Albon, Kwiat i Norris. Po pierwszych pomiarowych kółkach Kubica tracił do Russella 0,443s. Największą przewagę nad Polakiem Brytyjczyk zbudował w trzecim sektorze. Narzekał jednak na to, jak zachowuje się przód jego FW42.

Wkrótce Williamsy zaczęły spadać w dół tabeli. Najpierw lepszym czasem błysnął Lace Stroll, a następnie pierwsza pozycja przechodziła do rąk Norrisa, Sainza i Raikkonena. Na jedenaście minut przed końcem pierwszego bloku czasówki Vettel zgłosił utratę mocy silnika. Czterokrotny mistrz świata został poproszony o wolny zjazd do alei serwisowej, gdzie natychmiast jego bolidem zajęli się mechanicy w czerwonych uniformach.

Krótko po tym przed Raikkonena awansowali Leclerc i Verstappen. Reprezentant Ferrari wykręcił wynik 1:12,229s, Holender był wolniejszy o 0,364s. Mercedesy rozpoczęły swój udział w czasówce bardzo niemrawo. Jadąc na miękkiej mieszance Hamilton uzyskał trzynasty czas, trafiając na wolniejszych kierowców w drugim i trzecim sektorze. Bottas odnotował czwarty wynik, ale jego strata do Leclerca wynosiła ponad osiem dziesiątych sekundy. Fin nie pobił rezultatu swego rodaka – Kimiego Raikkonena.

Pięć minut przed końcem czasówki Sebastian Vettel opuścił kokpit swojego bolidu, wycofując z dalszej rywalizacji ze względu na awarię turbosprężarki. Kierowca z Heppenheim nie pokonał nawet jednego pomiarowego okrążenia. Druga próba Hamiltona okazała się dużo lepsza i dała mu P3 (+0,6s do lidera).

Na dwie minuty przed końcem Q1 w strefie eliminacji znajdowali się oprócz Vettela Norris, Albon, Russell i Kubica. Sytuacja ta nie uległa żadnym zmianom. Polak stracił do zespołowego kolegi 0,118s. Albon nie krył rozgoryczenia rozczarowującym wynikiem. Na pomiarowym okrążeniu kierowca Toro Rosso znalazł się tuż za Norrisem, który w wolnym tempie kierował się do boksów.

Q2
Druga faza kwalifikacji dała przedsmak taktycznej rozgrywki, która rozegra się w niedzielę. Hamilton, Leclerc i Verstappen rozpoczęli przejazdy na pośredniej mieszance. Zawodnik Mercedesa uzyskał rezultat 1:12,149s. Monakijczyk zmarnował pierwsze podejście, a na drugim nie zdołał przebić wyniku obecnego lidera klasyfikacji generalnej.

Verstappen nie dokończył przejazdu ze względu na podejrzany spadek mocy jednostki napędowej. Jego inżynier nakazał zjazd do alei serwisowej. W międzyczasie Gasly zdołał awansować na trzecią pozycję, 0,2s za Hamiltona. Za Francuzem znajdowali się Bottas, Sainz oraz Grosjean i Magnussen. Czołową dziesiątkę uzupełniali Raikkonen, Giovinazzi i Perez.

W gronie zagrożonych brakiem awansu zobaczyć można było nazwiska Hulkenberga, Kwiata, Ricciardo, Strolla i Verstappena. Holender nie spędził zbyt wiele czasu wśród swoich mechaników. Po powrocie na tor na miękkim ogumieniu lider Red Bulla wskoczył na czwarte miejsce. Nadal nie był jednak zadowolony z pracy swojego bolidu, czemu dał wyraz w komunikacje radiowym.

W Q3 nie znaleźli się Giovinazzi, Magnussen, Ricciardo, Kwiat i Stroll. Z dobrej strony zaprezentował się Raikkonen, który wykorzystując stale poprawiające się warunki na torze przesunął się w samej końcówce na szóstą lokatę, przed Sainza, Hulkenberga, Grosjeana i Pereza.

Q3
Pierwsi na tor wyjechali Bottas i Hamilton. W międzyczasie w garażu Ferrari trwały prace nad bolidem Charlesa Leclerca. Bacznie przyglądał się im delegat FIA, czuwający nad tym, by nie zostały złamane reguły parc ferme. Okazało się, że awaria jest zbyt poważna, by mogła zostać wyeliminowana przed końcem kwalifikacji. Leclerc wyszedł z bolidu na dziewięć minut przed wywieszeniem flagi w szachownicę.

W tym samym czasie na torze trwało show Mercedesa. Hamilton zszedł poniżej bariery 1m12s. Verstappen nie składał broni i wcisnął się na drugie miejsce, przed Bottasa. Czwarte miejsce należało do Gasly'ego. Na jeden przejazd zdecydowali się Sainz, Perez, Raikkonen i Hulkenberg.

Hamilton nie poprawił swojego rekordowego wyniku, ale przypieczętował zdobycie pole position z przewagą 0,3s nad Verstappenem. Bottas nie zdołał zapewnić sobie miejsca w pierwszej linii, minimalnie przegrywając pojedynek z kierowcą Red Bulla. Pierre Gasly odbudował się po piątkowej kraksie z FP2 i wykręcił czwarty czas. Jego strata do Hamiltona wyniosła jednak grubo ponad 0,7s. Piąte miejsce dla Raikkonena, któremu na starcie towarzyszyć będzie Grosjean. Cztery ostatnie pozycje w czołowej dziesiątce zajęli Sainz, Perez, Hulkenberg oraz pechowy Leclerc.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 44°C
Temperatura powietrza: 28°C
Prędkość wiatru: 4,3 m/s
Wilgotność powietrza: 51%
Sucho

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca