F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2019
GP Australii
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Azerbejdżanu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Francji
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Rosji
GP Japonii
GP Meksyku
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2019
Klasyfikacje generalne 2019
Statystyki z sezonu 2019

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Hungaroring.
Rolex Magyar Nagydíj 20194 sierpnia
Hungaroring
Długość toru: 4,381 km
Liczba okrążeń: 70
Pełny dystans: 306,630 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:16,276 - Sebastian Vettel (Ferrari), 2017
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:19,071 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
192,802 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 1  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.44Lewis HamiltonMercedes W10 EQ Power+1:17,233--41
2.33Max VerstappenRed Bull RB151:17,3980,1650,16528
3.5Sebastian VettelFerrari SF901:17,3990,1660,00125
4.10Pierre GaslyRed Bull RB151:17,6820,4490,28325
5.20Kevin MagnussenHaas VF-191:17,9420,7090,26031
6.16Charles LeclercFerrari SF901:18,1880,9550,24629
7.27Nico HulkenbergRenault R.S.191:18,4171,1840,22931
8.4Lando NorrisMcLaren MCL341:18,5311,2980,11434
9.55Carlos SainzMcLaren MCL341:18,7021,4690,17123
10.7Kimi RaikkonenAlfa Romeo C381:18,7871,5540,08532
11.3Daniel RicciardoRenault R.S.191:18,8941,6610,10730
12.8Romain GrosjeanHaas VF-191:18,9731,7400,07932
13.26Daniił KwiatToro Rosso STR141:18,9821,7490,00933
14.23Alexander AlbonToro Rosso STR141:19,2231,9900,24128
15.11Sergio PerezRacing Point RP191:19,3252,0920,10220
16.99Antonio GiovinazziAlfa Romeo C381:19,4882,2550,16324
17.63George RussellWilliams FW421:19,6492,4160,16133
18.18Lance StrollRacing Point RP191:19,7222,4890,07334
19.88Robert KubicaWilliams FW421:20,3223,0890,60030
20.77Valtteri BottasMercedes W10 EQ Power+---2
107% najlepszego czasu: 1:22,639


Lewis Hamilton odnotował najlepszy czas okrążenia w pierwszym piątkowym treningu przed Grand Prix Węgier. Na drugim miejscu znalazł się Max Verstappen, a na trzecim Sebastian Vettel.

Wraz z zapaleniem się zielonego światła u końca alei serwisowej nad tor nadeszły pierwsze opady deszczu. Ze względu na perspektywę pogarszających się warunków kierowcy nie zwlekali z opuszczeniem garażów. Wbrew temu, co działo się na suchej nawierzchni, od razu pokonywane były okrążenia pomiarowe. Po pięciu minutach na czele klasyfikacji znajdowało się nazwisko Lewisa Hamiltona z wynikiem 1:20,763s. Chwilę później lepszym czasem popisał się Charles Leclerc – 1:19,638s.

Valtteri Bottas został wezwany do garażu, aby inżynierowie mogli wyeliminować problemy z zapłonem, które przeszkadzały Finowi w trakcie bardzo krótkiego pierwszego przejazdu. Tymczasem zespoły spodziewały się nasilenia deszczu w ciągu kilku kolejnych minut. Oprócz Hamiltona i Leclerca pomiarowe okrążenia przejechali także Vettel, Magnussen, Grosjean, Kubica, Sainz i Hulkenberg.

Hamilton zgłaszał swojemu inżynierowi spore niezadowolenie z balansu hamulców, ale pomimo tego poprawił swój najlepszy wynik, powracając tym samym przed Leclerca. Ten dokonał postępów, ale tracił do lidera trzy dziesiąte sekundy. Po 12 minutach kierowców Mercedesa i Ferrari pogodził Max Verstappen, który na miękkich oponach wykręcił rezultat 1:18,629s.

Robert Kubica nie próżnował. Był pierwszym kierowcą, który opuścił aleję serwisową i przejechał pomiarowe okrążenie, a po 15 minutach miał już w swoim dorobku dziewięć okrążeń (w tym samym momencie Russell tylko cztery). Czas Polaka dawał mu jedenaste miejsce. Krakowianin tracił do dziesiątego Ricciardo 1,6s a do lidera, którym wtedy był już Hamilton równo cztery sekundy.

Pomimo tego, że w niektórych fragmentach opady deszczu przybierały na sile, Verstappen złożył czas 1:17,875s, ale tuż po tym Hamilton odpowiedział wynikiem lepszym o 0,3s. Kimi Raikkonen był z kolei zapewniany przez zespół, że najnowsze prognozy nie przewidują większych ulew. Niektóre miejsca były zdradliwe – przekonał się o tym Lance Stroll, który zbyt głęboko najechał na krawężnik w szykanie, stracił panowanie nad tylną osią i wykonał piruet zahaczając o trawiaste pobocze. Na funkcjonowanie bolidu narzekał z kolei Alex Albon z Toro Rosso.

Pierre Gasly z powodzeniem odnajdywał się w zmiennych warunkach i wskoczył na P3, tracąc 0,6s do zespołowego kolei z Red Bulla – Maxa Verstappena, który obrócił swój bolid w ostatnim sektorze. Podczas gdy Hamilton wykręcał nowy najlepszy czas: 1:17,233s, Bottas pozostawał w garażu, gdzie jego mechanicy dokonywali wymiany jednostki napędowej. Zespół nie był w stanie określić źródła poprzedniego problemu i asekuracyjnie postanowił zamontować w konstrukcji W10 jedną z wykorzystywanych wcześniej jednostek.

O godzinie 11:30 nad torem przeszły silniejsze opady, w wyniku których wszyscy kierowcy zjechali do alei serwisowej. Po kilku minutach Charles Leclerc wyjechał na tor na oponach przejściowych. Wkrótce na tych samym ogumieniu okrążenia instalacyjne pokonali Perez, Hulkenberg i Ricciardo. Deszcz ustał po kilku minutach, a zza chmur nieśmiało zaczęło przebijać się słońce. Tym samym zespoły powróciły do slicków. Na 40 minut przed końcem sesji pomiarowych kółek wciąż nie przejechali Bottas, Giovinazzi i Russell. Gdy Brytyjczyk zakończył program testowy przesunął się jednak na siedemnaste miejsce, przed Kubicę. Tymczasem w czołówce na P3 dość niespodziewanie znalazł się Magnussen.

Grosjean rozpoczynał ostatnie 30 minut z koszmarnie prowadzącym się bolidem Haasa. Francuz mówił swojemu inżynierowi, że czuje się tak, jak gdyby korzystał z pakietu skrzydeł na Monzę. Verstappen poprawił swój czas, ale nie wystarczyło to do awansu na drugie miejsce, przed Vettela. Dodatkowo Holender zgłosił lekkie uszkodzenia przedniego skrzydła, do których miało dojść w trakcie pokonywania czwartego zakrętu.

Do jazdy przystąpił w końcu Giovinazzi. Włoch znalazł się na P16, mając za sobą duet Williamsa: Russella i Kubicę. Pierwszy z wymienionych kierowców tracił do pierwszego miejsca 2,4s. W Ferrari trwały testy porównawcze: Vettel korzystał ze starszej wersji bolidu, natomiast Leclerc wyposażony był w znacznie zmodyfikowane deflektory, w których dodano charakterystyczną owiewkę w kształcie bumerangu.

Po długich staraniach Verstappen pobił w końcu wynik Vettela o 0.001s i znalazł się na drugiej pozycji. Holender cały czas narzekał na to, jak wrażliwy na każdy ruch kierownicą jest jego bolid. Leclerc, który plasował się na P6, zredukował stratę do Hamiltona do około jednej sekundy.


Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 34°C
Temperatura powietrza: 24°C
Prędkość wiatru: 2,1 m/s
Wilgotność powietrza: 56%
Sucho


Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca